Gå til innhold

Noen som har funnet dyna/teppe over hode på baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og at det gikk bra? 

Anonymkode: 8ff58...ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener gikk bra? Ofte går det bra..de gangene det ikke går bra.. dør de. De tar jo ikke skade av dynen. Hvor gammel er barnet?

Skrevet (endret)

Da mitt første barn var nyfødt, så lå hun og sov i en barneseng vedsiden av min seng. 
iløpet av natta hadde hun klart å skli nedover i senga og fått dyna over hodet.

Jeg lå og sov tungt men noe i underbevistheten min hørte at hun gispet etter luft. Før jeg rakk å våkne eller tenke så hadde jeg skutt opp av senga og dratt dyna bort. 

Jeg er dypt fasinert over disse instinktene som slo inn! 
i ett øyeblikk sov jeg tungt, i det neste stod jeg ved barnesenga og skjønte ikke hva som hadde skjedd. Det var rent instinkt

Tenk om hun hadde sovet på eget rom 😢

Endret av Rucula
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (7 minutter siden):

Mener gikk bra? Ofte går det bra..de gangene det ikke går bra.. dør de. De tar jo ikke skade av dynen. Hvor gammel er barnet?

De kan ikke bli slappe? Få hjerneskade etc?

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at babyer 0-2 år ikke trenger dyne i sengen sin.... iallefall ikke 0-12 mnd. De kan bruke dyne når de er store nok til å kunne dra bort dynen fra ansiktet selv.

Samme med bamser 

Anonymkode: 7583f...909

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kan ikke bli slappe? Få hjerneskade etc?

Du tenker på at dehar fått for lite oksygen...hvor lenge sove barnet ditt under dyna? Og var det tykk tyne

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Du tenker på at dehar fått for lite oksygen...hvor lenge sove barnet ditt under dyna? Og var det tykk tyne

Ja, hun er 4 mnd, så helt normal ut, gispa ikke etter luft, ikke unormalt varm eller rød i fjeset, drakk av flasken rett etterpå. Vet ikke hvor lenge hun lå sånn, men mindre enn 45 min.  

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det er vanlig at slikt kan skje, er det flere som har opplevd det? Takk som deler❤️

Skrevet

Lurer på om det er vanlig at slikt kan skje, er det flere som har opplevd det? Takk som deler❤️

Ja det kan skje...men ikke la en baby på 4 mnd ha dyne i sengen...de trenger ikke det. De har 0 kontroll på kroppen sin. Ta på en body og strømpebukse og ha det 18 grader i rommet. 

Ikke bruk mer dybne før hun er gammel nok til å fjerne den selv. Det skjer faktisk at barn dør under dynen 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Ja det kan skje...men ikke la en baby på 4 mnd ha dyne i sengen...de trenger ikke det. De har 0 kontroll på kroppen sin. Ta på en body og strømpebukse og ha det 18 grader i rommet. 

Ikke bruk mer dybne før hun er gammel nok til å fjerne den selv. Det skjer faktisk at barn dør under dynen 

Vi er ikke hjemme og det var så kaldt her. Men skal ordne noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (7 minutter siden):

Men ikke alle barn merker om de får dynen over hodet når de sover vel, da blir det vanskelig å fjerne den for dem. Er livredd dyner nå😢

Skrevet

Kjøp slike . Nattposer er flotte:) de kan du få kjøpt i tynne og tykke 

Screenshot_20220713-092841.jpg

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Første baby antar jeg?

Anonymkode: 457b4...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Uff, føler meg helt forferdelig nå.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen din har det helt fint. Du hadde umiddelbart merket det hvis ikke. Bruker du en lett dyne beregnet for babyer så er det trygt. Legg dyna over ansiktet ditt selv og prøv. 

Anonymkode: 457b4...1bb

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker babydyne eller sovepose. Har opplevd at babyen har sparka babydyna ober hodet sitr, men i likhet med en annen i tråden her våkna jeg kjapt og fikk dratt bort dyna. Foretrekker derfor ulldress eller sovepose.

Obs  ikke del voksendyne med en baby!

Anonymkode: 95bfa...24c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke gjør det. Verden er stor når man får baby... så mye tips og triks...så mye info der ute at det er ikke lett å vite 

Jeg selv brukte dyne på min første..men som deg fant ut at jeg måtte slutte å bruke det. Pga min sønn fra baby tok tak i alt og dro det til ansikt..ink dyna hans .

Og ikke alle babyer barn liker dyner..jeg har nå en på 3 år som forsatt ikke vil bruke dyne 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi babyer skal ikke ha verken dyne eller pute i krybben... 

Anonymkode: 68866...28e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg skjønner du fikk en støkk❤️Men det høres jo ut som om det gikk bra når barnet ikke var kavete eller varm! Babydyner er lette som en over her sa. Og så lærer du underveis slik som alle andre foreldre! Jeg visste ikke at man ikke skulle bruke dyne når mine var babyer, og derfor har begge mine hatt det, og sikkert fått dyna over hodet før jeg gikk over til nattpose. Heldigvis har det gått bra, og læringskurven er bratt🫣Den følelsen du har nå tror jeg alle foreldre har fra tid til annen!

Nattpose er forøvrig fine og veldig smarte😊

Anonymkode: d9d52...5e9

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Bruk sovepose/nattpose  på baby. Det er mye tryggere. 

det gikk bra med babien din, men dropp dyna fremmover :) 

Endret av Rucula
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...