Gå til innhold

Trekant med en neger

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vibeke: Folk kan så avgjort være veldig glad i hverandre selv om de ikke ønsker trekantopplevelser, og de kan være veldig kjærlige mot hverandre, ha omsorg for hverandre, selv om de er glad i hverandre. Du tror vel ikke jeg mener noe annet?

Det som skurrer til de grader hos meg, er at folk ser på sjalusi og eiertrang, kontroll osv, som et naturlig innslag i et godt forhold. Det kan da vel heller ikke du være enig i?

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at trekantopplevelser, gjort på riktig måte, har en "helbredende" effekt på sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misforstår du med vilje, Harald?

de kan være veldig kjærlige mot hverandre, ha omsorg for hverandre, selv om de er glad i hverandre.

Det jeg lurte på var om du mener det kun er utslag av sjalusi og eiertrang som gjør at folk ikke er villig til å gå med på å innføre en tredje partner. Om du mente at par som ikke ville være med på trekanter ikke er svært glade i hverandre?

Dette kan jeg ikke tro du mener, og ventet meg en mer plausibel forklaring på hva det er som gjør at folk ikke er villige til dette.

Forøvrig har du tidligere uttalt at du ikke tror trekanter kan redde et fra før dårlig forhold. Hvordan kan du da mene at en trekantopplevelse kanskje kan være helbredene på sjalusi?

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke/Vibs:

Jeg skrev:

"Folk kan så avgjort være veldig glad i hverandre selv om de ikke ønsker trekantopplevelser". Kan det misforståes?

Forøvrig står jeg fullt og fast på at sjalusi, eiertrang og kontroll, pluss muligens sjenerthet, alle er krefter som hindrer et par å delta i en trekant.

Trekanter isolert sett, kan selvsagt ikke redde et dårlig forhold. Likefullt kan en trekantopplevelse medvirke til at sjalusi blir "ufarliggjort", og således styrke et forhold. See the difference?

Det er ingen konflikt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg tror faktisk at det FINNES par som ikke vil ha trekant, men har et minst like godt forhold som de som klarer en trekant med glans.

Det handler vel mer om verdier og interesser tror jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga:

Du skriver:

"Vet du hva? Jeg tror faktisk at det FINNES par som ikke vil ha trekant, men har et minst like godt forhold som de som klarer en trekant med glans.

Det handler vel mer om verdier og interesser tror jeg". (sitat slutt)

Selvfølgelig finnes det mange par som har et godt forhold, og som ikke vil ha trekant! Noe annet har jeg da aldri påstått?

Men i siste setninger brister det i din argumentasjon:

Interesser? Ja, helt klart at det handler om det!

Verdier? Tull og tøys! Mennesker som SELV anser at deres "verdier" er så fordømt mye bedre enn andres, gir jeg ikke all verden for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for det jeg skriver, og det er fortsatt VERDIER. Snakker ikke om noen er bedre enn andres, men at alle har forskjellige verdier.

Respekt som menneske skal man ha uansett hvilke valg man tar av seksuell art.

Men nå har jo tråden sporet av, her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner om temaet..

Hei alle sammen, jeg har et probblem trur jeg. kona mi og jeg har vært gift i ti år, vi har det bra sexuelt men ville ha det enda bedre. Hun hadde en fantasi om og ha en trekant med en neger, jeg hadde ikke noe mot dette men kunne ikke ane konsekvensene for meg.  

Det startet pent men etter hvert ble hun mer og mer opptatt av hans store penis, jeg er etter norske forhold stor ca 19 cm, men han måtte være opp mot 25 cm.  

Det endte med at hun fikk en utrolig rekke orgasmer med han, jeg har aldri klart og drivet henne til de høydene, aldri.

Nå i dag er vi utrolig platoniske mot hverandre, jeg trur hun drømmer om han. Hjelp hva skal jeg gjøre er det noen som kan gi meg noen råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg tror vi må legge noe av dine holdninger i sekken for "svært ung og naiv".

Så de som ikke vil involvere andre mennesker i sitt sexliv er naive? Dette er jo bare vås Harald. I din verden virker det som ett samliv kun kan være perfekt hvis man har trekant- eller gruppesex jevnlig, noe som for andre kan virke temmelig sykt.

Jeg tror du er en slik type mann som kaller andre for dumme og naive hvis de sier nei til enten trekansex, gruppesex eller for den saks skyld.. analsex.

Dette diskusjonen blir for dum for min del.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Og til Raka....... slutt og kveruler om snoppen din er for liten. Enten får du spørre kona di om hun heller har lyst på negerk*uk fremfor deg eller så får du rett og slett legge det bak deg og se framover. Og kanskje ikke invitere til flere trekanter.

I følge Harald da er du grepet av sjalusi og eietrang men vi "voksne" mennesker hever da oss over slikt vås som kommer fra fra sexfikserte griser.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla diskvalifiserer seg til enhver seriøs debatt med sitt "nivå".

Jeg ser derfor ingen grunn til å kommentere spy-riene hennes.

Moderator kan for min del gjerne stenge denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er både enig meg per og pål her inne. Og synes Millas forlag til den som startet tråden var rett på sak og direkte. Det trenges altfor mange går rundt og føler, tror og mener.

Jeg og min kjøre mann har snakket om trekant, men vi har latt det være med tanken. Den hisser oss begge opp og vi har mye morro med å snakke om det. Men en av grunnen til at vi ikke gjør det tror jeg handler om mitt forhold til kroppen min. Og etter hvert så har jeg fått intrykk av at min kjære har et lite kompleks for noe av sine deler.

I utganspunktet er det, har jeg kommet frem til, ikke lurt å involere andre av den grunn . JEg vil alltid smmenligne meg med den andre, og det er jeg redd min kjære gjør meg en gutt også.

;Men derimot hvis det kommer en dame med tilnærmet min kropp så kanskje vi ikke sier nei, lysten er der hvertfall. Og på en mann for den slgs skyld, men tiden er ikke inne nå.

Men vi er da såpass oppegående at vi snakker ærlig ut om dette. Og hvis begge er dønn ærlige og gjør deg opp en mening så enten gjør man det eller ikke. Og ingen bør da tro at det kan ødelegge den ene eller den andre vegen. For det bør man ha snakket om grundig om på forhånd.

Og det er jo faktisk ikke det seksuelle som gjør at jeg elsker min mann, det finnes mange gode elskere der ute. Men jeg elsker han fordi at han er akkurat den han er. Og en annen mann i sengen kan ikke ersatte dette.

Nå kunne det nesten høres ut som om jeg klager på husbondens sengepresasjoner, men det er ikke det jeg gjør. MEN EN SEKSUELL PRESTASJON GJØR INGEN UNIKE. DET ER DET BARE JEG ET SOM GJØR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Han som startet tråden har faktisk ikke noe annet valg enn å spørre sin Kjære om hvor landet ligger. Med mindre han da vil gå rundt å gruble i årevis på om kona ikke blir tilfredstilt av han lengre.

Og når det gjelder Harald tenker jeg vi kan avskive han som en som ikke aner hva ett ekteskap innebærer. Og i tillegg har en sykelig trang til å forsvare det han selv driver med. Mon tro hvorfor? :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibeke spør bl a:

"Lurer på om det er noen her inne som først prøvde dette med gruppesex etter å ha vært gift/samboende/kjærester i mange år, hva grunnene var for eksperimenteringen og hva resultatet ble for forholdet i etterkant. "

Jeg kan svare for meg selv(for oss): Vi er et såkalt "voksent par", som de senere årene har hatt 3-4 trekantopplevelser.

Vi er svært trygge på hverandre, svært glad i hverandre, og jeg kan på hånden på hjertet si at disse opplevelsene har fungert veldig fint for oss. Det er på en måte en spennende seksuell "greie" mellom oss to, men med en tredje person som "deltager".  Vi tuller oss ikke bort med å forelske oss i andre, selv om vi unner oss dette i blant!

Milla, ovenstående var faktisk min "debut" i denne tråden, produsert på bakgrunn av at Vibeke stilte en del spørsmål til folk med trekant-erfaring.

Deretter hamrer du løs på meg med usakligheter, pluss at du uttaler deg ganske bastant og arrogant til tross for en svært høy grad av kunnskapsmangel om temaet. Det syns jeg ikke skal få stå uimotsagt.

Jeg tror dessuten at jeg vet ganske mye mer enn deg om hvilke prosesser/mekanismer som opptrer i et langt ekteskap eller et langt forhold, så din påstand om at jeg ikke vet hva et ekteskap er, faller dypt, svært dypt...

Jeg registrerer til slutt at du er av den oppfatningen at sjalusi og eiertrang er fenomener som SKAL tilhøre et forhold, og da kan hvem som helst her inne bedømme hvem som er sykest av deg og meg...

Hadde du vært lur nok til å innrømme at du ikke VET all verden om forhold enda, så kunne dine spy-rier vært forbigått med en viss overbærenhet, men du valgte å tie ihjel din uerfarenhet og alder, og suse videre som en verdensmester.... DET gjorde du dumt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
bastant og arrogant til tross for en svært høy grad av kunnskapsmangel om temaet. Det syns jeg ikke skal få stå uimotsagt

Det blir ganske tåpelig og diskutere med en som ikke leser hva andre skriver. Har jeg noengang sagt at sjalusi og eietrang bør vøre i ett forhold-Nei!! Men du tror at jeg mener det fordi jeg ikke vil være med forloveden min på trekant- eller gruppesex. Si meg, hvor tar du tegentlig alt dette tøvet fra?

Jeg har lest bøttevis av innlegg lik det du skriver nå, og vi som holder litt igjen blir beskyldt for å være forknytte, ufri og fordomsfulle (i tillegg til at vi selvsagt er sykelig sjalu og sliter med vårt kroppslige selvbilde). Men i hvert eneste innlegg skrevet av en mann/kvinne med Haralds synspunkter så ligger det en sterk trang til å forsvare ens handlinger. Man søker bekreftelse på at det man gjør er riktig, og for å få den bekreftelsen vil man gjerne at andre skal lovprise en og kanskje følge ens oppfordring om å gjøre det samme, slik at man ikke vet at man er alene om å ha disse følelsene og lystene.

Men blir man angrepet så er det lett å ty til de overnevnte grunner.

Jeg har en venninne som studerte sexologi ved Høyskolen i Agder, landets eneste linje for denne typen utdannelse og hun skrev oppgave om akkurat denne typen tema. Par som føler at de må bringe inn andre invidider i sexlivet for at det skal kunne fungere og hvilke effekter dette kan ha. Både fysisk og psykisk.

Hun kom frem til at mange av de par som driver med dette nettopp søker bekreftelse, støtte og at de lett angiper de som tenker annerledes. Hun kom også frem til at for mange kan dette fungere fint i begynnelsen og det kan berike sexlivet, slik som du sier at det gjør for deg, men ingenting varer evig... og hva skjer da?

Dette har ingenting med erfaring og hvor langt ekteskapet har vart. Det handler om den gjensidige respekt for det individuelle menneske, seksuelle følelser og hvordan bevare forholdet sunt.

Du skjønner Harald, jeg er ikke noe fjortisnek som slenger ut påstander i hytt og vær. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om, enten det handler om interiør, sex, utdanning, jobb, mat eller sminke :-)

Alt dette bunner ut i at du føler deg truet fordi noen setter spørsmål ved din livsstil, hvis du føler trang til å angripe så angrip alt du vil, problemet er bare at det ikke biter på, verken meg selv eller noen andre. Fordi vi er trygge på oss selv og vet hvor våre personlige grenser går

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at slike tråder så ofte mister fokus, og dreier fra å være svar på et innlegg, til en ren personstrid. Burde ikke diskusjoner som ikke berører linken holdes på et privat nivå? :o

Eg berre undrar...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er vel at den som lurer på noe må få spørre.

Den som kan svare, dvs. vet noe som spørsmålsstilleren lurer på, svarer.

Og så må vi faktisk være voksne nok til å kunne både akspetere og respektere at ikke alle andre vil ha det og gjøre sånn som oss.

Jeg har ikke følt at Harald ville sett på meg som forknytt og med problematisk forhold til kroppen min hvis jeg ikke vil ha trekant.

Og nei, jeg synes ikke at trekant passer i MITT forhold. Det er forskjell på å synes det og å være bastant å si at det ikke passer i ET forhold, Milla.

Vi vet nå hva du synes om det - og vi vil faktisk også gjerne høre hva andre synes om det. Og la dem få svare uten å måtte bruke energi på å forsvare seg mot dine (av og til horrible) påstander.

Alle synspunkt burde være velkommen - la oss diskutere - ikke slå hverandre i hodet med gjentakelser her.

Og til alle som vil prøve trekant - fint gjør det - men hver trygg på deg selv og forholdet du er i (hvis det skal skje i et forhold).

Forresten hadde vi en diskusjon med noen venner - hvorfor vil de fleste mannfolk prøve trekant og da er det snakk om "deg, skatten min, og din venninne" aldri "du han tøffe kompisen din - ta med ham" :ler: Dette innrømmet mennene helt åpent at å ha sex med en annen naken mann i rommet - ville være helt uaktuelt.

Men - det blir ikke aktuelt for oss i hvert fall - av mange grunner.

En av dem er at jeg har ikke lyst og det frister ikke.

Eneste grunnen som trengs det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Og la dem få svare uten å måtte bruke energi på å forsvare seg mot dine (av og til horrible) påstander.

Så du avskriver elementær psykologi som "horrible påstander".

Vi mennesker skal liksom være så inni hampen frigjorte, hvorfor søker så "de frigjorte" aksept fra andre. Kan du svare meg på det Tusenfryd?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har visst kjørt så grundig i grøfta at vi trenger kranbil. Like godt å lukke. Start heller en ny tråd med temaet, og hold dere til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...