AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Del Skrevet 13. juli 2022 Vi gjør ikke det. Skyller av å lar tørke seg til dagen etter. Vannglass bruker vi lenge Kaffekopper også. Dette gjør at vi nesten aldri setter på oppvaskmaskinen, sparer de pengene og miljøet! Anonymkode: f48ba...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Del Skrevet 13. juli 2022 Kaffekoppen kan jeg bruke flere ganger og asjetter som det bare er noen brødsmuler på også. Ikke fordi jeg er så miljøbevisst, men fordi det ikke er noe poeng i å vaske det. Anonymkode: a51ce...9b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Del Skrevet 13. juli 2022 Vi bytter hver dag, men pleier å ha et vannglass en fast plass som jeg sipper av hele dagen Anonymkode: 6cd4a...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 13. juli 2022 #4 Del Skrevet 13. juli 2022 Bytter hver dag ja. Bruker kaffekoppen flere ganger samme dag. Samme med vannglasset. Tallerken byttes ved hvert måltid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Del Skrevet 13. juli 2022 Eh, ja. Har aldri brukt en tallerken uten at den har vært i maskinen. Kaffekoppen kan jeg beholde om jeg tar 2-3 kopper på rad. Samme med vannglass om jeg kun drikker vann. Men spiser jeg mat og drikker vann, så settes glasset i maskinen etterpå. Med tanke på miljøet så kjører vi uansett en maskin om dagen på grunn av lukt, samt ting vi trenger. Så tallerkener og glass fyller jo bare opp plass i mellom. Og å skylle i varmtvann koster jo uansett mye mer enn å samle alt i en maskin. Anonymkode: c8dac...56e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eh, ja. Har aldri brukt en tallerken uten at den har vært i maskinen. Kaffekoppen kan jeg beholde om jeg tar 2-3 kopper på rad. Samme med vannglass om jeg kun drikker vann. Men spiser jeg mat og drikker vann, så settes glasset i maskinen etterpå. Med tanke på miljøet så kjører vi uansett en maskin om dagen på grunn av lukt, samt ting vi trenger. Så tallerkener og glass fyller jo bare opp plass i mellom. Og å skylle i varmtvann koster jo uansett mye mer enn å samle alt i en maskin. Anonymkode: c8dac...56e Du trenger ikke å skylle asjetter det kun har vært brød på, heller ikke vannglass. Kaffekopper blir rene igjen med bare en skvett med vann! Anonymkode: f48ba...04f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 13. juli 2022 #7 Del Skrevet 13. juli 2022 Nope! Kun middagstallerken og bestikk som byttes etter hvert måltid. Kaffekoppen kan jeg bruke i noen dager før den går i maskina da jeg skyller av den etter bruk og settes på benken. Glass kommer an på hva jeg har drukket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. juli 2022 #8 Del Skrevet 13. juli 2022 Kan bruke den samme koppen eller glasset flere ganger i løpet av en dag, og tallerkener det bare er noen tørre brødsmuler på. Men bruker dem ikke flere dager på rad. Skitne tallerkener blir ikke rene av litt kaldt vann, da må man skylle dem med veldig varmt vann, noe som er dyrere enn å kjøre dem i oppvaskmaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. juli 2022 #9 Del Skrevet 13. juli 2022 Bruker alltid rent til hvert måltid. Kaffekoppen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Del Skrevet 13. juli 2022 Kunne sikkert vært mer bevisst på dette. Særlig fat med kun smuler på. Prøver å huske at de kun trenger å børstes av/skylles i kaldt vann, og drikkeglass med vann kan brukes hele dagen. Men når kjøkkenbenken først ryddes, så går som oftes alt inn i maskinen. Vi er to, og maskinen går ca 2. hver dag på Eco program. Anonymkode: 4d45c...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du trenger ikke å skylle asjetter det kun har vært brød på, heller ikke vannglass. Kaffekopper blir rene igjen med bare en skvett med vann! Anonymkode: f48ba...04f Spiser ikke brød. Tar jeg et knekkebrød tar jeg det bare i handen. Vannglass der man spiser og drikker... det er bare ekkelt å bruke videre. Anonymkode: c8dac...56e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Del Skrevet 13. juli 2022 Drikker ikke kaffe hver dag så den vasker jeg. Vasker alltid tallerken. Glass bruker jeg i 2-3 dager før jeg vasker. Anonymkode: 3af85...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 13. juli 2022 #13 Del Skrevet 13. juli 2022 Selvfølgelig! Har aldri hatt matforgiftning og bakterier er noe herk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. juli 2022 #14 Del Skrevet 13. juli 2022 Asjetter det har vært brød o.l, på kan brukes flere ganger, et glass er ikke skittent før det har vært annet enn vann i det og en tekopp kan brukes en hel dag. Jeg vasker opp for hånd og prøver å være litt bevisst på bruken, men jeg bruker ikke skitne kopper og kar over flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Del Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du trenger ikke å skylle asjetter det kun har vært brød på, heller ikke vannglass. Kaffekopper blir rene igjen med bare en skvett med vann! Anonymkode: f48ba...04f RENE blir de ikke, nei. Men de blir skylt Anonymkode: 67663...191 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Del Skrevet 13. juli 2022 Tar nytt til hver gang jeg skal bruke det, utenom vannglass, da bruker jeg som oftest 1-2 glass per dag Anonymkode: e2749...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 13. juli 2022 #17 Del Skrevet 13. juli 2022 Bytter til hvert måltid med unntak av kanskje et vannglass og en kaffekopp. Oppvaskmaskinen er mye mer energieffektiv enn håndvask. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 13. juli 2022 #18 Del Skrevet 13. juli 2022 (endret) Glass bytter vi flere ganger per dag. Mest fordi vi kan være surrehuer og ikke husker hvem som hadde satt fra seg hvilket glass hvor. Resten bytter vi en gang per dag eller noe. Kaffekoppen og asjett til brød blir dermed brukt flere ganger. Oppvaskmaskina går 3-4 ganger per uke hos oss. En vanlig maskin bruker ca 16 liter vann og ca 1kWh energi. Til sammenlikning bruker én enkelt dusj omtrent 6,5 kWh energi og ca 150 liter vann. Det er med andre ord ikke maskinoppvasken man har størst sparepotensial på i hjemmet. Endret 13. juli 2022 av Ullvott 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 13. juli 2022 #19 Del Skrevet 13. juli 2022 Bruker kaffekopp flere dager. Har ikke melk i kaffen. Bruker samme vannglass en hel dag. Ellers går alt brukt i maskina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 13. juli 2022 #20 Del Skrevet 13. juli 2022 Ja, bytter alltid alt hver dag. Jeg har gjerne vannglass eller glass med annen drikke hele dagen om jeg skal drikke det samme flere ganger pr dag. Kaffe drikker jeg ikke, men hvis jeg drikker te så skyller jeg av koppen hvis jeg skal ha mer te. Tallerkener og annet blir skiftet til hvert måltid. Jeg synes glassene blir skitne etter en dags bruk så det å ha glassene i flere dager synes jeg er litt "ekkelt". Jeg har ikke oppvaskmaskin, men vasker opp ca en-to ganger om dagen. Er bare en person så blir jo ikke enorme mengder med oppvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå