AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Og folk burde være forberedt på 5% rente i løpet av 2023. Dette er skrevet med ironi med en viss sannhet i seg og det er mye håpløse individer i samfunnet i begge kjønn på forskjellig måte. Sett fra mine sko og tanker i sommersola å fint om tonen er god og svaret er konstruktivt om du har tenkt å kaste deg over tastaturet etter å ha lest og gjort deg noen tanker om veien vi er på vei mot. Det er en rekke fordeler med høy rente og det gjør noe med holdningene i samfunnet. F eks: Alle de enslige mennene som i dag blir oversett med god økonomi/arbeidsmoral/kleine men ikke dumme osv vil være mer aktuelle og gi en sjanse ikke for forsørging men for en bedre felles økonomi fremfor håpløse halvkriminelle som ikke har noe på stell/playere som sier det man vil høre og alt sånn. Foreldregenerasjonen måtte jobbe mer igjennom problemene. Min tante ble enslig med et superkriminell barn uten sidestykke for mange tiår så det er mye dårlige menn der ute også, han hadde trengt bedre rollemodeller så han ikke har brukt tiår i fengsel. Hun hadde det ikke lett den gangen gjøken av en barnefar stakk. Det florerer av alenemødre på tinder. En utvikling som skyldtes hovedsakelig velferden fordi det er så lett. Noe resten må betale for hennes valg for hvorfor er ikke alle de sammen med barnefar? Det vil ikke være lett for de fleste når alt som skjer i verden nå skjer og dette tiåret her vil bli brutalt. Men det eneste egentlige problemet i samfunnet her er økte matpriser, drivstoff, avgifter til staten og strøm. Ikke en rente på 8-10%. For nordmenn er gjeldstynget, folk velter seg i luksus, har belånt hytte og bil, kanskje til å med to hytter. En ved sjøen og en på fjellet. Staten eser ut, 25% av befolkningen mottar en for for stønad. Og i svært mange tilfeller så betaler nesten det tilsvarende % andel menn for et samfunn de ikke har noe plass eller tilhørighet i. Noe som skaper et mer polarisert samfunn da enten du liker det eller ei så er dette samfunnet bygd på kjerne og storfamilien. Det gjelder vesten forøvrig også en samfunnsstruktur som vi i dag ser sprekke og konsekvensene av den. Dette er baksiden av 30 år med eventyrlig vekst. I dag så jobber kvinner hovedsakelig i offentlig sektor og menn i privat. En knekk i privat som er på vei vil virkelig skape utfordringer i årene fremover. Neppe positivt samlet sett men det blir flere misfornøyde noe som vil endre det politiske landskapet lignende det man nå ser i Nederland og Spania. Det offentlige har to valg. Enten kutte offentlig sektor eller prise seg ut og utsette problemet med å heve skatter og avgifter. Det samfunnet opplever nå er det samme som mange menn har opplevd allerede i et tiår eller mer. Få rentene opp på 8-10 % og man får skapt noen endringer. Folk snakker om great reset. Jeg har siden 2017 sagt at verden skulle stoppe opp i 2020, i 2022 kom finanskrisen. Det har ikke med det great reset å gjøre. Det handler om å redde vesten fra dets kollaps da man er der romerriket var før det kollapset. Det er bra det som skjer i samfunnet nå. Det vil endre mye holdinger. På 90 tallet var rentene 15% +/- og folk hadde bedre verdier, var ikke overfladiske og folk hadde ikke bruk og kast mentalitet. Det snakkes om å få de rike til å betale mer, men det er like viktig å kutte offentlige utgifter som stønad, lønninger over privat sektor, begrense velferdstilbud osv. for det må være rettferdig begge veier. Dette ser ikke venstresiden i dag. Og kvinner stemmer i overvekt på venstresiden spesielt om de er ansatt i offentlig sektor imens menn spesielt ansatt i privat sektor stemmer høyreside. Er det flere som ser alle disse trådene og hvordan det har ført landet hit det er? Og for ordens skyld. Strømprisene, energipolitikken osv har venstresiden like stort ansvar for da det er enkelte partiets ideologi som har kuttet oljefyrer så folk må på strømmarkedet, samme med elbiler osv. avgiftene på miljø skaper høyere kostnader på mat. Ikke at jeg prøver å unnskylde høyreside da de også og politikere er som folk flest og helst ser kun egen hverdag og vinning. Jeg mener vi må kutte svært mye, spesielt folk som får penger fra det offentlige som organsisasjoner og andre som bedriver ideologi på felleskapets midler, pengene burde brukes på tjenester som skole, eldre osv (sykepleiere og lærere hovedsakelig). Høy rente er et skritt på veien for et mer rettferdig samfunn da den gjelder alle, for felleskapets midler skal ikke gå til alenemødre, enslige menn som ikke gidder å jobbe for det bare blir å være moderne slave. Veldedige organsisasjoner og hobbyforeninger får finansiere seg selv. Unntaket er kanskje Frelsesarmeen. Røde kors har en milliard på bok så det går men de ideologiske som prøver å bryte ned samfunnet får finansere av egen lomme sånn som ellers i verden. Nordmenn og Scandinavia er så opptatt i sin egen boble så de har glemt hvordan 80% av verden er. Derfor vil det være sunt for både samfunn og økonomi å kutte det offentlige budsjettet, fjerne støtte til ideologi og likefullt sånne som meg som er på ferie på restens penger for jeg har meldt meg ut. Redusere avgifter og skatter å bruke pengene på ting som faktisk går majoriteten av befolkningen til gode. Det være skoler, veier, kollektivt, infrastruktur. Men da må det kuttes i stønader og til enslige, pensjonister kanskje er unntaket. Det er kommuner som før på barnefamilier på 10-15 barn. Resten betaler for det. Prøver man å ta opp dette i samfunnet så kommer hyle og krenkekoret løpende med en gang. Men man må begynne å premiere kjernefamilien igjen. For modellen vi har er ikke bygget for det som skjer, eller så må man endre samfunnsmodellen noe som vil bety radikale endringer i samfunnet. For vi er på vei ditt enten man liker det eller ei og man må se utenfor egen hverdag for å se hele bildet å samtidig ha flere tanker i hodet. Anonymkode: c7232...023 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Det er bra for meg også! Jeg har betalt ned boliglånet under 10 år og eier nå min ettroms uten lån! Og jeg er 35 år enda engang! Så deilig å slippe på renter. Spesielt i disse tider hvor ALT blir dyrere Anonymkode: d1073...3ed 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Tror du virkelig kvinner kommer til å flytte sammen med menn de ikke vil ha fordi de må ha noen å dele kostnader med? Eller at terskelen for å dra fra noen er så lav at folk hadde holdt sammen med høyere bokostnader? Det er positivt at kvinner kan gå ut av destruktive forhold på tross av økonomi, jeg vil ikke tilbake til et samfunn hvor vi er fanget igjen. Anonymkode: ea931...917 15 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og folk burde være forberedt på 5% rente i løpet av 2023. Dette er skrevet med ironi med en viss sannhet i seg og det er mye håpløse individer i samfunnet i begge kjønn på forskjellig måte. Sett fra mine sko og tanker i sommersola å fint om tonen er god og svaret er konstruktivt om du har tenkt å kaste deg over tastaturet etter å ha lest og gjort deg noen tanker om veien vi er på vei mot. Det er en rekke fordeler med høy rente og det gjør noe med holdningene i samfunnet. F eks: Alle de enslige mennene som i dag blir oversett med god økonomi/arbeidsmoral/kleine men ikke dumme osv vil være mer aktuelle og gi en sjanse ikke for forsørging men for en bedre felles økonomi fremfor håpløse halvkriminelle som ikke har noe på stell/playere som sier det man vil høre og alt sånn. Foreldregenerasjonen måtte jobbe mer igjennom problemene. Min tante ble enslig med et superkriminell barn uten sidestykke for mange tiår så det er mye dårlige menn der ute også, han hadde trengt bedre rollemodeller så han ikke har brukt tiår i fengsel. Hun hadde det ikke lett den gangen gjøken av en barnefar stakk. Det florerer av alenemødre på tinder. En utvikling som skyldtes hovedsakelig velferden fordi det er så lett. Noe resten må betale for hennes valg for hvorfor er ikke alle de sammen med barnefar? Det vil ikke være lett for de fleste når alt som skjer i verden nå skjer og dette tiåret her vil bli brutalt. Men det eneste egentlige problemet i samfunnet her er økte matpriser, drivstoff, avgifter til staten og strøm. Ikke en rente på 8-10%. For nordmenn er gjeldstynget, folk velter seg i luksus, har belånt hytte og bil, kanskje til å med to hytter. En ved sjøen og en på fjellet. Staten eser ut, 25% av befolkningen mottar en for for stønad. Og i svært mange tilfeller så betaler nesten det tilsvarende % andel menn for et samfunn de ikke har noe plass eller tilhørighet i. Noe som skaper et mer polarisert samfunn da enten du liker det eller ei så er dette samfunnet bygd på kjerne og storfamilien. Det gjelder vesten forøvrig også en samfunnsstruktur som vi i dag ser sprekke og konsekvensene av den. Dette er baksiden av 30 år med eventyrlig vekst. I dag så jobber kvinner hovedsakelig i offentlig sektor og menn i privat. En knekk i privat som er på vei vil virkelig skape utfordringer i årene fremover. Neppe positivt samlet sett men det blir flere misfornøyde noe som vil endre det politiske landskapet lignende det man nå ser i Nederland og Spania. Det offentlige har to valg. Enten kutte offentlig sektor eller prise seg ut og utsette problemet med å heve skatter og avgifter. Det samfunnet opplever nå er det samme som mange menn har opplevd allerede i et tiår eller mer. Få rentene opp på 8-10 % og man får skapt noen endringer. Folk snakker om great reset. Jeg har siden 2017 sagt at verden skulle stoppe opp i 2020, i 2022 kom finanskrisen. Det har ikke med det great reset å gjøre. Det handler om å redde vesten fra dets kollaps da man er der romerriket var før det kollapset. Det er bra det som skjer i samfunnet nå. Det vil endre mye holdinger. På 90 tallet var rentene 15% +/- og folk hadde bedre verdier, var ikke overfladiske og folk hadde ikke bruk og kast mentalitet. Det snakkes om å få de rike til å betale mer, men det er like viktig å kutte offentlige utgifter som stønad, lønninger over privat sektor, begrense velferdstilbud osv. for det må være rettferdig begge veier. Dette ser ikke venstresiden i dag. Og kvinner stemmer i overvekt på venstresiden spesielt om de er ansatt i offentlig sektor imens menn spesielt ansatt i privat sektor stemmer høyreside. Er det flere som ser alle disse trådene og hvordan det har ført landet hit det er? Og for ordens skyld. Strømprisene, energipolitikken osv har venstresiden like stort ansvar for da det er enkelte partiets ideologi som har kuttet oljefyrer så folk må på strømmarkedet, samme med elbiler osv. avgiftene på miljø skaper høyere kostnader på mat. Ikke at jeg prøver å unnskylde høyreside da de også og politikere er som folk flest og helst ser kun egen hverdag og vinning. Jeg mener vi må kutte svært mye, spesielt folk som får penger fra det offentlige som organsisasjoner og andre som bedriver ideologi på felleskapets midler, pengene burde brukes på tjenester som skole, eldre osv (sykepleiere og lærere hovedsakelig). Høy rente er et skritt på veien for et mer rettferdig samfunn da den gjelder alle, for felleskapets midler skal ikke gå til alenemødre, enslige menn som ikke gidder å jobbe for det bare blir å være moderne slave. Veldedige organsisasjoner og hobbyforeninger får finansiere seg selv. Unntaket er kanskje Frelsesarmeen. Røde kors har en milliard på bok så det går men de ideologiske som prøver å bryte ned samfunnet får finansere av egen lomme sånn som ellers i verden. Nordmenn og Scandinavia er så opptatt i sin egen boble så de har glemt hvordan 80% av verden er. Derfor vil det være sunt for både samfunn og økonomi å kutte det offentlige budsjettet, fjerne støtte til ideologi og likefullt sånne som meg som er på ferie på restens penger for jeg har meldt meg ut. Redusere avgifter og skatter å bruke pengene på ting som faktisk går majoriteten av befolkningen til gode. Det være skoler, veier, kollektivt, infrastruktur. Men da må det kuttes i stønader og til enslige, pensjonister kanskje er unntaket. Det er kommuner som før på barnefamilier på 10-15 barn. Resten betaler for det. Prøver man å ta opp dette i samfunnet så kommer hyle og krenkekoret løpende med en gang. Men man må begynne å premiere kjernefamilien igjen. For modellen vi har er ikke bygget for det som skjer, eller så må man endre samfunnsmodellen noe som vil bety radikale endringer i samfunnet. For vi er på vei ditt enten man liker det eller ei og man må se utenfor egen hverdag for å se hele bildet å samtidig ha flere tanker i hodet. Anonymkode: c7232...023 Så du mener at det er bra at kvinner i større grad igjen tvinges til å bli i destruktive forhold (gjelder menn også for den saks skyld)? Er enig i at mange kanskje har hatt altfor lett for å gå fra hverandre med tiden, men synd for de som er i mishandler forhold. Og de er det mange av. Anonymkode: 029c6...bfe 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 Helt sykt HI, skal kvinner virkelig tilbake i lange destruktive forhold, dette er ikke hva vi har kjempet for!! Vi må redde verdensøkonomien!!! Anonymkode: dab74...f56 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bra for meg også! Jeg har betalt ned boliglånet under 10 år og eier nå min ettroms uten lån! Og jeg er 35 år enda engang! Så deilig å slippe på renter. Spesielt i disse tider hvor ALT blir dyrere Anonymkode: d1073...3ed Takk, du har fått frem det nå, ref din andre tråd. Anonymkode: c13b9...85c 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk, du har fått frem det nå, ref din andre tråd. Anonymkode: c13b9...85c Ja, også? Bitter/misunnelig eller? Virker slik.. Anonymkode: d1073...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Ønsker også høyere rente, kanskje så høyt at den ble mer lik inflasjonen slik at en har et alternativ til fond/eiendom. (Selvfølgelig ikke den kunstige inflasjonen vi har på kraft/drivstoff i dag). Anonymkode: c3668...202
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er bra for meg også! Jeg har betalt ned boliglånet under 10 år og eier nå min ettroms uten lån! Og jeg er 35 år enda engang! Så deilig å slippe på renter. Spesielt i disse tider hvor ALT blir dyrere Anonymkode: d1073...3ed Gratulerer. Mange som ikke merker alt for mye til situasjonen i dag, jeg viste og forutså de siste par årene allerede for et halvt tiår siden. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tror du virkelig kvinner kommer til å flytte sammen med menn de ikke vil ha fordi de må ha noen å dele kostnader med? Eller at terskelen for å dra fra noen er så lav at folk hadde holdt sammen med høyere bokostnader? Det er positivt at kvinner kan gå ut av destruktive forhold på tross av økonomi, jeg vil ikke tilbake til et samfunn hvor vi er fanget igjen. Anonymkode: ea931...917 selvsagt ikke. Det er jo mange som flytter sammen i dag og ut igjen et år senere men man vil bli mer bevist på valgene man tar. Det være privatliv som økonomi. jeg tror det hele er en plan vi ikke forstår fra noen på et helt annet nivå, og har ingen ting med great reset å gjøre men vesten som samfunn og fremtiden. Men hva du vil og hva virkeligheten gjør er to forskjellige ting. Det vet jeg alt om og har erfart brutalt i starten av det siste tiåret hvor jeg traff bunn og forberedte meg så man ikke har merket noen ting av det folk sliter med i dag. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så du mener at det er bra at kvinner i større grad igjen tvinges til å bli i destruktive forhold (gjelder menn også for den saks skyld)? Er enig i at mange kanskje har hatt altfor lett for å gå fra hverandre med tiden, men synd for de som er i mishandler forhold. Og de er det mange av. Anonymkode: 029c6...bfe man må ingen ting men da blir dagene vanskelige noe som er en selvfølge for enslige i verden. Men det vil like fullt være viktigere hva slags person man først prøver å etablere seg med da fallhøyden er større. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt sykt HI, skal kvinner virkelig tilbake i lange destruktive forhold, dette er ikke hva vi har kjempet for!! Vi må redde verdensøkonomien!!! Anonymkode: dab74...f56 Lykke til. Jeg forutså at verden skulle stoppe opp i 2017 og har siden det meldt meg ut og forberedt meg på det som skjer. Det er for å redde verden og om du ønsker å gå inn i et destruktivt forhold så får du gjøre det. Jeg vil ikke ha et destruktivt forhold men antall alenemødre på tinder vitner om at mange gjør det uansett hva du vil ang verdensøkonomien som du ikke får styrt! jeg ønsker selvsagt ingen skal leve i destruktive forhold, forhold der partner mishandler osv. men det som skjer vil endre holdingene til alle og før i tiden så er det ikke sånn at alle forhold var destruktive selv om enkelte hyler det med engang. I dag så er det langt flere destruktive forhold men da må man kanskje finne partnere som har andre kvaliteter? Anonymkode: c7232...023
Knirke Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Beklager å måtte skuffe deg, men alle de enslige og kleine mannfolkene med god økonomi og arbeidsmoral kommer til å forbli enslige og kleine selv om renta øker. Bare fortsett å prøv deg på alenemødrene på Tinder, kanskje du får napp til slutt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Knirke skrev (18 minutter siden): Beklager å måtte skuffe deg, men alle de enslige og kleine mannfolkene med god økonomi og arbeidsmoral kommer til å forbli enslige og kleine selv om renta øker. Bare fortsett å prøv deg på alenemødrene på Tinder, kanskje du får napp til slutt. Antagelig har du rett. Det er ikke jeg som prøver meg på alenemødre men de som syntes jeg virker som en bra kar da jeg er litt dypere en de fleste og liker å snakke om ting. på byen blir jeg ofte sjekket opp av damer i forhold, innimellom spør de mannen om jeg kan være med de hjem så det skal nok gå bra. Aldersspennet på tinder er 18 til 50. Men jeg ser strukturer i samfunnet og utvikling. Lenger en egen nese og jeg vet om mange «kleine» mannfolk med stort forbedringspotensiale, men de velges ofte ikke og er usynlige eller gjør ikke stort ut av seg. Anonymkode: c7232...023
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Har du sett inflasjonstallene? 5 % utlånsrente i 2023 høres litt vel optimistisk ut.. den kan like gjerne bli 7 % Anonymkode: 1025f...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og folk burde være forberedt på 5% rente i løpet av 2023. Dette er skrevet med ironi med en viss sannhet i seg og det er mye håpløse individer i samfunnet i begge kjønn på forskjellig måte. Sett fra mine sko og tanker i sommersola å fint om tonen er god og svaret er konstruktivt om du har tenkt å kaste deg over tastaturet etter å ha lest og gjort deg noen tanker om veien vi er på vei mot. Det er en rekke fordeler med høy rente og det gjør noe med holdningene i samfunnet. F eks: Alle de enslige mennene som i dag blir oversett med god økonomi/arbeidsmoral/kleine men ikke dumme osv vil være mer aktuelle og gi en sjanse ikke for forsørging men for en bedre felles økonomi fremfor håpløse halvkriminelle som ikke har noe på stell/playere som sier det man vil høre og alt sånn. Foreldregenerasjonen måtte jobbe mer igjennom problemene. Min tante ble enslig med et superkriminell barn uten sidestykke for mange tiår så det er mye dårlige menn der ute også, han hadde trengt bedre rollemodeller så han ikke har brukt tiår i fengsel. Hun hadde det ikke lett den gangen gjøken av en barnefar stakk. Det florerer av alenemødre på tinder. En utvikling som skyldtes hovedsakelig velferden fordi det er så lett. Noe resten må betale for hennes valg for hvorfor er ikke alle de sammen med barnefar? Det vil ikke være lett for de fleste når alt som skjer i verden nå skjer og dette tiåret her vil bli brutalt. Men det eneste egentlige problemet i samfunnet her er økte matpriser, drivstoff, avgifter til staten og strøm. Ikke en rente på 8-10%. For nordmenn er gjeldstynget, folk velter seg i luksus, har belånt hytte og bil, kanskje til å med to hytter. En ved sjøen og en på fjellet. Staten eser ut, 25% av befolkningen mottar en for for stønad. Og i svært mange tilfeller så betaler nesten det tilsvarende % andel menn for et samfunn de ikke har noe plass eller tilhørighet i. Noe som skaper et mer polarisert samfunn da enten du liker det eller ei så er dette samfunnet bygd på kjerne og storfamilien. Det gjelder vesten forøvrig også en samfunnsstruktur som vi i dag ser sprekke og konsekvensene av den. Dette er baksiden av 30 år med eventyrlig vekst. I dag så jobber kvinner hovedsakelig i offentlig sektor og menn i privat. En knekk i privat som er på vei vil virkelig skape utfordringer i årene fremover. Neppe positivt samlet sett men det blir flere misfornøyde noe som vil endre det politiske landskapet lignende det man nå ser i Nederland og Spania. Det offentlige har to valg. Enten kutte offentlig sektor eller prise seg ut og utsette problemet med å heve skatter og avgifter. Det samfunnet opplever nå er det samme som mange menn har opplevd allerede i et tiår eller mer. Få rentene opp på 8-10 % og man får skapt noen endringer. Folk snakker om great reset. Jeg har siden 2017 sagt at verden skulle stoppe opp i 2020, i 2022 kom finanskrisen. Det har ikke med det great reset å gjøre. Det handler om å redde vesten fra dets kollaps da man er der romerriket var før det kollapset. Det er bra det som skjer i samfunnet nå. Det vil endre mye holdinger. På 90 tallet var rentene 15% +/- og folk hadde bedre verdier, var ikke overfladiske og folk hadde ikke bruk og kast mentalitet. Det snakkes om å få de rike til å betale mer, men det er like viktig å kutte offentlige utgifter som stønad, lønninger over privat sektor, begrense velferdstilbud osv. for det må være rettferdig begge veier. Dette ser ikke venstresiden i dag. Og kvinner stemmer i overvekt på venstresiden spesielt om de er ansatt i offentlig sektor imens menn spesielt ansatt i privat sektor stemmer høyreside. Er det flere som ser alle disse trådene og hvordan det har ført landet hit det er? Og for ordens skyld. Strømprisene, energipolitikken osv har venstresiden like stort ansvar for da det er enkelte partiets ideologi som har kuttet oljefyrer så folk må på strømmarkedet, samme med elbiler osv. avgiftene på miljø skaper høyere kostnader på mat. Ikke at jeg prøver å unnskylde høyreside da de også og politikere er som folk flest og helst ser kun egen hverdag og vinning. Jeg mener vi må kutte svært mye, spesielt folk som får penger fra det offentlige som organsisasjoner og andre som bedriver ideologi på felleskapets midler, pengene burde brukes på tjenester som skole, eldre osv (sykepleiere og lærere hovedsakelig). Høy rente er et skritt på veien for et mer rettferdig samfunn da den gjelder alle, for felleskapets midler skal ikke gå til alenemødre, enslige menn som ikke gidder å jobbe for det bare blir å være moderne slave. Veldedige organsisasjoner og hobbyforeninger får finansiere seg selv. Unntaket er kanskje Frelsesarmeen. Røde kors har en milliard på bok så det går men de ideologiske som prøver å bryte ned samfunnet får finansere av egen lomme sånn som ellers i verden. Nordmenn og Scandinavia er så opptatt i sin egen boble så de har glemt hvordan 80% av verden er. Derfor vil det være sunt for både samfunn og økonomi å kutte det offentlige budsjettet, fjerne støtte til ideologi og likefullt sånne som meg som er på ferie på restens penger for jeg har meldt meg ut. Redusere avgifter og skatter å bruke pengene på ting som faktisk går majoriteten av befolkningen til gode. Det være skoler, veier, kollektivt, infrastruktur. Men da må det kuttes i stønader og til enslige, pensjonister kanskje er unntaket. Det er kommuner som før på barnefamilier på 10-15 barn. Resten betaler for det. Prøver man å ta opp dette i samfunnet så kommer hyle og krenkekoret løpende med en gang. Men man må begynne å premiere kjernefamilien igjen. For modellen vi har er ikke bygget for det som skjer, eller så må man endre samfunnsmodellen noe som vil bety radikale endringer i samfunnet. For vi er på vei ditt enten man liker det eller ei og man må se utenfor egen hverdag for å se hele bildet å samtidig ha flere tanker i hodet. Under pandemien var det ansatte i en rekke private bedrifter tok den største byrden , medan offentlige ansatte la seg opp buffere. Anonymkode: c7232...023 Her var det "jaggu " mye bra som eg er hjartens enig. ! Noe har utvilsamt skjedd, og Norge er blitt eit langt kjøligere samfunn samanlignet med for 30 -40 år sidan. Mange er blitt så opptatt av å få realisert sin luksus at det går på helsa løst, og de blir syke. Til tross for at folk flest har fått langt mer fritid så stresser folk flest som aldri før. På den tiden renta var 15 % måtte folk prisoritere annerledes i forhold til boutgifter, og folk var langt mer beviste på strømforbruket, og hjemmebaking var langt vanligere. Idag er det vel snart knapt eit kvinnfolk / mann som kan kunsten å bake hjemmebrød. Vi må m.a. begynne i langt større grad å premiere i kjærnefamiliene, og det selvsagt en grunn til at det florerer idag med alenemødre som har valgt å flytte fra barnefaren saman med barna, og utfordringer med samversrett m.v. Barna blir brukt som en "kasteball" mellom foreldrene, og mange barn lider under mangel på fedrekontakt ? Finnes det virkeleg så mange udugeleg fedre i norge sett med en kvinne øyne ? Norge har idag eit offentlig byråkrati som holder på å ta "knekken " på det private næringslivet, og under pandemen var det ansatte i private som tok største byrden. I Norge er det snart 2 mill. som lever av en trygd, og flere vil det bli etterhvert som eldrebølgen øker i omfang. Anonymkode: c6e4c...eba
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antagelig har du rett. Det er ikke jeg som prøver meg på alenemødre men de som syntes jeg virker som en bra kar da jeg er litt dypere en de fleste og liker å snakke om ting. på byen blir jeg ofte sjekket opp av damer i forhold, innimellom spør de mannen om jeg kan være med de hjem så det skal nok gå bra. Aldersspennet på tinder er 18 til 50. Men jeg ser strukturer i samfunnet og utvikling. Lenger en egen nese og jeg vet om mange «kleine» mannfolk med stort forbedringspotensiale, men de velges ofte ikke og er usynlige eller gjør ikke stort ut av seg. Anonymkode: c7232...023 Folk som framsnakker seg selv er ofte de som har minst grunn til det. Anonymkode: ea931...917 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Folk som framsnakker seg selv er ofte de som har minst grunn til det. Anonymkode: ea931...917 Lol. Jeg fremsnakker meg selv som ab på et forum. Hvordan jeg er i en relasjon har særdeles lite med hva jeg skriver her. Jeg svarte også på en melding, det også som AB. Jeg er ikke perfekt, langt derifra noe jeg er fullstendig klar over. Det jeg sa er at kvinner skriver til meg at jeg virker som en bra fyr ikke at jeg selv tror det.. vesentlig forskjell der. AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du sett inflasjonstallene? 5 % utlånsrente i 2023 høres litt vel optimistisk ut.. den kan like gjerne bli 7 % Anonymkode: 1025f...ba0 Ja. Men tror man den stopper før den er opp mot fem prosent så blir man skuffet. Det sentralbankene har drevet med siden finanskrisen norge ikke merket i 08 er hinsides. De lever av å kjøre folk konk hvert 20 år i snitt og verden går bare fortere og fortere. AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det "jaggu " mye bra som eg er hjartens enig. ! Noe har utvilsamt skjedd, og Norge er blitt eit langt kjøligere samfunn samanlignet med for 30 -40 år sidan. Mange er blitt så opptatt av å få realisert sin luksus at det går på helsa løst, og de blir syke. Til tross for at folk flest har fått langt mer fritid så stresser folk flest som aldri før. På den tiden renta var 15 % måtte folk prisoritere annerledes i forhold til boutgifter, og folk var langt mer beviste på strømforbruket, og hjemmebaking var langt vanligere. Idag er det vel snart knapt eit kvinnfolk / mann som kan kunsten å bake hjemmebrød. Vi må m.a. begynne i langt større grad å premiere i kjærnefamiliene, og det selvsagt en grunn til at det florerer idag med alenemødre som har valgt å flytte fra barnefaren saman med barna, og utfordringer med samversrett m.v. Barna blir brukt som en "kasteball" mellom foreldrene, og mange barn lider under mangel på fedrekontakt ? Finnes det virkeleg så mange udugeleg fedre i norge sett med en kvinne øyne ? Norge har idag eit offentlig byråkrati som holder på å ta "knekken " på det private næringslivet, og under pandemen var det ansatte i private som tok største byrden. I Norge er det snart 2 mill. som lever av en trygd, og flere vil det bli etterhvert som eldrebølgen øker i omfang. Anonymkode: c6e4c...eba jupp. Jeg tror personlig folk ikke forstår hva som er forut. Jeg har brukt siste fem år på å forberede meg på det vi ser og har sett mønstrene på det i mange år og det gjelder ikke bare Norge, det er hele vesten. Problemet til norge er at vi har så mye oljepenger og vi kjøpte oss ut av finanskrisen i 08 men denne kan vi ikke kjøpe oss ut av. Anonymkode: c7232...023
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, også? Bitter/misunnelig eller? Virker slik.. Anonymkode: d1073...3ed Nei, lettere oppgitt på hvor enkel retorikken din er kanskje. Om det er en byrde med lån eller ikke kommer jo helt an på inntekt og formue. Om man har mer å rutte med enn deg til tross for et stort lån, så har man vel større frihet? Synes du skal jekke deg og moralen din litt ned. Anonymkode: c13b9...85c 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 Det vil vera dårleg gjordt av en fiende å angripe Norge etter kl. 16 ettersom de fleste da har fri. Det tok også lang tid før det gjekk opp for norske myndigheter aprildagene 1940 å innsjå at Norge var iferd med å bli innvadert av Tyskere. Norske politikere har hatt eit luksusproblem i mange år i forhold til i mange andre land på grunn av oljefondet, og på den politiske arena har det i stor grad handlet om"pengeflytting" og berike seg selv. Da pandemien var eit faktum i Norge februar 2020 satt regjeringen handlingslammet lenge før de endeleg satt inn forebyggende tiltak mars 2020, det vart reist en rekke kritiske spørsmål i forhold til beredskapsplaner. Poenget: Det handler idag om å ha en beredskapsplaner, og kunne froholde seg til raske omstillinger både i forhold til økonomi , og jobb. m.m Anonymkode: c6e4c...eba
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, lettere oppgitt på hvor enkel retorikken din er kanskje. Om det er en byrde med lån eller ikke kommer jo helt an på inntekt og formue. Om man har mer å rutte med enn deg til tross for et stort lån, så har man vel større frihet? Synes du skal jekke deg og moralen din litt ned. Anonymkode: c13b9...85c Hva er problemet ditt egentlig? Her er det noen som kun skriver inn at h*n er glad for nedbetalt boliglån i disse tider. Hvorfor har du grunn til å være oppgitt over det? Anonymkode: 029c6...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #19 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er problemet ditt egentlig? Her er det noen som kun skriver inn at h*n er glad for nedbetalt boliglån i disse tider. Hvorfor har du grunn til å være oppgitt over det? Anonymkode: 029c6...bfe Jeg bare gjetter men vedkommende merker det godt i lommeboken om dagen og er personlig sur pga situasjonen. Noe som for all del er forståelig om det er tilfelle. Anonymkode: c7232...023
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bare gjetter men vedkommende merker det godt i lommeboken om dagen og er personlig sur pga situasjonen. Noe som for all del er forståelig om det er tilfelle. Anonymkode: c7232...023 Jeg tenker vedkommende heller har et normalt forhold til janteloven. Anonymkode: 43df0...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå