Gå til innhold

Kjøttdeig???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt grønn på dette her, men hva bruker dere kjøttdeig til? (Annet enn taco, kjøttdeig og spaghetti og lasagne). 

Anonymkode: 8c7c7...72c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gryteretter og kjøttkaker feks

Anonymkode: b673f...63f

AnonymBruker
Skrevet

Cottage pie, kjøttkaker/kjøttboller, moussaka, gryteretter av alle slag (Chili con carne for eks), fylt paprika, pai, hamburger, kjøttpudding, tacosalat, dumplings, nachos, burrito.

Anonymkode: b0a1f...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Spaghetti med kjøttdeig

Anonymkode: cfd7a...f50

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker, kjøttboller, gryterett, karbonader, burgere, moussaka, shepherd’s pie, kjøttpudding, fylt paprika, gratinerte pannekaker med kjøttfyll, suppe, kålrulletter…

Anonymkode: 98b25...dd6

Gjest Adobyen
Skrevet

Kan brukes til mange ting og er en veldig praktisk råvare.  Pizza, pastagryter, kjøttkaker, lapskaus, kjøttpudding, vårruller, skotske egg, kjøttboller og alt mulig rot-i-hop hvor man ønsker å bruke kjøtt.  Kan mikses med litt bindemiddel, krydder og tilsettes grønnsaker for å bli lunsjkaker slik som ofte selges fra varmdisken på meny. Den kan også spes og blandes til farse for å kle eller fylle f.eks en forvellet blomkål (farsert blomkål, eller purre) Kjøttdeig av storfé, svin, kylling eller lam i forskjellige retter etter smak og behag og ønsket fettinnhold.  Har man noe kjøtt liggende som ikke passer til noe annet, kan det kvernes til kjøttdeig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker aldri vanlig kjøttdeig til noe som helst.

Kjøttdeig av lam, kalv eller kjekjøtt derimot er nydelig til tyrkiske eller libanesiske køfte/kebaber, eller til fylte paprika, eller moussaka. Av hjortekjøttdeig lager jeg kjøttboller i viltsaus og har potetmos, rosenkål og rørte tyttebær til.

Hvis jeg skal lage burger bruker jeg grovmalt karbonadedeig.

Anonymkode: 7e377...e9c

Skrevet

Det eneste jeg bruker kjøttdeig til er å blande med karbonadedeig av vilt når jeg lager kjøttkaker. Til alt annet bruker jeg karbonadedeig (Men til hverdags gjerne litt mindre enn det som står i oppskriften og da heller litt mer grønnsaker og/eller belgfrukter). 

Skrevet

For å nevne noe annet enn over så bruker jeg litt karbonadedeig i medisterkaker til jul. For å få dem litt grovere slik tradisjonen i slekta påkrever. OP: Forskjellen mellom karbonadedeig og kjøttdeig er fettprosenten. Mindre fett i karbonadedeig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...