AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Leste et innlegg om stryking av klær. Ble overrasket av å lese at det er nesten ingen som stryker klær. Jeg pleier å stryke klærne mine men tenkte hvor deilig det må være å slippe å gjøre det. Så igår når jeg skulle brette klærne mine som hang på tørkestativ så la jeg merke til at hvor skrukkete klærne er. Herregud det vil ikke se pent ut med skrukkete og krøllette plagg. Er det bare vaskemaskinen min som gjør at klærne blir så skrukkete? Eller er det vanlig? Anonymkode: 4116a...442
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Hmmm..jeg bruker ikke klær som blir skrukkete? Eier sånn ca. ett plagg som jeg vet om som blir skrukkete, en skjorte -og den bruker jeg nesten ikke av akkurat den grunn! Anonymkode: 860ec...748 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Vi har kombinert vaskemaskin og tørketrommel, og klærne blir skrukkete om vi tromler de. Om vi bare vasker og henger klærne opp, og strekker de litt når de er våte, blir de ikke så skrukkete. Stryker kun "finklær" og tenåringenes hoodier. Om det er litt skrukker på t-skjorter o.l. så bryr vi oss ikke om det. Anonymkode: d4e97...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Har særdeles lite klær som blir veldig skrukkete gitt. Jeg gidder ikke å bruke tiden min på å stryke klær. Anonymkode: 55f61...595 10
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 Om du eier masse bluser/skjorter eller annet av vevd bomull og tørker det på stativ er det jo ikke rart du må stryke. Klær av den sorten bør tørkes på henger. Og sømmer bør rettes ut etter at de er hengt opp. Strikkede plagg blir ikke krøllete, så de slipper du bry deg med. Har du klær som er strikket (t-skjorter etc) som krøller så tipper jeg at du enten bruker skyllemiddel (det er ikke lurt) eller at du glemmer å riste plaggene før du henger dem opp. Om du eier mye lin så har du to alternativ - godta at det krøller og vil krølle 2 sekunder etter at du har hatt på plagget. Eller være irritert fordi klærne er krøllete. Om du rister plagg i lin godt og henger de opp ordentlig er de like u-krøllete som nyvasket som de strøkne plaggene vil være etter en times normal bruk (da tar jeg for gitt at «normal bruk» ikke er å stå eller sitte til pynt, men å gå, leke med unger og sånt.) Anonymkode: 5a30b...8d6 4 1
Olive_North Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Mine klær blir ikke så skrukkete🤔 henger de opp ganske fuktige, på hengere eller brer de godt ut på tørkestativet.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har kombinert vaskemaskin og tørketrommel, og klærne blir skrukkete om vi tromler de. Om vi bare vasker og henger klærne opp, og strekker de litt når de er våte, blir de ikke så skrukkete. Stryker kun "finklær" og tenåringenes hoodier. Om det er litt skrukker på t-skjorter o.l. så bryr vi oss ikke om det. Anonymkode: d4e97...cbc stryker hettegensere? 😬 hva slags hettegensere blir skrukkete? Anonymkode: 6972e...2e3 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 Har noen klær som blir lett skrukkete, og de bruker jeg ikke uten å stryke først. Men de fleste av klærne mine ser helt fine ut, uten stryking. Anonymkode: bfa33...a18 1
PurpleTuliip Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 Har ikke klær som blir skrukkete. «Rister» alle plagg hardt for å få ut «vaskevridning» fra maskinen før de henges opp. Hvis absolutt alle klærne dine blir skrukkete så mistenker jeg du har for mye klær i maskinen av gangen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Jeg stryker kun skjorter, bluser og bunadskjorter. Henger opp klær på stativ, men sørger for å riste de godt og henger de fint opp. Null rynker. Det finnes visstnok de som stryker trusene sine Anonymkode: 2af9d...9a4
Million Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Jeg har en vaskemaskin som piper når den er ferdig med vasken, og da går jeg alltid og henger opp klærne til tørk med en eneste gang! MED EN GANG. Strekker og drar litt i det og rister godt ut om det er noen våte skrukker, så tørker det rett og fint. Bluser og sånt henger jeg på kleshenger, ikke stativ, da tørker de penest og uten den "bretten" på midten på grunn av tørkestativstrengen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Jepp. Bryr meg ikke om sånt. Skjorta strekker seg ut naturlig etter noen timers bruk. Anonymkode: 22811...303 1
Gjest AprilRyan Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 Jeg bruker ikke særlig mye klær til hverdags som det blir skrukker på eller så er det så lite at jeg ikke gidder å bry meg om det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg stryker kun skjorter, bluser og bunadskjorter. Henger opp klær på stativ, men sørger for å riste de godt og henger de fint opp. Null rynker. Det finnes visstnok de som stryker trusene sine Anonymkode: 2af9d...9a4 En kollega gjør det Jeg er hun fra andre tråden som kun stryker bunadskjorta og juleduken Jeg har lite klær som blir skrukkete sånn til å begynne med, og jeg prøver å være rask med å henge dem opp når jeg har vasket. Har noen skjorter som lett kan bli skrukkete, så de henger jeg alltid opp på hengere for å unngå det. De ser jo ikke nystrøket ut, men brukbar. Særlig den ene blir så fort skrukkete at jeg rekker jo knapt å komme ut av døra, så blir litt bortkasta. Dårlig kjøp. Anonymkode: e0f01...db2 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 Bruker ikke klær som blir skrukkete.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Har lite klær som skrukker, men noen plagg i silke og penkjoler jeg damper en gang i året. Anonymkode: 81683...58a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 Stryker kun skjorter, duker og gardiner Anonymkode: 938de...d45
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 Rister klærne litt før jeg henger de til tørk, linskjorter osv henger i skapet og blir sånn sett helt uten skrukker når de har hengt litt. Eneste jeg stryker er bunadsskjorter, og evt noen få plagg som brukes sjelden. Anonymkode: ef156...58a 1
Olive_North Skrevet 13. juli 2022 #19 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg stryker kun skjorter, bluser og bunadskjorter. Henger opp klær på stativ, men sørger for å riste de godt og henger de fint opp. Null rynker. Det finnes visstnok de som stryker trusene sine Anonymkode: 2af9d...9a4 Altså jeg dro "min ex stryker strømper og boxere, haha!" under lunchen engang, og flertallet av de andre som satt der så dumt på meg for det er tydeligvis helt vanlig 🥲🙃 1
Gjest ti10 Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 Har ikke strykejern engang. Men jeg har vel egentlig ikke klær som må strykes heller. Jeg rister klærne og henger dem opp når vaskemaskinen er ferdig, så de blir ikke så skrukkete heller. Jeg skjønner det hvis man jobber på et fancy kontor og må ha pene bluser/skjorter, men de fleste kler seg vel ganske uformelt nå om dagen, også på jobb? Jeg kjenner i hvert fall ingen som stryker klær ofte. Har inntrykk av at det er en sånn gammel husmorgreie at alt skal strykes, husker at min mor (og vi barna, for vi måtte jo hjelpe til) strøk putetrekk, flanellsskjorter, underbukser osv. Folk har vel ikke tid til sånt nå lenger, og hvor mange er det egentlig som ser og bryr seg om undertøyet er skrukkete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå