AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Jeg er helt grønn på dette her, men hva bruker dere kjøttdeig til? (Annet enn taco, kjøttdeig og spaghetti og lasagne). Anonymkode: 8c7c7...72c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Gryteretter og kjøttkaker feks Anonymkode: b673f...63f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Cottage pie, kjøttkaker/kjøttboller, moussaka, gryteretter av alle slag (Chili con carne for eks), fylt paprika, pai, hamburger, kjøttpudding, tacosalat, dumplings, nachos, burrito. Anonymkode: b0a1f...3a3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Spaghetti med kjøttdeig Anonymkode: cfd7a...f50
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 Kjøttkaker, kjøttboller, gryterett, karbonader, burgere, moussaka, shepherd’s pie, kjøttpudding, fylt paprika, gratinerte pannekaker med kjøttfyll, suppe, kålrulletter… Anonymkode: 98b25...dd6
Gjest Adobyen Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Kan brukes til mange ting og er en veldig praktisk råvare. Pizza, pastagryter, kjøttkaker, lapskaus, kjøttpudding, vårruller, skotske egg, kjøttboller og alt mulig rot-i-hop hvor man ønsker å bruke kjøtt. Kan mikses med litt bindemiddel, krydder og tilsettes grønnsaker for å bli lunsjkaker slik som ofte selges fra varmdisken på meny. Den kan også spes og blandes til farse for å kle eller fylle f.eks en forvellet blomkål (farsert blomkål, eller purre) Kjøttdeig av storfé, svin, kylling eller lam i forskjellige retter etter smak og behag og ønsket fettinnhold. Har man noe kjøtt liggende som ikke passer til noe annet, kan det kvernes til kjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Jeg bruker aldri vanlig kjøttdeig til noe som helst. Kjøttdeig av lam, kalv eller kjekjøtt derimot er nydelig til tyrkiske eller libanesiske køfte/kebaber, eller til fylte paprika, eller moussaka. Av hjortekjøttdeig lager jeg kjøttboller i viltsaus og har potetmos, rosenkål og rørte tyttebær til. Hvis jeg skal lage burger bruker jeg grovmalt karbonadedeig. Anonymkode: 7e377...e9c
Leo Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Det eneste jeg bruker kjøttdeig til er å blande med karbonadedeig av vilt når jeg lager kjøttkaker. Til alt annet bruker jeg karbonadedeig (Men til hverdags gjerne litt mindre enn det som står i oppskriften og da heller litt mer grønnsaker og/eller belgfrukter).
skrue Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 For å nevne noe annet enn over så bruker jeg litt karbonadedeig i medisterkaker til jul. For å få dem litt grovere slik tradisjonen i slekta påkrever. OP: Forskjellen mellom karbonadedeig og kjøttdeig er fettprosenten. Mindre fett i karbonadedeig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå