Gå til innhold

Kjære mødre med erfaring med elsykkel :)

Ingebjørg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ikke TS, men har også lurt på å kjøpe elsykkel.  Bor i Bergen og her er det veldig mye oppoverbakker, vind og regn.
Jeg er også overvektig, ca 92 kilo.  Er det noen her som vet noe om hvordan det vil virke inn på motorkraften med tung person i oppoverbakker med motvind ?

Anonymkode: 407d1...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er ikke TS, men har også lurt på å kjøpe elsykkel.  Bor i Bergen og her er det veldig mye oppoverbakker, vind og regn.
Jeg er også overvektig, ca 92 kilo.  Er det noen her som vet noe om hvordan det vil virke inn på motorkraften med tung person i oppoverbakker med motvind ?

Funker som en kule å være over 90 kg på elsykkel i Bergen. 

Anonymkode: 3e6bc...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 18.07):

Jeg har Benno Boost longtail og bor i Oslo. Har plass til begge barna på, og den er helt nydelig å sykle! Den er lastesykkel og litt over ditt budsjett, men vet mange vurderer det dithen at det kan være verdt 20k ekstra for å få en sykkel man kan bruke til alt fra skogstur (på grusvei) til handletur på Plantasjen eller IKEA når de først har prøvd. Har levert begge barna i barnehage uansett vær og sesong i 3 år nå, og det går kjempefint. Sykler daglig opp frakobl i sentrum til Grefsen der vi bor, og det er også helt uproblematisk.

Vet mange er fornøyde med Electra, Kalkhoff, Haibike, Tern og Benno i modeller som ikke er lastesykler også. Hadde valgt en med plass til å kunne handle litt også, veldig kjekt å kunne stikke innom butikken og handle det man trenger på vei hjem uten å balansere handleposer på styret.

Anonymkode: 9bc95...975

Jeg er ikke ts, men denne hørtes veldig interessant ut!! Hvor store vil du anslå barna kan være før det ikke lenger er plass til to bakpå? Og hvordan låser/sikrer du den? Det er litt tyveriutsatt her vi bor, og vi har egentlig i utgangspunktet kun uteparkering for sykler.

Anonymkode: 8f427...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Motoren på min takler helt fint 90 kg, pluss tunge sykkelvesker eller tung sykkelvogn, selv i motbakker med motvind. Det blir tyngre å sykle i slike forhold, spesielt hvis det hagler eller sludder, men det går fint.

Elsykkel har for meg den fordelen at det blir lettere å sykle, slik at jeg velger sykkel fremfor bil. Dermed blir det litt aktivitet, noe jeg trenger. Siden man ikke blir like svett som på vanlig sykkel kan jeg bruke skikkelig regntøy.

Anonymkode: 25622...fe9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, hvordan har folk råd til å bruke 30 000 kr på en elsykkel som om det var ingenting? Ferie og forbruk går visst aldri ned for flertallet, til tross for økt rente, enorme strømpriser og drivstoffprisen, matpriser. 

Anonymkode: 164f4...573

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud, hvordan har folk råd til å bruke 30 000 kr på en elsykkel som om det var ingenting? Ferie og forbruk går visst aldri ned for flertallet, til tross for økt rente, enorme strømpriser og drivstoffprisen, matpriser. 

Hvis man kan kjøpe el-sykkel i stede for en ekstra bil (eller bil i det hele tatt), er det et økonomisk svært gunstig valg.

Anonymkode: 6410e...5a4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For oss erstatter elsykkel langt på vei bil. Nå i ferien har jeg - mot normalt - tanka på bilen, og det røyk med 1200 kroner i ett jafs. Elsykkelen min har jeg nå på 6. året, så da er investeringen nede i 6000 per år (pluss noe vedlikehold). Det er faktisk ikke så innmari mange tanker med bensin.

Anonymkode: 8f427...f1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk bonus på jobb, som jeg vil bruke på meg selv for en gangs skyld 😊

Og en elsykkel vil erstatte månedskort hos Ruter (850/mnd) og småkjøring gjennom bommer. Sykt mye penger å bruke på en gang, men blir fint å sykle igjen. 

Anonymkode: 616ba...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for gode tips alle sammen! Virker som de fleste er fornøyd med sykkelen de har, så tar med alle tips og tar en runde i butikkene 😊

Anonymkode: 616ba...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...