Gå til innhold

Grille på gassgrill med aluminiums grillformer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt grillformer i aluminium på matbutikken. Ønsker å bruke dette for å unngå fett og marinader som drypper ned i grillpanne. Er disse egentlig kun egnet til småting som grillspyd ol?  Eller blir det også godt å grille feks hamburgere og koteletter i de?

Noen som har brukt disse på grillen og kan dele erfaring med meg?

Anonymkode: c4685...f36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager ble dobbelt postet

Skrevet

Jeg tenker disse kan brukes til all grilling. Også i vanlig ovn. 

Men ikke i mikrobølgeovn. Om det blir godt, det vil jeg da tro. Foreslår at du tester :)

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker disse kan brukes til all grilling. Også i vanlig ovn. 

Men ikke i mikrobølgeovn. Om det blir godt, det vil jeg da tro. Foreslår at du tester :)

Ja, skal teste på grill og er klar over at de ikke går i micro. Bare undres litt på om hamburger/kotelett osv blir mer type kokt og ikke grillet, hvis du skjønner. Så litt usikker på om poenget med grill blir borte når man bruker disse?

Ts

Skrevet

Bruker det hele tiden. F.eks til fisk  poteter sjampinjong stuing og masse annet. Kan også anbefale teflon grillmatter. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan brukes på alt.

Men hva er vitsen? Man griller jo fordi man ønsker grillsmak av maten. 

Anonymkode: f2c92...ef5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, skal teste på grill og er klar over at de ikke går i micro. Bare undres litt på om hamburger/kotelett osv blir mer type kokt og ikke grillet, hvis du skjønner. Så litt usikker på om poenget med grill blir borte når man bruker disse?

Ts

Hmm, det blir kansje litt som å steke burger i en stekepanne kansje?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan brukes på alt.

Men hva er vitsen? Man griller jo fordi man ønsker grillsmak av maten. 

Anonymkode: f2c92...ef5

Ja jeg ønsker grillsmak, men vil gjerne unngå søl ned i panna, så tenkte de kunne være kjekke, men ble usikker..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Et tips kan være å grille burgerne (eller kjøttet) på høy temp raskt på hver side, for å få stekeskorpe, og så deretter overføre dem til folieformen. Da unngår du dryppingen, men går heller ikke glipp av den gode smaken fra stekeskorpen.

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Hmm, det blir kansje litt som å steke burger i en stekepanne kansje?

Tja, det er det jeg er litt redd for, men håpet at de får litt grillsmak da de har mer åpen flamme og ikke bare induksjon?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Undrende123 skrev (2 minutter siden):

Et tips kan være å grille burgerne (eller kjøttet) på høy temp raskt på hver side, for å få stekeskorpe, og så deretter overføre dem til folieformen. Da unngår du dryppingen, men går heller ikke glipp av den gode smaken fra stekeskorpen.

DET tenker jeg er et godt tips! Hvordan rengjør man evt grillen? Har aldri grillet før..

Ts

Skrevet

Hva slags gassgrill har du da? 

Nå sitter jeg her i arbeidstiden og googler rengjøre gassgrill til deg. 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

DET tenker jeg er et godt tips! Hvordan rengjør man evt grillen? Har aldri grillet før..

Ts

Har du en stålskrape/kost? Det er mest effektivt, og enkelt å gjøre like etter grilling når fettet og ristene er varme. 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (17 timer siden):

Hva slags gassgrill har du da? 

Nå sitter jeg her i arbeidstiden og googler rengjøre gassgrill til deg. 🙈

Weber Q200

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har kjøpt grillformer i aluminium på matbutikken. Ønsker å bruke dette for å unngå fett og marinader som drypper ned i grillpanne. Er disse egentlig kun egnet til småting som grillspyd ol?  Eller blir det også godt å grille feks hamburgere og koteletter i de?

Noen som har brukt disse på grillen og kan dele erfaring med meg?

Syns det er best å grille hamburgere og kjøtt på direkte varme, bruker formene til grønnsaker og poteter🤗

Men du kan bruke de til hva du vil🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...