Gjest anneli-mi Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 For noen år siden klarte b.l.a min eks å tømme masterkardet mitt, kontoen min og masse annet (gidder ikke gå så dypt i dette). Noe av det har jeg betalt, imens andre ting har jeg ikke råd til å betale, slik at inkassoene mine (hans) har gått for langt, og jeg har da fått kredittanmerkningER. Min eks er anmeldt for noe av dette (blandt annet TLF fra telenor i mitt navn) og en annen ting, imens andre ting igjen står jo på mitt navn så da har banken o.l. satt ansvaret på meg, og ikke gjort noe. Hvor begynner jeg? Hvordan finner jeg ut hvor jeg har alle inkassoene mine? Tror nemlig dette er på flere steder, og jeg trenger en oversikt, men må jeg da ringe rundt til alle byråene da?
Gjest GreenSky Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Hm, jeg ville i alle fall startet med Brønnøysundregisteret.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 Du må da ha fått brev flere ganger fra dine kreditorer, så da er det jo bare å ringe dem. Husk bare å spørre om du har fler saker enn bare en hos hver når du ringer...
Gjest Miloine Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 HUFF, så fælt! Ring, eller skriv brev/mail til dine kreditorer, forklar problemet. Er det ikke kemnerkontoret eller namsmannen du må snakke med vedr. dette!? Fy fa..., han har jo nå hindret deg i å evt. ta opp lån o.l. DRITTSEKK
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #5 Skrevet 17. november 2005 Jeg ville ha anmeldt alt jeg da, så er det gjort ihvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #6 Skrevet 17. november 2005 Hvor begynner jeg? Hvordan finner jeg ut hvor jeg har alle inkassoene mine? Tror nemlig dette er på flere steder, og jeg trenger en oversikt, men må jeg da ringe rundt til alle byråene da? ←
Gjest Varg-Menja Skrevet 17. november 2005 #7 Skrevet 17. november 2005 Du må da ha fått brev flere ganger fra dine kreditorer, så da er det jo bare å ringe dem. Husk bare å spørre om du har fler saker enn bare en hos hver når du ringer... ← Og be dem også om å sjekke ting som ligger på langtidsovervåkning, for sikkerhets skyld... Helt utrolig, men dersom du snakker med en vanlig kundebehandler hos ett inkassobyrå får ikke alltid de opp alle sakene du har der.
Hu i Svingen Skrevet 18. november 2005 #8 Skrevet 18. november 2005 Tviler på at anmerkningene blir slettet med mindre din eks får en dom som stadfester at han har misbrukt dine private kort- og kontoopplysninger. DU er ansvarlig for dine kort og koder, og det hjelper nok ikke å si at "det var ikke meg". Du må kunne bevise at det ikke var deg.
diddi Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Ta en telefon til Lindorff eller Credittinform, og be dem om å sende en oversikt over de anmerkninger som er registrert på deg. Så tilskriver du de ulike kreditorene, forklarer saken, og ber om å få oppgitt evt. krav, samtidig som du også skriver at dette ikke er en erkjennelse av kravene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå