Gå til innhold

Utbetaling av forsikring - beløp fra skadeår eller dags dato?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk en skade i 2020, og da ble skaden meldt inn til forsikringsselskapet. Hvis det ble en varig skade var utbetalingen på 7G. Nå ble forsikringen endret til 2G. Hva vil utbetalingen bli for meg? Og må man skatte? 

Hilsen en som undrer. 

Anonymkode: f84f2...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikringen gjelder fra skadedato den. Om det får lang tid etter så skal du ha fra den dag skaden ble meldt inn, og nei. Ingen skatt på skadeerstatninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akay skrev (4 minutter siden):

Forsikringen gjelder fra skadedato den. Om det får lang tid etter så skal du ha fra den dag skaden ble meldt inn, og nei. Ingen skatt på skadeerstatninger

Tusen takk for svar. Har et spørsmål til som du kanskje kan svare på: vet du om man tar utgangspunkt i hva 7G var i 2020 eller blir det utregnet fra hva 7G er i 2022? Sitter med disse spørsmålene ettersom at jeg mest sannsynlig må omskoleres og da kommer beløpet godt med. Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap men vil anta de regner dagens grunnbeløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akay skrev (20 minutter siden):

Det varierer fra forsikringsselskap til forsikringsselskap men vil anta de regner dagens grunnbeløp. 

Tusen takk for svar, ønsker deg en fin dag videre 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk nettopp etterbetalt for en skade fra 2020. Fikk det som var i vilkårene på tidspunktet skaden ble meldt inn + renter.

Anonymkode: d1329...df0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen. Kan jeg spørre om når det eventuelt blir renter i et oppgjør? Takk igjen for kommende svar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen hjertelig takk for svar alle sammen. Kan jeg spørre om når det eventuelt blir renter i et oppgjør? Takk igjen for kommende svar ☺️

Det stod i vedtaket at det kom renter siden det var mer enn to måneder sider skaden skjedde. Tryg forsikring. Men synes rentene var mye. Rett over 10% av opprinnelig beløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det stod i vedtaket at det kom renter siden det var mer enn to måneder sider skaden skjedde. Tryg forsikring. Men synes rentene var mye. Rett over 10% av opprinnelig beløp.

Såpass, ja da kan summen bli mye høyere. Hvor mye måtte du skatte av rentene, er drt ca halvparten? Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fransine skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg endte opp med en erstatning på 70 % av 15 G pga yrkesskade. Jeg fikk det som ble høyeste sum av enten G på oppgjørstidspunktet eller G på skademeldingstidspunktet pluss renter beregnet fra 2 måneder etter skademeldingstidspunktet. 

Alternativet med renter kom best ut hos meg. I tillegg så fikk jeg menerstatning på 2 G pluss renter. Totalsum ble cirka 1,2 millioner 👍

Leit med yrkesskaden, men bra at du fikk utbetaling! Min forsikring er at jeg mister helseattesten for å jobbe i bransjen min, etter en fritidsskade. Har operert fem ganger siden 2020. Tror ikke jeg blir bedre så nå har jeg begynt å planlegge å omskolere meg, og da vil forsikringen komme godt med. Har virkelig prøvd å komme meg tilbake til jobben men nå er jeg utslitt etter alle operasjonene og har endelig innsett at det er bedre fysisk sett for meg å finne et annet yrke. ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...