AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Jeg tenker å utrede meg for kjønnsinkongruens og for å få den diagnosen, må man utredes for asperger og andre diagnoser ført. Jeg har allerede en diagnose, men tror dere de vil nydiagnotisere meg for den, eller kan det være mulig at de lar den være i fred? Hvis dette ga mening Anonymkode: 9a969...286
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Kommer selvfølgelig helt an på hva dem diagnosen er. Anonymkode: b034b...bcd
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer selvfølgelig helt an på hva dem diagnosen er. Anonymkode: b034b...bcd Det er lettere psykisk utviklingshemming. Ts Anonymkode: 9a969...286
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er lettere psykisk utviklingshemming. Ts Anonymkode: 9a969...286 Mulig det er en feilsatt diagnose og at det kan være greit med ny utredning der også? Utrolig mange som får denne diagnosen feilaktig. Anonymkode: b034b...bcd
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenker å utrede meg for kjønnsinkongruens og for å få den diagnosen, må man utredes for asperger og andre diagnoser ført. Jeg har allerede en diagnose, men tror dere de vil nydiagnotisere meg for den, eller kan det være mulig at de lar den være i fred? Hvis dette ga mening Anonymkode: 9a969...286 Hvorfor må man utredes for asperger og andre diagnoser før man kan utredes for kjønnsinkongruens? Jeg har asperger selv og har alltid likt å være jente, men hadde store problemer med å gå gjennom puberten og å bli kvinne. Anonymkode: 12b2d...180
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #6 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor må man utredes for asperger og andre diagnoser før man kan utredes for kjønnsinkongruens? Jeg har asperger selv og har alltid likt å være jente, men hadde store problemer med å gå gjennom puberten og å bli kvinne. Anonymkode: 12b2d...180 Jeg vet ikke, men det står på siden til rikshospitalet. "Følgende skal kartlegges og vurderes anamnese- inkludert opplysninger omkring pasientens somatisk status (+ BMI), kjønnsidentitetsutvikling, primærpsykiatrisk utredning og personlighetsevaluering (for eksempel ved bruk av semi-strukturerte instrumenter som MINI og SCID-II), utredning i forhold til autismespektertilstander (for eksempel Asperger) ved klinisk mistanke, utredning av kognitiv funksjon om aktuelt, rus-screening der det er mistanke om pågående rusmisbruk. Deretter kan pasienten henvises til AKV." Ts Anonymkode: 9a969...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå