Gjest raka Skrevet 19. oktober 2002 #1 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hei alle sammen, jeg har et probblem trur jeg. kona mi og jeg har vært gift i ti år, vi har det bra sexuelt men ville ha det enda bedre. Hun hadde en fantasi om og ha en trekant med en neger, jeg hadde ikke noe mot dette men kunne ikke ane konsekvensene for meg. Det startet pent men etter hvert ble hun mer og mer opptatt av hans store penis, jeg er etter norske forhold stor ca 19 cm, men han måtte være opp mot 25 cm. Det endte med at hun fikk en utrolig rekke orgasmer med han, jeg har aldri klart og drivet henne til de høydene, aldri. Nå i dag er vi utrolig platoniske mot hverandre, jeg trur hun drømmer om han. Hjelp hva skal jeg gjøre er det noen som kan gi meg noen råd??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vibeke ikke logget Skrevet 19. oktober 2002 #2 Del Skrevet 19. oktober 2002 Er det din selvtillittsknekk som gjør at dere er platoniske? Eller er hun avvisende? Vet du at hun drømmer om akkurat han og at det ikke er andre ting som kanskje er galt? Hvorfor kan ikke dere finne ut av hverandre slik at du kan drive henne til samme høyder som hun var med han? Handler sex'en dere imellom bare om hennes orgasmer og hennes fantasier? Jeg regner med du har en hel haug med andre egenskaper enn hvilken som helst annen tilfeldig mann med større p i k k besitter, som gjør at hun fremdeles er gift med deg. Sex er mer enn bare centimetre, Raka! Vibeke :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sondre Skrevet 20. oktober 2002 #3 Del Skrevet 20. oktober 2002 Innlegget til "raka" virker liksom ikke helt troverdig... Dessuten så bruker en trekant generelt ha veldig fin effekt på et forhold, hvis paret er glad i hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. oktober 2002 #4 Del Skrevet 20. oktober 2002 Sondre - hvor mange parforhold har du erfaring fra siden du kan uttale deg om hvilken effekt trekant pleier å ha på forhold? Vibeke *veldig nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 20. oktober 2002 #5 Del Skrevet 20. oktober 2002 Enig med Vibeke.... Etter det jeg har hørt, er det ofte slike problemer kommer i kjølvannet av en slik utprøving som å blande inn en 3. person..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 20. oktober 2002 #6 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg tror fullt og helst på at det å blande inn en 3. person i ett forhold stort sett bare fører til enda mer problemer. Særlig hvis personen som bringes inn er en mann med større "utstyr". Da blir det gjerne sjalusi og usikkerhet i etterkant. Og hvis det er en dame som bringes inn begynner den andre kvinnen automatisk og sammenligne pupper & kropp. Når jeg hører folk som sier at trekanter hjelper dem å holde samlivet spennende tror jeg bare at de lurer seg selv på lang sikt. Tilsutt blir man avhengig av sex med andre for å få tenning og vips......... forholdet tar slutt. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 20. oktober 2002 #7 Del Skrevet 20. oktober 2002 Av KG-forumets brukere er det mange med et svært - hva skal jeg si - "idealistisk" syn på dette med parforhold og innblanding av andre partnere; enten i form av å ha andre partnere hver for seg eller som par å delta sammen i gruppesex. Med "idealistisk" mener jeg at man bare skal holde seg til sin partner og det er det. Det finnes også en god del av brukerne som er nysgjerrige på dette med gruppesex og trekant; og mange som har prøvd. Trekant og gruppesex - er det ikke en form for blasering av sin seksualitet? Skulle igrunnen tro at slik eksperimentering kan være greit å vente med til man virkelig har blitt lei og blasert på andre måter seksuelt. Lurer på om det er noen her inne som først prøvde dette med gruppesex etter å ha vært gift/samboende/kjærester i mange år, hva grunnene var for eksperimenteringen og hva resultatet ble for forholdet i etterkant. Nå er det jo også en kjent sak at det er svært få mennesker som går igjennom hele sitt liv uten å forelske seg i andre enn sin partner, uten å drømme om andre og som ikke lurer på hvordan det hadde vært å ha sex med andre enn sin partner. Er gruppesex en form for å lovliggjøre og gjerne ufarliggjøre disse følelsene og tankene? Har godt vokne folk mer sikkerhet i seg selv og tillitt til sin partner, til å takle et slikt opplegg? Eller er det herdede, kyniske og følelseskalde mennesker som fikser en trekant uten problemer i etterkant? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harald Skrevet 22. oktober 2002 #8 Del Skrevet 22. oktober 2002 Vibeke spør bl a: "Lurer på om det er noen her inne som først prøvde dette med gruppesex etter å ha vært gift/samboende/kjærester i mange år, hva grunnene var for eksperimenteringen og hva resultatet ble for forholdet i etterkant. " Jeg kan svare for meg selv(for oss): Vi er et såkalt "voksent par", som de senere årene har hatt 3-4 trekantopplevelser. Vi er svært trygge på hverandre, svært glad i hverandre, og jeg kan på hånden på hjertet si at disse opplevelsene har fungert veldig fint for oss. Det er på en måte en spennende seksuell "greie" mellom oss to, men med en tredje person som "deltager". Vi tuller oss ikke bort med å forelske oss i andre, selv om vi unner oss dette i blant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. oktober 2002 #9 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det er fint at det fungerer for dere Harald, men jeg tror du skal være forsiktig med å anbefale det til de som har problemer i ekteskapet eller andre problemer på det rent seksuelle plan. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harald Skrevet 22. oktober 2002 #10 Del Skrevet 22. oktober 2002 Milla, jeg anbefaler ikke noe som helst, bare forteller at trekanter KAN ha veldig fin innvirkning på seksualiteten mellom et par som er glad i hverandre, og trygge på hverandre. Men det må være noe BEGGE er med på! Men trekanter kan ikke "redde" et forhold som fra før er dårlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katti Skrevet 22. oktober 2002 #11 Del Skrevet 22. oktober 2002 Harald; var det med en kvinne eller mann dere hadde trekant sammen med? Hvis det var en annen kvinne, kunne du tenkt deg å ha en mann med på leken? Eller omvendt. Jeg er litt nyskjerrig på det... Jeg har har en del venner som har testet dette ut og det har som oftes skapt flere problemer i et forhold enn de allerede hadde. Personlig kunne jeg ikke tenke med å dele mannen min med en anne mann eller kvinne, ikke nå i alle fall. Katti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 22. oktober 2002 #12 Del Skrevet 22. oktober 2002 Ja, akkurat d samme lurer jeg på....:o D virker som at de fleste mannfolk har en drøm om å ta med en jente til inn i et trekantopplegg og at de fleste menn også er villig til å sette denne drømmen ut i virkelighet.... (tror min mann er d) MEN, er disse mennene også beredt til å ta med en mann som tredjeperson???? Eller er de så egostiske at de ikke vil la dette gå begge veier??? Også bli jeg veldig provosert når d snakkes mye om at dette er en seksuell "greie" mellom paret og at disse har sine avtalte regler på forhånd osv.osv... Men glem ikke at tredjepersonen er en like viktig del av dette, og står ikke bare til disposisjon for at paret skal få utleve sin seksuelle drøm/fantasi...!!!!!!! Tredjepersonen har nok også sine regler og sine motiv og sine tanker om sitt utbytte av dette..... Jeg tror forøvrig også at det er en stor risiko for at slike opplegg kan ødelegge mer enn de beriker.....selv om dette også er min fantasi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harald Skrevet 22. oktober 2002 #13 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg må nok dessverre "skuffe" både kosejente og katti, og avæpne den argumentasjonsrekken de hadde forberedt seg på... Den tredje deltageren var en mann, og jeg er dessuten ikke èt fnugg bifil! Derimot nyter jeg å se min kjære bli "stelt med" av to menn, jeg "nyter hennes nytelse", om dere skjønner? Den andre mannen visste hva han gikk til, og han var på en måte "statist", selve opplevelsen var MELLOM oss to, men han andre hadde det heller ikke så ille, tror jeg.... ...og den største nytelsen hadde VI TO, etter at han hadde gått! Jeg har på ingen måte opplevd dette som om jeg "delte henne" med noen annen! Dette har noen ganger vært "vår" måte å ha sex på, det kan da ikke være så vanskelig å skjønne det? Sjalusi og eiertrang er etter min mening et forholds verste fiende, og jeg syns dere som ikke har opplevd trekanter, burde stille dere langt bak i køen når man skal rådgi andre om dette temaet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. oktober 2002 #14 Del Skrevet 22. oktober 2002 Sjalusi og eiertrang er etter min mening et forholds verste fiende, og jeg syns dere som ikke har opplevd trekanter, burde stille dere langt bak i køen når man skal rådgi andre om dette temaet... Mener du i fullt alvor og påstå at de av oss som mener at sex er noe som bør foregå mellom to mennesker er besatte av sjalusi og eietrang? Det må hvertfall være det dummeste jeg har hørt. Jeg skammer meg ikke over å si at hvis min forlovede hadde kommet trekkende hjem med ett nek han ville at vi skulle hatt sex med hadde jeg lappet til ham. Han kunne bare våge seg. Jeg tror ikke på at trekant/gruppesex kan være forløsende for å få det bedre seksuelt. Er man gift og må ha sex med andre for å ha ett fullverdig liv har man problemer uansett hvor mye man vender og vrir på det. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 22. oktober 2002 #15 Del Skrevet 22. oktober 2002 Synes dette her med trekant og gruppesex for de som fikser det er ytterst fascinerende. Jeg kan aldri tro dette er noe alle kan fikse sånn helt uten videre. Dette fordi at vi er oppdratt i rammer av en monogam kultur, veldig mange av oss anser det å blande inn flere partnere som "uriktig". Vi er oppdratt til å tenke, føle og hegne om én partner. Det er nok av de som skammer seg over bare å tenke på en annen. Jeg klarer ikke helt å forstå det, men jeg kan klare å tenke meg fram til hvordan det vil være å ha behov for å "sprite opp" sin seksuelle tilværelse. Jeg tror nok de aller fleste av oss kommer dithen før eller siden. Hvilke utslag det gir seg, er imidlertid like mangfoldig som vi er som mennesker. Noen får sitt kick av trekanter. Andre av å henge opp et speil ved sengen, atter andre ved å innføre en dildo eller annet leketøy. Harald; har du noengang sett på den tredje personen som en eneste stor dildo? Spørsmålet høres gjerne snodig ut, men jeg prøver bare å forstå! Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 22. oktober 2002 #16 Del Skrevet 22. oktober 2002 Harald; har du noengang sett på den tredje personen som en eneste stor dildo? Vibeke, du er herlig :-) Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harald Skrevet 23. oktober 2002 #17 Del Skrevet 23. oktober 2002 Ja Milla, jeg mener at sjalusi og eiertrang er en uting uansett... Lar man slike mekanismer vokse fram, så avler det i sin mildeste konsekvens uærlighet, og i sin verste konsekvens trakassering, vold.... og faktisk drap... Den som aksepterer sjalusi og eiertrang som en naturlig del av et forhold, lefler og flørter med de mest nedbrytende og negative krefter som finnes. Du avslører forøvrig en total mangel på den kunnskap og erfaring som kunne gitt deg troverdighet i debatten.. Du skriver: "Jeg skammer meg ikke over å si at hvis min forlovede hadde kommet trekkende hjem med ett nek han ville at vi skulle hatt sex med hadde jeg lappet til ham. Han kunne bare våge seg. " Det er jo på ingen måte slik foranledningen er til en trekant. Et voksent par som er glad i hverandre, trygge på hverandre, lar et slikt ønske gro fram SAMMEN, over TID, og de vet inderlig godt hva de går til når tiden er inne. Jeg tror vi må legge noe av dine holdninger i sekken for "svært ung og naiv". Vibeke: Du har forsåvidt en del voksne reflekteringer rundt dette, men kan forsikre at en trekant ikke en gang er i nærheten av å kunne sammenlignes med en teit gummisak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 23. oktober 2002 #18 Del Skrevet 23. oktober 2002 Harald, jeg lurer på hva du ser på trekantpartneren som, det er derfor jeg spør. Jeg prøver å forstå hvorfor og hvordan det er en person du kan forholde deg så totalt følelsesløs til (den eneste følelsen er mer lyst på kona di, fordi han har sex med henne). Du var så sparsom med svar. Kan du kanskje forklare det med noen flere ord enn å bare avskrive dildo-metaforen? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harald Skrevet 23. oktober 2002 #19 Del Skrevet 23. oktober 2002 Vibeke: Jeg(Vi) ser på trekantpartneren som en oppegående og intelligent mann av kjøtt og blod, som vi har blitt godt kjent med, og som ikke bare er en "sex-skapning". Vi har spist et par middager sammen på restaurant, hvor praten har gått som den gjør blant venner ellers, om alle mulige temaer. Vi ser på han som en "diskret" venn, som har "blitt sluppet litt lengre inn" i vårt privatliv. Selve "settingen" og forutsetningene, er vi alle tre veldig bevisst på. Jeg(vi) syns det er helt greit og uproblematisk å forholde seg til han på de "vilkår" som vi alle er overens om. Vi holder jo ikke på med dette hele tiden, i år har det vært to ganger. Man skal ikke overdrive dette med trekanter, det har vi snakket gjennom alle tre. Det skal være noe eksklusivt, ikke en livsstil! For oss er dette en veldig naturlig sak, jeg skjønner ikke hvorfor det oppfattes så sensasjonalt? Var det et mer utfyllende svar? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 23. oktober 2002 #20 Del Skrevet 23. oktober 2002 Takk for mer utfyllende svar, ja. Sensajonelt oppfattes det vel ikke som, men som vanskelig å forstå at det kan gå uproblematisk for seg. Fint for dere (alle tre) at det funker i alle fall. Men samtidig blir jeg noe sjokkert over uttalelser der det å ikke si seg villig til å innvie en tredje partner kobles til sjalusi og eiertrang. At dette med trekant bare er forbeholdt par som er glade nok i hverandre. Som om de som ikke er interessert i trekant ikke er virkelig kjærlige mot hverandre. Det vitner om liten forståelse for at andre kan tenke annerledes enn dere. Men jeg har kanskje feiltolket deg? Lurer på om det er urinstinktene i alle levende vesener om å spre sine gener som trer inn her; hun parrer seg flere ganger for å øke sjansene for befruktning. Samtidig er det mangel på konkurranseinstinkt for å beskytte videreføring av sine egne gener hos hannen; han godtar at hun har flere partnere enn han alene. Mennesket er jo ikke annet enn et ganske avansert dyr. Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg