Gå til innhold

Gjeldsordning - innkallelse til samtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sendte søknad om gjeldsordning med hjelp av nav i mai, og fikk nettopp brev fra politiet om at søknaden er mottatt. Saksbehandler hos nav sa at prosessen kan ta 6-12 mnd, men er det til man blir kalt inn til samtale hos namsmannen eller til man eventuelt får innvilget / avslag? Dere som har søkt om gjeldsordning, hvor lang tid tok det før dere ble kalt inn til samtale og hva skjedde etter det?

Anonymkode: 25805...b40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg husker ikke alt det der i begynnelsen desverre men kan ikke huske at det tok så lang tid. Første gang jeg søkte var i 2019 og vet ikke om jeg var inne til noe samtale. Men fikk da avslag pga for høy verdi på bilen jeg hadde. Jeg prøvde meg på å få beholde bilen. 

Neste gang jeg søkte var sikkert i februar mars eller noe i 2020 for da hadde jeg spart opp nok penger til å få takst på bilen min hos NAF og sa hvorfor jeg skulle ha takst og at namsfogden godtok en bil verdi under 96000 kr. Så lavest mulig verdi var jeg ute etter. De fikk det til de. Fikk takst på 90000 kr og søkte igjen. Da jeg vet namsfogden bruker også NAF som takstmann på biler... så de spurte eller sjekket aldri om bilen var verd mer. Men tror egentlig ikke den var verd mere. I juni 2020 fikk jeg innvilget gjeldsordning og da ble jeg innkalt til å møte saksbehandleren min slik at vi kunne bli enig om hvilken modell jeg skulle bruke og hvordan alt fungerer. Etter det var han kjempe hyggelig å ha kontakt med som svarte på alt jeg spurte om. Jeg har 3 år igjen så er jeg ferdig. 

Jeg syns det går egentlig veldig greit. Er i hvertfall mye bedre for psyken enn før. Jeg akter og fullføre og bli gjeldfri på mine eldre dager og aldri i mitt liv igjen skal jeg ta opp noe lån. Heretter skal det spares opp først. 

Jeg er kvinne ca midt i livet. 

Anonymkode: fed3a...4a3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...