Gå til innhold

Bytter du til rene tallerkener, glass og kaffekopper hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min ville blitt rasende hvis det ikke var rent. Men personlig har jeg en egen vannflaske og den vasker jeg bare to til tre ganger i løpet av uka. 

Anonymkode: 40fff...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
Hannah80 skrev (5 timer siden):

Haha, nå lo jeg høyt😂😂😂

Dette er faktisk tilfellet hos noen jeg kjenner. Kjøkkenbenken er alltid full pga det idiotiet. Like forbanna på det tullet hver gang. Samler seg opp andre ting på benken og i vasken. Syns det er unødvendig og grisete.

bra du fikk noe å le av i det minste. For det er jo dumt 😅

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er rystet! Har aldri tenkt tanken på å gjenbruke tallerkner og bestikk! Helt alvorlig talt, tanken på at det var en mulighet har aldri slått meg. Aldri sett noen gjøre det, eller hørt noen snakke om det. Herregud, hva sparer man på det i løpet av året liksom. Folk er gærne ass.. 

Anonymkode: 5161b...b30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er rystet! Har aldri tenkt tanken på å gjenbruke tallerkner og bestikk! Helt alvorlig talt, tanken på at det var en mulighet har aldri slått meg. Aldri sett noen gjøre det, eller hørt noen snakke om det. Herregud, hva sparer man på det i løpet av året liksom. Folk er gærne ass.. 

Anonymkode: 5161b...b30

At en som skriver på den måten der, kaller meg gal, lever jeg godt med :) 

Anonymkode: f48ba...04f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi voksne har hvert vårt vannglass, som vi gjerne kan bruke et par dager. Jeg har også en tekopp som brukes mange ganger. De vaskes når vi setter på en oppvaskmaskin, eller hvis de er skitne. 

Barna sine glass byttes etter hvert måltid, men om de tar seg vann mellom måltidene beholder de gjerne glasset. De blir skitne når de brukes sammen med mat.

Når vi drikker annen drikke settes glassene i oppvaskmaskina med en gang.

Hvis det bare er smuler på asjetten kan de børstes av og gjenbrukes, ellers går de rett i maskina. Det er unødvendig å vaske en asjett for et par smuler. Vi rydder bort alle asjetter før middag. Middagsfat settes også i maskina, for de er skitne.

Pent brukte kniver fra brødmåltid kan gjenbrukes, men er de synlig skitne må de vaskes. Disse ryddes også bort før middag. Annet bestikk har vært i munnen, så de går rett i maskina.

Vi levde i mange år uten oppvaskmaskin, så det preger nok vanene våre.

Anonymkode: 94944...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hver dag? Er du gal?! 

Jeg har OCD, så kanskje det ikke gjelds. Vet ikke hva som er normalt. Men jeg bytter mellom hver porsjon. Tar en porsjon og om jeg skal ha en til, så må jeg bytte tallerken og bestikk. 
Når jeg er alene så bruker jeg 3-5 glass om dagen. Er det andre til stede, så er det hver gang jeg forlater glasset. Om det så er for å gå på do eller bare for å gå på kjøkkenet for å hente noe. 
Så klart bytter jeg hver gang jeg bytter drikke. Når det er tomt så må jeg skylle det i vann før jeg fyller på nytt. Det er eneste måten å kutte ned på glass på. Før byttet jeg glass mellom hver påfyll. 

Anonymkode: 2d28a...0d9

Åh, det hørtes slitsomt ut å ha det slik, OCD er ikke spøk.

Jeg bruker både kaffekopp og glass flere dager på rad. Tallerkener også, så lenge det bare er smuler på. Vi har kun én størrelse tallerkener, så jeg kan fint riste frokostsmulene av tallerkenen og bruke den til middag - og da har den gjerne vært brukt til kvelds dagen før også.

Jentungens klinete melkekopper derimot, de må til vask etter hvert bruk.

Anonymkode: 3c224...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Middagstallerker bruker jeg bare èn gang, men små asjetter til brødmat kan jeg bruke et par dager på rad så lenge jeg ikke har sølt pålegg på det.

Kaffekopp har jeg egentlig altfor lenge, samme med brusglass. 

Anonymkode: dc5ec...595

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

RENE blir de ikke, nei. Men de blir skylt

Anonymkode: 67663...191

rent NOK!

Anonymkode: 63841...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

rent NOK!

Absolutt! Hva er folk så redde for egentlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg er alene så bruker jeg tallerkener, glass og kopper flere ganger. Hvorfor skulle jeg ikke det? Sparer innsats og oppvask på dager da kreftene såvidt holder til det nødvendige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker heller fort over glass, kopp og asjett enn å gjenbruke i dagevis.

Men jeg er singel.

Anonymkode: 7fed9...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig bytter vi tallerkner og bestikk etter hvert måltid. Glass og kaffekopp kan vi bruke en dag, men det er om vi husker hvor vi satte koppen sist da og det er ikke alltid. Så mye vann og strøm tar ikke oppvaskmaskinen at vi blir ruinert av at den kjøres noen ganger i uka.

Anonymkode: 4888f...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men, dere som sparer på tallerkener, hvor oppbevarer dere disse mellom bruk? Står de stablet/til tørk på benken?

Anonymkode: 5b756...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men, dere som sparer på tallerkener, hvor oppbevarer dere disse mellom bruk? Står de stablet/til tørk på benken?

Anonymkode: 5b756...d8d

Ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig bytter vi tallerkner og bestikk etter hvert måltid. Glass og kaffekopp kan vi bruke en dag, men det er om vi husker hvor vi satte koppen sist da og det er ikke alltid. Så mye vann og strøm tar ikke oppvaskmaskinen at vi blir ruinert av at den kjøres noen ganger i uka.

Anonymkode: 4888f...c8c

Hvorfor er det en selvfølge?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruker samme glass og kopp i et par dager før jeg bytter hvis jeg drikker det samme. Asjetter som kun brukes til brød bruker jeg også flere ganger. Middagstallerkener som blir møkkete går i oppvaskmaskinen etter hvert måltid.

Anonymkode: cbfc5...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kaffekopper (med te istedet for kaffe, drikker ikke kaffe) skyller jeg mer enn gjerne bare ut av og bruker igjen flere dager på rad. Dette gjelder selvsagt bare meg, og aldri gjester.

Fat som bare har brødsmuler på seg eller en liten flekk syltetøy tørker jeg bare av og bruker på nytt så lenge det er samme type mat (brødmat f.eks.). Men jeg vet jeg kunne vært flinkere til å bruke opp igjen der også, for jeg ser absolutt ingen grunn i hele verden til at det skulle være noe galt med å bruke fat igjen, med mindre man begynner å blande bløtkakerester med leverpostei på knekkebrød, liksom. Men det gjelder vel ytterst få av oss.

Glass bruker jeg av og til opp til 2-3 dager, men siden jeg ofte drikker samtidig som jeg spiser liker jeg ikke tanken på å ha gamle matrester på kanten flere dager senere, så som oftest byttes det hver dag eller annen hver dag.

Men jeg har en vannflaske jeg er for lat til å vaske, og som oftest bare skyller jeg den kjapt i varmt vann før jeg fyller den på nytt og drikker av den, dag etter dag! 

Anonymkode: 708ea...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det en selvfølge?

Det er vel egentlig ikke en selvfølge, men noe folk liker å si for å føle seg mer ovenpå enn andre.

"Selvfølgelig kjøper vi ikke bruktbiler, man sparer ikke noe penger i lengden."

"Selvfølgelig vasker jeg huset mitt annenhver dag, noe annet er skikkelig ekkelt og dere burde skjemmes."

"Selvfølgelig lager jeg bare mat fra bunnen av, jeg spiser ikke halvfabrikata-søppel."

Anonymkode: 708ea...1ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyller kaffekoppen og vannglasset og kan bruke det 1 uke uten å vaske. Men har det blitt sånn fettlag på glasset så setter jeg det i maskinen ja.

Tallerkener bruker jeg om igjen dersom det bare har vært brødsmuler på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...