AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Jeg har ikke helt forstått forskjellen på disse to. Har ett barn fra før og de lurte på om vi ønsket å overnatte på det ene eller det andre, men som førstegangsfødende hadde jeg ikke så mye mening om dette så de skrev oss inn på barselavdelingen. Har inntrykk av at man får mindre oppfølging på barselhotell? Kanskje greit når man venter nummer to?😅 er det forskjell i lengden på oppholdet? Får man mat på barselhotell også eller må man fikse selv?😅 Andre forskjeller? Hva foretrekker du og hvorfor? Anonymkode: f985f...a84
smurfebuss Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Jeg foretrakk barselavdeling. Med første hadde vi ett døgn på avdeling før vi ble flytta over på hotell, og det gjorde meg skikkelig stressa. Førstegangs, keisersnitt, baby på grensa til gulsott, matservering til gitte tider fire etasjer ned. Med andre ble vi værende på barselavdeling siden han var så liten. Og det var helt gull. Maten var på kjøkkenet tvers over gangen og var tilgjengelig hele døgnet. Da var det ikke noe stress å måtte avslutte amming for å rekke det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Var på barselavdeling med første og barselhotell med andre. Man trenger gjerne litt mer oppfølging som førstegangs, og da er det greit å være på barselavdeling hvis det er mulighet for det. Anonymkode: b0796...1d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 smurfebuss skrev (17 minutter siden): Jeg foretrakk barselavdeling. Med første hadde vi ett døgn på avdeling før vi ble flytta over på hotell, og det gjorde meg skikkelig stressa. Førstegangs, keisersnitt, baby på grensa til gulsott, matservering til gitte tider fire etasjer ned. Med andre ble vi værende på barselavdeling siden han var så liten. Og det var helt gull. Maten var på kjøkkenet tvers over gangen og var tilgjengelig hele døgnet. Da var det ikke noe stress å måtte avslutte amming for å rekke det. Gulsott er jo ikke farlig, det går over av seg selv - så sant det ikke er et alvorlig tilfelle hvor baby trenger lysbehandling. Anonymkode: cd5be...d22
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Jeg måtte ned i kantinen, men ellers tror jeg det er ganske likt. Bortsett fra de stedene hvor far kun får være på hotellet da Anonymkode: 2913e...fcb
smurfebuss Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gulsott er jo ikke farlig, det går over av seg selv - så sant det ikke er et alvorlig tilfelle hvor baby trenger lysbehandling. Anonymkode: cd5be...d22 Nei, selvfølgelig ikke. Men førstegangs, litt slapp baby, til slutt erstatning fra kopp. Det var litt stress, og det var litt ekstra stress å være på hotellet. I dag, etter to barn og med mye erfaring fra de minste i barnehagen (som selvfølgelig ikke er babyer) hadde det vært null stress. Jeg hadde sikkert krevd å få dra hjem etter noen timer.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Er det vanlig med like mye utstyr til barn/mor på barselhotell som på barselavdeling? Eks body til baby, bleier, bind til mor, sykehusskjorte/morgenkåpe. Eller er det egentlig mest som et vanlig hotell? Anonymkode: 4c713...7bb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Er det vanlig med like mye utstyr til barn/mor på barselhotell som på barselavdeling? Eks body til baby, bleier, bind til mor, sykehusskjorte/morgenkåpe. Eller er det egentlig mest som et vanlig hotell? Anonymkode: 4c713...7bb Vi hadde alt det der på hotellet. Anonymkode: 2913e...fcb
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har ikke helt forstått forskjellen på disse to. Har ett barn fra før og de lurte på om vi ønsket å overnatte på det ene eller det andre, men som førstegangsfødende hadde jeg ikke så mye mening om dette så de skrev oss inn på barselavdelingen. Har inntrykk av at man får mindre oppfølging på barselhotell? Kanskje greit når man venter nummer to?😅 er det forskjell i lengden på oppholdet? Får man mat på barselhotell også eller må man fikse selv?😅 Andre forskjeller? Hva foretrekker du og hvorfor? Anonymkode: f985f...a84 Barselavdelingen er forbeholdt de som trenger ekstra behandling. Altså at mor eller baby ikke er 100% frisk. Barselhotell er for de som er friske og klarer seg selv. Anonymkode: ee099...eef 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barselavdelingen er forbeholdt de som trenger ekstra behandling. Altså at mor eller baby ikke er 100% frisk. Barselhotell er for de som er friske og klarer seg selv. Anonymkode: ee099...eef Varierer ikke det litt fra sykehus til sykehus? Jeg hadde ingen komplikasjoner, hverken i svangerskapet eller fødselen og ble innlagt på barselavdeling i 2 netter Anonymkode: f985f...a84
Klikker83 Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Jeg foretrekker helt klart barselshotell kontra avdeling. På barselavdelingen må man forvente å dele rom, noe som var et helvete. Skrek ikke min baby, skrek den andres.. på hotellet kan også far være(forutsatt at han betaler). Mye mer ro 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #13 Skrevet 14. juli 2022 Jeg fødte på Ullevål og var første natten på barselavdelingen og andre på hotellet. Mannen kunne ikke overnatte på barselavdelingen og jeg måtte dele rom med en annen. Lite oppfølging selv om det er flere ansatte der. Fordel at mat er tilgjengelig hele tiden, du tok et brett fra kjøleskapet og varmet det opp selv. På hotellet kunne mannen bli med og vi fikk da eget rom og bad. De hadde alt vi trengte av bleier, bind og utstyr til pumping(ammeproblemer). Måtte ned i 1.etasje for å spise til faste klokkeslett, det var litt slitsomt å forholde seg til med en nyfødt. Men man kan jo bestille pizza og sånn og spise på rommet. Færre ansatte, men de kom når vi ringte i snoren og alle var hyggelige. Anonymkode: 56ec4...f64
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #14 Skrevet 14. juli 2022 For oss var det egentlig ikke et valg, tror jeg. Ved komplikasjoner eller noe som trengte oppfølging hos mor eller barn skulle en være på barselavdeling, ellers barselhotell. Det er mulig en kunne be om å være på barselavdelingen hvis det var kapasitet. Dette var på Ahus, og der kan ikke far overnatte på barselavdelingen, mens på barselhotellet får en eget rom, så jeg håpet helt klart på hotellet. Pga. noen komplikasjoner, skulle vi på barselavdelingen. Men vi fikk være på hotellet likevel med litt ekstra ettersyn pga. komplikasjonene (som ikke var så alvorlige). Vi ble spurt om det var greit for oss, og jeg tror det var ganske fullt på barselavdelingen. Jeg har helt klart helst ønsket å være på hotellet. Pga. enerom og at far får være der så mye vi ønsker. Men på andre sykehus kan jo det være annerledes. Anonymkode: 3374b...e1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå