Gå til innhold

Parafintank i hagen, lukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier et hus. I hagen er det en gammel rusten parafintank som stikker opp av jorda tett ved huset. Nå i dag merker jeg en ganske sterk lukt av parafin. Kan det tyde på lekkasje eller er det normalt? Kan jeg se utenpå tanken om den er tømt? Burde jeg gjøre noe med dette - i så fall hva? Huseier er bortreist på ferie og jeg ønsker uansett minst mulig kontakt med henne. 

Anonymkode: 78538...2fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om den ikke er i drift er den nok tom. Kan komme litt lukt av den på grunn av varmen.

For sikkerhets skyld bør den jo sjekkes. Send en melding til huseier slik at du har ditt på det rene. Parafinlukt over tid er uansett ikke bra.

Anonymkode: a2bbc...ef7

Skrevet

Det er ikke sikkert den er tom, og da kan det lekke ut i grunnen, og du kan kjenne lukta sv parafin. Og det er huseier sitt ansvar, for nå skal slike tømmes, avgasses, tas opp, og destrueres når de ikke er i bruk.

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sikkert den er tom, og da kan det lekke ut i grunnen, og du kan kjenne lukta sv parafin. Og det er huseier sitt ansvar, for nå skal slike tømmes, avgasses, tas opp, og destrueres når de ikke er i bruk.

Hvordan kan jeg vite om den er tom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan jeg vite om den er tom?

Det må huseier finne ut sv, du må bare si ifra når du har mulighet. For det skal ikke lukte når den er tett.

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (17 minutter siden):

For det skal ikke lukte når den er tett.

Hm ok. Tviler på at den er tett, det er jo ingen lokk eller propp eller noe på de røra som stikker ut, ser ut som de er saget av så er det bare noen stumper med åpne hull. 

Skrevet

Dette blir dyrt 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (10 timer siden):

Dette blir dyrt 

Ikke for meg heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...