Gå til innhold

Hater de som ringer når de gjør andre ting: Kjøre bil, vaske og lignende. Hva er jeg for deg egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, skal man ringe en venn så er det det man skal gjøre. Hvis noen ringer meg når de kjører bil, rydder og vasker så legger jeg bare på.

Det de sier, som de egentlig ikke sier er:

Nå kjører jeg bil. Det er kjedelig. Jeg ringer Anne jeg

Huff, det er så kjedelig å vaske huset! Men det er lettere om jeg snakker med Elisabeth mens jeg gjør det.

Jeg syns det er frekt og uhørt.

Anonymkode: 2a6a6...5ff

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker heller «nå er det lenge siden jeg har snakket med Anne, så flott at jeg har mulighet til å ringe henne mens jeg kjører bil» 

Mener du det kun er ok å ringe folk om man sitter rett opp og ned i sofaen? 

• Liker 36
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

samme greia her. kaller det "å være pausemusikk".. har ignorert mange telefoner pga dette selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ænema skrev (1 minutt siden):

samme greia her. kaller det "å være pausemusikk".. har ignorert mange telefoner pga dette selv.

Ja, det er så frekt! Snakk med meg fordi du vil, ikke fordi du kjeder deg mens du gjør noe annet

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg tviler sterkt på at det er noe folk gjør som en bevisst fornærmelse. Jeg kan ringe en venninne mens jeg vasker huset, eller jeg kan ringe henne mens jeg sitter rett opp og ned uten noe som helst som skjer rundt meg. Spiller ingen rolle. Jeg har virkelig aldri tenkt over at det ene skulle være noe frekkere enn det andre. 

Anonymkode: 4ae81...de0

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det å ta seg selv en smule høytidelig? Jeg vet ikke hvordan deres hverdag ser ut, men min inneholder virkelig minimalt av sitte rett opp og ned i sofaen-tid. Da ringer man folk man har lyst til å snakke med samtidig som man gjør slike praktiske ting. 

Anonymkode: 449be...4f0

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

Har ingenting imot å bli oppringt når mine venner kjører bil, vasker eller rydder. Synes det er koselig. Betyr jo tross alt at de tenker på meg mens de er opptatt med noe annet. Om de sitter hjemme hadde det nok føltes mer som om de ringte meg kun for at de kjedet seg.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Blir glad bare noen ringer. Er årevis siden noen har ringt meg bare for å prate. Alle skriver. 

Anonymkode: 26075...90e

• Liker 7
  • Hjerte 3
Gjest Ghostface
Skrevet

De ringer deg i det minste ...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir glad bare noen ringer. Er årevis siden noen har ringt meg bare for å prate. Alle skriver. 

Anonymkode: 26075...90e

Enig, ingen som ringer hverandre lengre. Kun teksting. Har ei som ringer av og til fra bil. Hun sier jeg kjdere meg i bilen. Da er det jo helt supert at hun tenkte på meg og ikke de andre 😊

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uten blåtann i bilen og et par lengre kjøreturer uten barn i ny og ne, hadde jeg aldri fått ringt mormor. 

Mamma og pappa får klare seg med meldinger til vi sees/besøker hverandre. 

Jeg og mannen bretter klær mens vi drikker vin og har filmkveld på fredagene, vi anser ikke hverandre for langt nede på rangstigen over pauseunderholdning, altså. :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, tenker du overanalysere og tolker dette veldig feil.

For min del så er det ikke fordi jeg kjeder meg at jeg ringer venninner når jeg gjør ting eller oppgaver når ikke barna er der, tvert imot fordi jeg har tid og anledning.

Kunne valgt å høre på en podcast men velger veldig ofte å ringe noen og bruke tiden på det.

Anonymkode: 42132...72b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er så frekt! Snakk med meg  fordi du vil, ikke fordi du kjeder deg mens du gjør noe annet

Hva gjør dere når dere snakker i telefonen egentlig? Sitter helt i ro i sofaen?

Det er fysisk umulig for meg og mange jeg kjenner. Synd at dere ikke vil snakke med venner som oss fordi vi er bygget anderledes enn dere. 

• Liker 2
Skrevet
Loboto skrev (1 minutt siden):

Hva gjør dere når dere snakker i telefonen egentlig? Sitter helt i ro i sofaen?

Det er fysisk umulig for meg og mange jeg kjenner. Synd at dere ikke vil snakke med venner som oss fordi vi er bygget anderledes enn dere. 

Minner meg om et bilde som finnes av mamma, tatt av pappa når de var sent i tenåra. Hun i hvitt miniskjørt, blomstrete topp, midjelangt hår... Og sittende i et klesskap og smiler fjollete mot fotografen (typisk tatt på fersken-glis) med telefonrøret mot øret (holdt med en skulder) . Ledningen til røret er snurret ca fem ganger rundt henne, og hun lakker tånegler. 

Multitasking kom ikke med mobiltelefonen, iallefall. 

• Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt enig egentlig. De som skal «være effektive» og ringe enten i bil eller mens de gjør masse bråkete rydde/vaske ting er slitsomme å prate med. De tror selv de er effektive. Om de legger sammen klær eller henger opp klær så går det greit for det krever ikke mye. Men de som vasker badet så bråker det og pustes og vannet av og på.

Samme med de som ringer jobb-samtaler fra bilen når hun ikke er foran pc eller har noe å skrive på, det blir ueffektivt. Har et par kollegaer som holder på sånn, både sjef og sideveis. Og vi jobber på kontor så det er på vei til/fra jobb eller på vei til hytta når de avspaserer de ringer. 

Anonymkode: 9b821...e97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, skal man ringe en venn så er det det man skal gjøre. Hvis noen ringer meg når de kjører bil, rydder og vasker så legger jeg bare på.

Det de sier, som de egentlig ikke sier er:

Nå kjører jeg bil. Det er kjedelig. Jeg ringer Anne jeg

Huff, det er så kjedelig å vaske huset! Men det er lettere om jeg snakker med Elisabeth mens jeg gjør det.

Jeg syns det er frekt og uhørt.

Du har misforstått alt. For det første snakker man godt og lenge mens man gjør kjedelige ting, og lytte godt gjør man også. Den som sitter stille og ser i veggen mens de snakker i telefonen må da ha korte samtaler og kjede seg fryktelig. 2 ting på en gang øker konsentrasjonen og tempoet. 

Det er ikke frekt. Jeg gjør alltid andre ting når jeg ringer. Det er også effektiv tidsbruk. En venninne ringer meg når hun skal vaske huset eller brette klær. Jeg gjør det samme eller går en tur, og vipps har det gått halvannen time med god prat.  

Anonymkode: be088...182

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer alltid bestevenninna mi når jeg kjeder meg. Noe jeg ofte gjør, sånn daglig faktisk! Og jeg vasker og rydder mens vi prater. Noen ganger sitter jeg til og med på KG samtidig. Og enda verre; hun blir med meg på do, men da muter jeg mikrofonen :P 

Hun gjør det samme :) 

Anonymkode: 5a277...00a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker det jeg 😂 Om de ringer meg når de skal vaske eller gå en tur, så får jeg inspirasjon til å gjøre det selv. Greit å få ting unnagjort mens man snakker om alt mellom himmel og jord med en god venn ❤️ Nå har ikke vi så formelle samtaler heller da. I samtale med Hun ene venninnen min, så er stemningen så avslappet at ingen av oss kan si noe på 1 minutt. Vi bare henger sammen på hver vår side av tlf 😂 Forholdet vårt er så avslappet av vi ofte har slike stille stunder sammen også, f2f ved besøk. 

Jeg ringer også venninner om jeg skal gjøre noe, og de setter pris på det også. Passer det ikke, så er det svært lav terskel for å si ifra om det også, begge veier. 

Har også en venninne som liker å se på tv med meg, over tlf. Da teller vi til 3 og starter programmet likt, sitter stille og følger med mens vi små kommenterer ting og ler sammen av interne ting 😂

Om alle samtaler skulle vært veldig seriøse og at man konstant må snakke om noe, så hadde jeg blitt sliten… men ey, det er fint vi mennekser er forskjellige også 😊 Du må bare finne noen som matcher deg! 

Anonymkode: dc404...436

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ringer alltid bestevenninna mi når jeg kjeder meg. Noe jeg ofte gjør, sånn daglig faktisk! Og jeg vasker og rydder mens vi prater. Noen ganger sitter jeg til og med på KG samtidig. Og enda verre; hun blir med meg på do, men da muter jeg mikrofonen :P 

Hun gjør det samme :) 

Anonymkode: 5a277...00a

Haha det med do og muting gjør venninna mi og jeg også 😂

Anonymkode: dc404...436

• Liker 2
Skrevet

Jeg ringer folk ofte når jeg kjører bil. Har ca 1 time i kø frem og tilbake fra jobb, og det er det eneste tidspunktet i løpet av en dag som jeg faktisk er for meg selv og har tid til å snakke i tlf.

Det er ikke ment uhøflig på noen som helst måte, men det er da jeg har tid til å snakke, sånn frem til veldig sent på kvelden😊

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...