Gå til innhold

Dere som bruker tusenvis på billetter og mat i Dyreparken, Bø Sommarland og lignende.. Hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor bruker dere masse penger på det? Bortkasta og dyrt mener jeg. Går an å gjøre andre ting, som er gratis og enda hyggeligere!

Gjør dere det for å "få noe å fortelle om" fra ferien når dere er tilbake på jobb?

Bruke over 2500 på det der, om ikke mer?? Nei takk!!

Anonymkode: e3c5c...46d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Maten - der er jeg helt enig. Dårlig og dyrt! Tar heller med :) Men ungen min elsker Tusenfryd, Bjørneparken, Hunderfossen… Så i år er vi i Danmark. Har akkurat besøkt Givskud Zoo, Lalandia i morgen, Legoland i helgen. Neste uke er det riding på Rømø. Vi nyter livet :) To uker ferie her nede - masse tid til å vasse i vannkanten og gjøre ingenting i tillegg til å besøke fornøyelsesparkene. Blid unge og glad mamma ;) 

Anonymkode: 9b46a...11a

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva som koster penger er det «lov» å bruke penger på da ts?? 

Anonymkode: ab1aa...8d9

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det til folk som reiser på ferier også? At det bedre med gratis utflukter? Det er jo ofte en årsak til at folk drar på de turene de gjør, i både inn -og utland, og det er for opplevelsen sin del. Drar jeg på Liseberg, Tusenfryd eller til Bali så er det ikke for å skryte, men fordi jeg ønsker å oppleve noe. Hva kan man oppleve gratis som er på lik linje med Tusenfryd eller Liseberg f.eks.?

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi finner glede i det. Klager du over pengene folk bruker på sydenturer osv også? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg og ungen synes det er gøy. Det er ikke mye å skryte av da 😂 Kunne aldri falt meg inn.

Maten er dog dyr og dårlig, enig i det, handler bare om at det kan være lettvint.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de har lyst. 

Like greit, først som sist å prøve og jobbe med deg selv, til du får en innstilling som er litt mer: så lenge folk er lykkelige å ikke gjør noe ulovlig eller plager noen så kan alle gjøre det de vil. 

Jeg lover deg du får en bedre hverdag da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har ikke tatt med mat i park etter at yngste sluttet å være i vogn for ikke snakk om å orke å slite ut ryggen for å spare litt penger. Våre unger har elsket parker (min mann hater de), så det har blitt mindre enn jeg hadde ønsket, så det har blitt turer i skog pg mark istedet (det liker mann og barn). Min drømmeferie er ukesvis på stranda i varme strøk, det blir resten av familien rastløse av. Vi er alle ulike. Jeg har også masse ting JEG ikke liker å bruke penger på, men det er for at jeg ikke har nok og må prioritere og da blir masse ting sløsing i mine øyne. Hadde økonomien vært bedre spiller det liten rolle.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Matas said:

Hva kan man oppleve gratis som er på lik linje med Tusenfryd eller Liseberg f.eks.?

Lurer også på dette. Om det finnes gratisalternativer her tror jeg vi er mange som mottar info om det med glede :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er hyggelig, for alle.

Og gidder ikke gå i graven med millioner på bok. Penger er til for å brukes. 

Dropper imidlertid de nevnte stedene. Det finnes jo mye bedre å velge i utenfor Norge. 

Anonymkode: ece57...637

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er gøy! Men pleier å ha med picknik da og kjøpe litt is og slush o.l for maten er ofte fryktelig dårlig, spesielt på tusenfryd og i Hunderfossen....

Anonymkode: add16...352

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har ikke tatt med mat i park etter at yngste sluttet å være i vogn for ikke snakk om å orke å slite ut ryggen for å spare litt penger. Våre unger har elsket parker (min mann hater de), så det har blitt mindre enn jeg hadde ønsket, så det har blitt turer i skog pg mark istedet (det liker mann og barn). Min drømmeferie er ukesvis på stranda i varme strøk, det blir resten av familien rastløse av. Vi er alle ulike. Jeg har også masse ting JEG ikke liker å bruke penger på, men det er for at jeg ikke har nok og må prioritere og da blir masse ting sløsing i mine øyne. Hadde økonomien vært bedre spiller det liten rolle.  

Dra uten mann da? Dumt å droppe en ting fordi mannen ikke vil. Må ikke gjør alt sammen fordi man er en familie 😊

Anonymkode: 7aad9...593

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsket selv parken som barn! Så om vi barn vil så kommer de til få oppleve det. 

Anonymkode: 0f449...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor bruker dere masse penger på det? Bortkasta og dyrt mener jeg. Går an å gjøre andre ting, som er gratis og enda hyggeligere!

Gjør dere det for å "få noe å fortelle om" fra ferien når dere er tilbake på jobb?

Og jeg lurer på hvorfor folk bruker penger på ting. Finnes folk som setter av hundrevis av kroner hver eneste måned på tull som klær, møbler, sko, nips, kjøkkenutstyr og annet. Det får de jo absolutt ingen glede av. Ingen sitter rundt den nye lysestaker og sier «så gøy vi har det nå» eller snakker om den gang familien kjøpte seg nye sofaputer som en «opplevelse for livet».

Særlig når en kan få alle tingene en behøver her i livet helt gratis fra folk som kaster gode ting bare for å kjøpe nye. 

Men jeg går ikke i Dyreparken. Det er ikke etisk ok. Jeg bruker ikke penger på å holde levende vesen fanget for at småunger skal peke på dem.

Men jeg flekker gladelig av flere tusenlapper åer måned på opplevelser. Hvorfor? Fordi det er hensikten med penger.

Anonymkode: 3a85d...20a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

For å gi barna minner og opplevelser. De elsker det, og det gjør jeg også!

selvfølgelig gjør vi andre ting også, ting som ikke koster penger som Strand og skog, men å si det er like gøy for barna, det er tull. I alle fall for mine barn. Billettprisen kommer man ikke unna, men mat og drikke har vi ofte med. 

vi er sparsommelige på andre ting i livet, men ferien nyter vi til det fulle. Jeg har ferie med barna hver eneste skoleferie, hele ferien. Vi reiser og nyter livet fordi vi elsker å tilbringe tiden sammen i morsomme og gøyale omgivelser.

Anonymkode: 4ebee...ac3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det viktigste er å kunne legge dette ut på instagram.

Anonymkode: 2d174...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så de bygger sånne parker for sløsekopper og dummenikker tenker du? Eller fordi mange barn vil se det som en stor opplevelse og vi vil gi dem den? 

En jeg kjenner bruker opp alle pengene sine på designmøbler og merkeklær. Det ville ikke jeg gjort, men fordømmer dem ikke av den grunn. Hver gjør sine valg og har sine prioriteringer heldigvis. Og bra er det ellers ville vi alle gått i samme butikken, tatt den samme reisen og ville bodd i det samme huset.  

Anonymkode: b56c4...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker enda mer! Årskort i dyreparken i tillegg til at vi drasser oss rundt på forskjellige parker i DK. HVERT ENESTE ÅR! 

Og vi elsker det. 

Anonymkode: a9155...3bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...