Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjører minimalt, men må jo ha et babybilsete til de få gangene vi benytter bilen. 

Kom over et som er veldig rimelig i forhold til mange andre, dette https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/med-base/beemoo-babybilstol-gra-isofix-base?gclid=CjwKCAjw2rmWBhB4EiwAiJ0mtcbrWWj_1zTsy6J4kfY4jALNpNeI2ocgdrDI-vQcIHYtJVoTf93F2xoCssoQAvD_BwE

Ser det er testet her og kan ikke se at det kommer serlig dårligere ut enn de dyre sånn totalt sett om man går inn på de også: https://nye.naf.no/trafikksikkerhet/barn-i-bil/test-av-bilstol-baby/beemoo-babybilstol

Hvorfor er det så mye rimeligere, er sikkerheten tilfredsstillende og komforten god? Eller er det opplagt et dårlig sete for den korte tiden man bruker det før det byttes ut?

Tusen takk til dere som tar dere til til å svare☺️

Anonymkode: ac7ea...978

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ekspert, men vil tro den er billig blant annet fordi den er godkjent etter andre standarder enn i dag(R44 vs UN R129). Jeg tror jeg ikke ville valgt en stol som ikke klarte sidekollisjonstesten til Naf🙊 

Anonymkode: 81a09...8fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/maxi-cosi-pebble-pro-i-size-babybilstol-essential-black?gclid=CjwKCAjw2rmWBhB4EiwAiJ0mtVavleHqWOd-d66v4rjRbIVudAY3-Rw4O0tGd92Uz85ZOUUOSW5WnhoCFXMQAvD_BwE

Litt penger må dere legge i stolen om dere ønsker å holde babyen i live. Ingen grunn til å kjøpe base, dere kan beltemontere stolen. 

Anonymkode: bc9b0...2c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

https://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/maxi-cosi-pebble-pro-i-size-babybilstol-essential-black?gclid=CjwKCAjw2rmWBhB4EiwAiJ0mtVavleHqWOd-d66v4rjRbIVudAY3-Rw4O0tGd92Uz85ZOUUOSW5WnhoCFXMQAvD_BwE

Litt penger må dere legge i stolen om dere ønsker å holde babyen i live. Ingen grunn til å kjøpe base, dere kan beltemontere stolen. 

Anonymkode: bc9b0...2c2

Den gjør det best på frontkollisjon, bedre enn de dyre. Ingen nådde helt opp på sidekollisjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Dropp base og legg heller litt ekstra penger i et bedre sete😊 ville valgt et sete som også scorer greit i sidekollisjon. Vi har maxi cosi pebble pro, veldig fornøyd med det!

Anonymkode: 5b812...29c

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke base, kan bruke belte i bilen. Da sparer man jo 1000 kr som heller kan gå til god stol! 

Anonymkode: 6f313...027

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller evt kjøpt en brukt, feks maxi cosi pebble pro. Bare sjekk at all isoporen er hel og den er pent behandlet. Det er bedre enn å kjøpe en billig ny bilstol.

Anonymkode: 8ce99...433

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ville heller evt kjøpt en brukt, feks maxi cosi pebble pro. Bare sjekk at all isoporen er hel og den er pent behandlet. Det er bedre enn å kjøpe en billig ny bilstol.

Anonymkode: 8ce99...433

Nei det er det ikke, man vet aldri, så skal aldri kjøpe brukt, bedre med en ny selv om den ikke er dyr. Det består faktisk testene en babystol skal. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange som bare ser på pris og ikke har forståelse for hva som virkelig teller her ser jeg.  Dyr er ikke altid best.

AnonymBruker
Skrevet

Drit i tester, kjøp en stol som er i-size godkjent så får du en trygg stol. Drit også i base, beltemonter stolen, så passer den i alle biler. Baser gjør nemlig at stolen bare passer et svært begrenset antall biler, pga feil helning. Babyer skal ligge ganske godt bakoverlent for å ligge trygt (45 grader for å være nøyaktig), men badene tar ikke hensyn til det. 

Jeg hadde kjøpt en Besafe, Maxi Cosi, Britax eller Cybex babystol med i-size godkjenning(!) brukt for deres bruk, og heller lagt mer penger i stol nr 2 som skal vare til barnet er 5 år. 

Anonymkode: 08d95...d34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Drit i tester, kjøp en stol som er i-size godkjent så får du en trygg stol. Drit også i base, beltemonter stolen, så passer den i alle biler. Baser gjør nemlig at stolen bare passer et svært begrenset antall biler, pga feil helning. Babyer skal ligge ganske godt bakoverlent for å ligge trygt (45 grader for å være nøyaktig), men badene tar ikke hensyn til det. 

Jeg hadde kjøpt en Besafe, Maxi Cosi, Britax eller Cybex babystol med i-size godkjenning(!) brukt for deres bruk, og heller lagt mer penger i stol nr 2 som skal vare til barnet er 5 år. 

Ser heller på naf sine anbefalinger enn å kjøpe en brukt stol, synes ikke det er forsvarlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser heller på naf sine anbefalinger enn å kjøpe en brukt stol, synes ikke det er forsvarlig. 

Du må få synse det du vil, men det er ikke uforsvarlig. Jeg ville ikke kjøpt av villt fremmede, men jeg hadde ikke lagt flere tusen i babystolen for så å kjøpe billigst mulig stol nr 2. Legg pengene der de gjør mest nytte av seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...