Gå til innhold

Å feriere i Norge...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I oppveksten dro vi alltid til utlandet i sommerferien, så det er det jeg er vant med. Men i år bestemte vi oss for å feriere i Norge..

Har leid oss et sommerhus i Risør og har kjøpt oss båt. 
nå sitter jeg her da, og det blåser og regner. Fy søren så ufattelig kjedelig! 

Jeg sliter med å forstå folk som tilbringer sommer etter sommer i Norge. Det er jo mye dårlig vær i dette landet! 

Vi skal heldigvis 2 uker til sørligere strøk senere i sommer. 

Anonymkode: 63fe1...275

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det slik at vi booker 1-2 utenlandsturer til steder der det er garantert litt bedre klima. 

Da har vi likevel litt tid i Norge. Er det fint vær nyter vi den norske naturen. Om vi så hiver oss på et fly nordover, tar en restplass på et badehotell, eller bare er hjemme i finværet. Fortsetter drittværet finner vi en hoppe-på-tur til utlandet. (blir mulig litt vanskelig akkurat i år, men noe finner man alltids) 

Booke i forkant hadde jeg aldri gjort. Da risikerer man å betale skyhøye priser for å sitte inne og se på 11 grader og regn. 

Anonymkode: 61766...b33

Skrevet

Jeg bruker å tilbringe litt av sommeren i Norge, for da har jeg tid til å besøke slekt og venner. Men jeg foretrekker å ha en tur til utlandet booket, og det er mye fordi jeg fort blir værsyk.

Her jeg bor, har været hittil i sommer vært lite å glede seg over.  Var på sommerfest med jobben helgen som var, og vi satt utendørs, det var så kaldt at vi var flere som måtte låne ullsokker og pledd der vi var. Da får man ikke akkurat den gode sommerfølelsen. Ikke får man lagret så mye energi til å klare seg gjennom den alt for lange vinteren heller.

Nå er reising en viktig hobby for meg også, så jeg reiser ikke kun for sol og varme, men jeg velger vanligvis å reise til steder der været er usikkert på andre tidspunkter enn midt på sommeren. Vår og høst kan det for eksempel være fint å reise i Norge, for da har jeg ikke forventninger om fint vær. Skulle det slumpe til å være sol og fint, så er det bare en hyggelig bonus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

I oppveksten dro vi alltid til utlandet i sommerferien, så det er det jeg er vant med. Men i år bestemte vi oss for å feriere i Norge..

Jeg sliter med å forstå folk som tilbringer sommer etter sommer i Norge. Det er jo mye dårlig vær i dette landet! 

Er du en kreativ person så har du all mulighet til å gjøre norgesferien til den beste ferien. Er været dårlig. Finn et lite museum i nærområdet og dra dit. Er været bra, ta en tur ut med båten og gå i land på en holme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (11 minutter siden):

Er du en kreativ person så har du all mulighet til å gjøre norgesferien til den beste ferien. Er været dårlig. Finn et lite museum i nærområdet og dra dit. Er været bra, ta en tur ut med båten og gå i land på en holme. 

Men det er svin dyrt å feriere i Norge..

leie av hus eller hytte er gjerne 15-30 000 i uka! Pg du risikerer å sitte der i regn

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

leie av hus eller hytte er gjerne 15-30 000 i uka! Pg du risikerer å sitte der i regn

Det er lenge siden jeg har leid hytte ja. Det finnes uansett mange andre måter å feriere på. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trondheim, og her har det regnet omtrent hver ENESTE dag i sommer. Er så drittlei! I morgen er det meldt 11 grader og regn. Jeg hadde ikke overlevd uten en uke i syden hver sommer. Barna har allerede vært på kino og i svømmehallen ganske mange ganger hittil i sommer, er begrenset hvor gøy dette er i lengden. Pluss at det blir dyrt, selvsagt.

Jeg er kjempemisunnelig på de som bor sør i Norge. Heldigvis har vi lave strømpriser, da, siden vannmagasinene her er breddfulle. 

Anonymkode: 5f3de...796

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg bor i Trondheim, og her har det regnet omtrent hver ENESTE dag i sommer. Er så drittlei! I morgen er det meldt 11 grader og regn. Jeg hadde ikke overlevd uten en uke i syden hver sommer. Barna har allerede vært på kino og i svømmehallen ganske mange ganger hittil i sommer, er begrenset hvor gøy dette er i lengden. Pluss at det blir dyrt, selvsagt.

Jeg er kjempemisunnelig på de som bor sør i Norge. Heldigvis har vi lave strømpriser, da, siden vannmagasinene her er breddfulle. 

Samme her. Nå er jeg der at jeg gjerne hadde tatt strømprisene sørafor om jeg også hadde fått været. Kan ikke huske at juli har vært så ille før.

Anonymkode: 40d0f...428

AnonymBruker
Skrevet

TS, du høres ut som en fest! Skaper du dårlig stemning i heimen også, på grunn av dårlig vær?

Stakkars mann/familie

Anonymkode: 4a29c...435

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvordan er det mulig å overleve med bare én uke i syden hvert år? Jeg dro til varmere strøk i 4 måneder i fjor vinter, og planlegger å gjøre det samme i år. Er forresten ikke pensjonist, men selvstendig næringsdrivende. 

Anonymkode: 15b3c...5c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan er det mulig å overleve med bare én uke i syden hvert år? Jeg dro til varmere strøk i 4 måneder i fjor vinter, og planlegger å gjøre det samme i år. Er forresten ikke pensjonist, men selvstendig næringsdrivende. 

Jepp, men vi har katt.... Som det er litt styr med å få pass til, Skulle gjerne vært borte hele sommeren, hvis det hadde stått på meg :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 12.25):

Har vokst opp med ferie i Norge/Sverige/Danmark. Så har aldri gjort det i voksen alder før i år, for tro meg den uka du skal ut på tur blir det drittvær. Hvert. Jævla. År. 

Norgesferie er og blir bullshit. De som sier «verdens beste land å feriere i» er enten redd nye ting, redd fly/ redd for å snakke engelsk/ etc. 

Du får MYE mer for pengene 2 uker i «syden», eller enda bedre 4 uker i Bali/Vietnam/Mexico

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er ikke det. Vi blir deprimerte og sure og værsyke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ferierer i Norge hver sommer. Reiser heller til Frankrike/Italia/Spania i påsken/rundt 17.mai/i høstferien (da er det færre turister der). Bor selv i Kristiansand, har stor hage og oppvarmet svømmebasseng, så har mange nydelige sommerdager her. Dersom været blir kjipt her, tar jeg og barna noen netter et annet sted i Norge. Er bare snakk om å være fleksibel og åpen for å dra etter været. Aldri i livet om jeg gidder å sitte stuck på ei hytte en hel uke, akkurat det er mer pain enn gain for meg. Følger været, er det som er "hemmeligheten".

Anonymkode: e7f99...667

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ferierer på Sørlandet hver sommer da familien har hus her. Mer sol enn på vestlandet der jeg bor. Ellers booker jeg vanligvis en uke reise til sørligere strøk en annen periode i året. Da blir det alltid sol ett sted😎

Anonymkode: 7522c...78f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jepp, men vi har katt.... Som det er litt styr med å få pass til, Skulle gjerne vært borte hele sommeren, hvis det hadde stått på meg :)

Ok, skjønner den. 🙂 Jeg hadde nok fint klart meg uten å reise bort mer enn en uke, jeg også. Man har det jo greit nok, selv om været er dårlig mye av året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2022 den 13.21):

Klart det er langt dyrere her hjemme enn i ett land der månedslønna er en brøkdel av det gjennomsnittet her hjemme er.

Om en ønsker sol og varme så er vel neppe Norge det store ferielandet, til det så ligger vi for høyt opp mot nord og har en alt for lang kystlinje som tar imot mange lavtrykksrygger.

Norgesferie er mer å oppleve naturen som endrer seg drastisk fra fjord til fjell, dra innom historiske steder, og besøke familie/venner.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blåser og regner i Risør..? Har vært ute i båt i sola her hver dag i  to uker nå. Litt vind ja, men det er ikke noe problem. Brukt bikini og shorts, + jakke når båten er i bevegelse.

Anonymkode: de4c4...04e

• Liker 1
Skrevet

Å feriere i Norge kan ofte være dyrt og dårlig, men så svak som den norske krona er nå så er det jaggu mange andre steder som er minst like dyre og dårlige også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blåser og regner i Risør..? Har vært ute i båt i sola her hver dag i  to uker nå. Litt vind ja, men det er ikke noe problem. Brukt bikini og shorts, + jakke når båten er i bevegelse.

Var kanskje én dag de siste to ukene jeg ikke var ute i båt i sola i Risør. Et par dager regnet det litt på deler av dagen, var likevel sol i mange timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...