Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Hva er forskjellen? Tenker da særlig på tykkelsen. Er nemlig kommandert til å strikke en blånisselue. I oppskriften står det at det skal brukes dobbelt Pt2 garn, poenget mitt er at jeg ikke kommer meg på en garnbutikk i dag, men har safirgarn i rette fargene hjemme og kan begynne på lua. Er det noen som vet om det er store forskjeller på disse to garntypene bortsett fra prisnivået, er Pt2 garnet mykere enn safirgarn?
Gjest Rognebær Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 Kjenner ikke til Safirgarn, men du må i alle fall huske å sjekke at det kan toves! Hvis det er superwash må du ikke bruke det til blånisseluer. (Må det håndvaskes, tover det vanligvis.) Bare sånn i tilfelle du ikke visste det. Er så kjipt å strikke en hel lue forgjeves... PT2 er i alle fall ganske tynt. Og ja, veldig mykt og godt når det er tovet.
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 Safirgarn kan toves, det er sparkjøp sitt ullgarn. Der er ganske tynt men er redd for at dobbelt og tovet blir det litt for tykt til en barnelue. vil jo ikke at ungen skal komne av heteslag heller. Må jo strikke dobblet for å få den rette melerte fargen. Får se etter Pt2 garn i morgen. Noen som vet en butikk i Bergen som selger Pt2 garn?
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 Blånisseluene ER kjemptjukke! Tror de må strikkes med dobbelt garn for å få de tykke og stive nok;)
14062003 Skrevet 17. november 2005 #5 Skrevet 17. november 2005 Blånisseluene er kjempekjempekjempetjukke!
Gjest Gjest_dyveke_* Skrevet 18. november 2005 #6 Skrevet 18. november 2005 Safirgarn kan toves, det er sparkjøp sitt ullgarn. Der er ganske tynt men er redd for at dobbelt og tovet blir det litt for tykt til en barnelue. vil jo ikke at ungen skal komne av heteslag heller. Må jo strikke dobblet for å få den rette melerte fargen. Får se etter Pt2 garn i morgen. Noen som vet en butikk i Bergen som selger Pt2 garn? ← Jeg ville ikke ha brukt safir i stedet for Pt2. Safir er tjukkere, og blir mye stivere og hardere når det toves. Den garnbutikken som ligger like ved teateret (ikke knappehuset, den andre) har Pt2-garn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå