AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 Jeg og min samboer har barn fra tidligere forhold begge to. Problemet vårt er at samværet krasjer fullstendig med når vi har barna. Barna får aldri være sammen. Vi har ikke en eneste helg sammen som en familie. Begge våre ekser nekter å bytte uke. Min eks sier at det passer dårlig i forhold til hans andre barnemor med tanke på samværet til hans andre barn. Og min samboers eks sier at venninnene hennes har barnefri de helgene hun har barnefri. Så da vil hun heller ikke bytte. Jeg er så sint for at de er så egoistiske. Vi får aldri gjøre noe sammen med barna våre.. blir alltid at vi tar med en hele tiden.. Jeg sa til samboer at vi kunne dra på familievernkontoret for å snakke om det der. Kanskje for å få hans eks til å forstå. Det er vanskeligere for meg å bytte, for det er litt flere unger å ta hensyn til. Jeg forstår min eks at det ikke går for hans del. Anonymkode: ea963...16c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 Kan dere ikke spørre om å få ha dem ei ekstra helg her og der? Anonymkode: ca3c9...098 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Hallo, du mener de er egoistiske? De har like gode grunner for å ikke ville bytte som du har for å ville bytte. Dere er like egoistiske hele gjengen. Anonymkode: 0ba82...965 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Din eks' argument er omtrent likt som ditt. Mannens eks vil ha barnefri samtidig som venninne? Ja, jo... Men så er hun heller ikke forpliktet til å bytte. Hvordan er samarbeidet ellers? Kan dere endre på samværet noe? To helger her og der, slik at hun får noe fri til venninnefest? Anonymkode: 1071d...a14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hallo, du mener de er egoistiske? De har like gode grunner for å ikke ville bytte som du har for å ville bytte. Dere er like egoistiske hele gjengen. Anonymkode: 0ba82...965 Vi tenker jo på ungene ? Samboers eks tenker på fest og venninner. Jeg vil jo si det er egoistisk. Og skal hun mot formodning dra på fest så hjelper vi gjerne til med å passe ungen. ts Anonymkode: ea963...16c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi tenker jo på ungene ? Samboers eks tenker på fest og venninner. Jeg vil jo si det er egoistisk. Og skal hun mot formodning dra på fest så hjelper vi gjerne til med å passe ungen. ts Anonymkode: ea963...16c Det er ikke ungene deres som har behov for å være sammen, det er dere som ønsker at de skal være sammen så dere kan få barnefri. Anonymkode: 0ba82...965 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Vi tenker jo på ungene ? Samboers eks tenker på fest og venninner. Jeg vil jo si det er egoistisk. Og skal hun mot formodning dra på fest så hjelper vi gjerne til med å passe ungen. ts Anonymkode: ea963...16c Nei, det er ikke egoistisk av barnemor å ønske å bruke sin barnefri tid som hun ønsker. Hvorfor sier du mot formodning gå på fest? Mener du det er usannsynlig at hun går ut? Hvilke andre løsninger finnes her? Andre enn at alle tilpasser seg dere? Anonymkode: 1071d...a14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke ungene deres som har behov for å være sammen, det er dere som ønsker at de skal være sammen så dere kan få barnefri. Anonymkode: 0ba82...965 Barnefri ? Jeg jobber turnus og mannen bruker å fikse ting på huset. Vi er aldri ute sammen 🤷♀️ ts Anonymkode: ea963...16c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi tenker jo på ungene ? Samboers eks tenker på fest og venninner. Jeg vil jo si det er egoistisk. Og skal hun mot formodning dra på fest så hjelper vi gjerne til med å passe ungen. ts Anonymkode: ea963...16c Jeg skjønner GODT samboers eks som ønsker barne fri når hennes venner også har det. Handler jo ikke nødvendigvis om fest, men hennes sosiale liv. Dere kan høre om dere kan ha barna ekstra avogtil sånn at alle treffes. Anonymkode: fcd43...68a 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Om barnemor og hennes venninner har fri samtidig, så er det jo da de finner på fritidsaktiviteter sammen som reiser osv. Da vil jo barnemor ikke lenger kunne innkluderes om hun endrer samværsavtalen sin. Eller tenker du at barnemors venninner skal bytte siden dere vil bytte? Det er bedre om dere spør om å bytte litt helger innimellom. Anonymkode: 9a47a...8fe
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Det jeg og samboer ønsker å kunne reise sammen med barna. Finne på koselige ting sammen med barna. Kunne ha tv kvelder i helgene som en familie. Dra på turer sammen som en familie. Barna er kjempelei seg for at de ikke får være sammen. Jeg blir så lei meg på deres vegne når de voksne ikke tar hensyn til slikt. De går glipp av bursdager og familiefeiringer. Men leser her at mors behov for barnefri er viktigere tydeligvis.. ts Anonymkode: ea963...16c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Din eks' argument er omtrent likt som ditt. Mannens eks vil ha barnefri samtidig som venninne? Ja, jo... Men så er hun heller ikke forpliktet til å bytte. Hvordan er samarbeidet ellers? Kan dere endre på samværet noe? To helger her og der, slik at hun får noe fri til venninnefest? Anonymkode: 1071d...a14 Samarbeid er ikke eksisterende på begge fronter dessverre, men slik var det før vi var sammen også. Nå har jeg ikke noe med henne å gjøre og min samboer har ikke noe med min eks å gjøre 🤷♀️ Og ja vi har prøvd å løst ting på familievernkontoret 🤷♀️ ts Anonymkode: ea963...16c
Blått Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg og samboer ønsker å kunne reise sammen med barna. Finne på koselige ting sammen med barna. Kunne ha tv kvelder i helgene som en familie. Dra på turer sammen som en familie. Barna er kjempelei seg for at de ikke får være sammen. Jeg blir så lei meg på deres vegne når de voksne ikke tar hensyn til slikt. De går glipp av bursdager og familiefeiringer. Men leser her at mors behov for barnefri er viktigere tydeligvis.. ts Anonymkode: ea963...16c Hennes ønske om et sosial liv er like viktig som deres ønske om et sosial liv. Det er viktig for henne å kunne ha et sosialt liv og ikke bli isolert i de helgene hun har barnefri. Jeg syns du fremstår som et utrolig ufyselig og egoistisk menneske. Jeg håper hun fortsetter og sier nei. Endret 13. juli 2022 av Blått 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 Blått skrev (12 minutter siden): Hennes ønske om et sosial liv er like viktig som deres ønske om et sosial liv. Det er viktig for henne å kunne ha et sosialt liv og ikke bli isolert i de helgene hun har barnefri. Jeg syns du fremstår som et utrolig ufyselig og egoistisk menneske. Jeg håper hun fortsetter og sier nei. Jeg ufyselig menneske ? Jeg stiller opp og hjelper til med barnets hennes når som helst. Når det ikke er våres uke engang. Jeg behandler datteren hennes som at hun skulle vært min egen. Jeg vet selv at de helgene datteren hennes ikke er der så er moren hjemme stort sett. Jeg foreslo at vi kanskje kunne foreslå 2 ukers samvær. Da blir alle fornøyde. Så vi får se hva som skjer. Det som er så synd er at ungene blir lei seg når den andre ikke er der. «Skal ikke «Mia» være med på tur?» «Det er så kjedelig når ikke «Ole» er her med oss.» Så blir det barnet som er borte lei seg for ting de har gått glipp av og får nå samværsvegring fordi de vet de går glipp av ting når de drar til den andre forelderen. ts Anonymkode: ea963...16c
Bos Taurus Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 Det handler ikke nødvendigvis om at mor vil ha «barnefri» samtidig som venninner. Det er gjerne også slik at man finner på sosiale ting med venninner og barn. Hytteturer i helgene, tur ut i skogen på ettermiddag, kafé osv. Det høres så negativt ut når det blir framstilt som at mor bare vil ha mulighet til å feste, men likevel stort sett er hjemme. Det ville ikke ha handla om festing om det var meg denne tråden var om…. 2 uker her og 2 uker der kan fungere om det er en ordning som barna kan trives med.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Jeg tenker at min samboer er viktigere enn ei venninne for meg, ergo er ditt ønske om gode rammer rundt samboerforholdet viktigere enn andres ønske om å se venninner. Som jo ikke skjer like mange timer per måned. Ser at andre er uenige. Men det er vel fort sånn at den som har en fordel ikke vil gi fra seg den, uansett hva som er mest rettferdig sett utenfra. Utfordringen her er vel at samarbeidet er dårlig i utgangspunktet. Når alle er velvillig innstilt finner man som regel løsninger… Tenk gjennom hvilke alternativer som finnes. To uker på hvert sted? Byttedag midt i uka? Bytte en helg per måned? Prøv så å vurdere hvordan det vil slå ut for motparten. Når du finner en løsning som kan være bra for alle (kompromiss), så foreslår du avtaleendring på en ryddig måte. Lykke til! Anonymkode: b15c2...54c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 Tipper det ikke handler så mye om å ha barnefri samtidig med venninnene, som å ha barna samtidig med venninnene. Altså, når man er enslig er det jo gull å ha venninner i samme situasjon som man kan være sammen med. Hvem orker å dra på besøk, gå tur til lekeplassen og spise middag med ei venninne og hennes barn når eget barn ikke er med? Og hvor mange venninner tror du har lyst til å stikke innom eksen en lørdags ettermiddag for pizza og barnefilm slik at eksen skal få snakke med noen voksne, når de nettopp kan slippe barnefilm og pizza? Dere er to voksne, hun er én, og selvfølgelig mer avhengig av nettverket ditt enn det dere er. Anonymkode: 56a28...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå