AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #21 Del Skrevet 13. juli 2022 Man må heller ikke spise varmt måltid kun i middagstiden. Nå i ferien lager jeg meg ofte varm mat og et litt større måltid til frokost. Er det varmt, eller jeg er ute mesteparten av dagen så holder jeg lenge og kan bare fylle på med ‘småspising’ utover dagen. Har sjeldent orken til å kokkelere noe særlig på kvelden. Anonymkode: 3f162...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #22 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette kan du gjerne dokumentere. Takk. Jeg er absolutt ikke noen fan av for mye brødmat i kosten, men det er jonganske utrolig om du har forsket på det og funnet at dette er grunnen. Siden ingen egentlig vet. Anonymkode: 53366...cde Det er jo det dårlige pålegget vi spiser med masse dritt av nitritt(e250) osv. Altså bearbeidet mat, dette er 100% sikkert. Men ingen vil innrømme det. Du kan søke masse på nett å finne informasjon, en enkel artikkel: https://forskning.no/kreft/ingen-aner-hvorfor-vi-har-sa-mye-tarmkreft-i-norge/337258 Anonymkode: 8e626...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #23 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spiser man noen skiver med leverpostei og makrell i tomat er ikke dette noe problem. Eller sushi. Eller sardiner. Eller egg hver dag. Finnes jo ørten måter å få i seg fisk annet enn standard middag. Det er ikke bare til middag man kan få i seg viktige næringsstoffer. Anonymkode: 53366...cde Nettopp, man må være bevisst hva man spiser ellers. Om man ellers kun spiser skive med hvitost og paprika eller annet, vil man få mangler. Anonymkode: 26940...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #24 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo det dårlige pålegget vi spiser med masse dritt av nitritt(e250) osv. Altså bearbeidet mat, dette er 100% sikkert. Men ingen vil innrømme det. Du kan søke masse på nett å finne informasjon, en enkel artikkel: https://forskning.no/kreft/ingen-aner-hvorfor-vi-har-sa-mye-tarmkreft-i-norge/337258 Du linker altså til en artikkel med overskriften "Ingen aner hvorfor vi har så mye tarmkreft i Norge", samtidig som du hevder du har fasiten. Jaja Anonymkode: 53366...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #25 Del Skrevet 13. juli 2022 Hender jeg noen dager bare tar en sjokoladeplate til middag. Men merker når jeg spiser en sunn og sammensatt middag så holder jeg meg mett utover kvelden og går ikke og snoker i kjøleskapet på samme måte som når middagen er droppet. Anonymkode: f1312...185 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 13. juli 2022 #26 Del Skrevet 13. juli 2022 Nei, du må ikke spise middag hver dag. Det viktigste er å drikke vann når man er tørst, og å få i seg frukt, bær og grønnsaker. Lage sunn snacks av nøtter og frø. Kanskje ta en salat som er forfriskende i varmen. Liker du melon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 13. juli 2022 #27 Del Skrevet 13. juli 2022 Det er ingen tvang, men jeg må ha middag. Hvis ikke blir dagene ekstra kjipe uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 13. juli 2022 #28 Del Skrevet 13. juli 2022 Jeg pleier å spise frokostblanding eller havregrøt til middag. Men spiser alltid en stor salat eller masse grønnsaker først, da. Det er sikkert ideelt, men det funker for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #29 Del Skrevet 14. juli 2022 Nei, jeg spiser ikke middag hver dag. Man MÅ ikke ha 4 måltider om dagen som heter frokost lunsj middag og kvelds. Det går fint om man tar seg en yoghurt til middag og en pizza på kvelden om man heller vil det, liksom! 😊 Er forresten heller ikke bra å spise flere måltider, pga blodsukkerstigning. Så dette på Emilie Nereng sin insta. Anonymkode: 90cca...4e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #30 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har blitt innprentet i hele barndommen og ungdomstiden at man må spise middag hver dag, det er ikke bra å droppe det. Men er det egentlig sånn? Vurderer å droppe middag noen dager i uka, bor alene og er vel litt lat akkurat på det området. Men så føler jeg det blir feil å droppe det noen ganger. Spiser du middag hver dag? Anonymkode: 33956...9ca Har hørt at varm mat gir kreft, så er vel greit å styre unna noen dager. Anonymkode: 53621...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #31 Del Skrevet 14. juli 2022 På dager da jeg har det ekstra travelt, dropper jeg middag, og lager meg et par brødskiver med egg og reker (har ofte salat til), eller jeg bruker spekemat eller annet som er raskt å ordne. Jeg kommer ofte hjem sent på kveld, og da orker jeg ikke spise en tung middag. Har ellers null dårlig samvittighet om jeg bare slenger en ferdigpizza i ovnen av og til, eller lager en Fjordland-rett (den med kveite er god). Kommer aldri til å bli noen hysteriker, føler at jeg er forholdsvis sunn selv om jeg ikke er blant de "perfekte" som ikke spiser annet enn frukt og grønt, og alltid lager all mat fra bunnen. Har en mistanke om at mange av de såkalte perfekte også tyr til lettvinte løsninger noen ganger. Anonymkode: 7aecc...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 14. juli 2022 #32 Del Skrevet 14. juli 2022 Man må ikke ha middag hver dag. Vi har som regel et varmt måltid hver dag,men ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #33 Del Skrevet 14. juli 2022 Nei, jeg spiser ikke middag hver dag. Må jo passe på å spise NOK da jeg trener mye. Finnes helt bra alternativer til middag 😊 Anonymkode: 05483...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #34 Del Skrevet 14. juli 2022 Må ikke det. Vi har varm lunsj i kantina på jobb, altså egentlig en middagsrett. Og det er variert, fisk og vegetar og supper og salater og kjøttretter. Det holder som oftest med en varm rett til dagen for meg, trenger ikke to. Spiser jo noe når jeg kommer hjem fra jobb, men det kan like gjerne være noen knekkebrød. Eller en proteinpannekake. Eller en gulrot. Eller ost og kjeks. Noen nøtter. Sjokolade eller is. En pils eller to. Whatever jeg har lyst på. Noen ganger faster jeg, spiser en god frokost og lunsj og ikke noe etter. Fordelen med å være singel og barnløs, man MÅ ikke kokkelere et sunt middagsmåltid etter jobb hver dag for andres skyld, man spiser hva man vil, når man vil. Anonymkode: 556e4...1a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #35 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må ikke det. Vi har varm lunsj i kantina på jobb, altså egentlig en middagsrett. Og det er variert, fisk og vegetar og supper og salater og kjøttretter. Det holder som oftest med en varm rett til dagen for meg, trenger ikke to. Spiser jo noe når jeg kommer hjem fra jobb, men det kan like gjerne være noen knekkebrød. Eller en proteinpannekake. Eller en gulrot. Eller ost og kjeks. Noen nøtter. Sjokolade eller is. En pils eller to. Whatever jeg har lyst på. Noen ganger faster jeg, spiser en god frokost og lunsj og ikke noe etter. Fordelen med å være singel og barnløs, man MÅ ikke kokkelere et sunt middagsmåltid etter jobb hver dag for andres skyld, man spiser hva man vil, når man vil. Anonymkode: 556e4...1a3 Evig singel og barnløs her. Forstår godt hva du mener.. Friheten er maksimal! Anonymkode: 23837...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #36 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg må ha middag hver dag. Blir slapp og irritabel dersom jeg ikke får spist et skikkelig måltid før kvelden setter inn. Uten middag begynner jeg å snacke på alt mulig rart også. Frokost kan jeg godt droppe, eller lunsj. Men middagen er viktig. Anonymkode: 65c22...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #37 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hørt at varm mat gir kreft, så er vel greit å styre unna noen dager. Anonymkode: 53621...43f Brent mat gir kreft. At maten er varm har ingenting å si. Anonymkode: 53366...cde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #38 Del Skrevet 14. juli 2022 Nei. Spis når du er sulten. Anonymkode: e9f5b...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #39 Del Skrevet 14. juli 2022 Jeg bor også alene, er drit dårlig på å lage mat og synes i tillegg det å lage middag er innmari kjedelig (de to siste har nok en sammenheng..). I kantina på jobb har vi hver dag varmmat + suppe, så jeg pleier ofte å spise «middagen» til lunsj der, og noe veldig enkelt til «middag» når jeg kommer hjem (eks egg og bacon). Porsjonene i kantina er dog relativt små, og sikkert ikke det de fleste ville sagt er tilstrekkelig som middag. Men jeg er småspist så for meg funker det helt utmerket Anonymkode: be1e3...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #40 Del Skrevet 14. juli 2022 Gjør det som passer deg. Selv dropper jeg heller frokosten. Anonymkode: 88ccc...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå