Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når det står i burettslaglova at man er å anse som godkjent hvis ikke styret har svart på søknad innen 20 dager, menes det da 20 virkedager eller 20 kalenderdager?

Anonymkode: cafec...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men det skal ekstremt mye til for å ikke bli godkjent.

AnonymBruker
Skrevet

Spør styreleder eller forretningsfører, så får du konkret svar på akkurat hva som gjelder i ditt tilfelle 😊

Anonymkode: f9609...791

AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det? Tok en raskt titt på loven, og finner ikke noe om 20 dager?

Da jeg satt i styre i et borettslag, gjorde vi avtale med ny og "gammel" eier. Noen ganger etter noen dager, andre ganger tok det litt mer tid. Var egentlig opp til de selv. Hos oss var det fordi styret gjerne ville hilse på ny andelseier, kontrollere at det ble overlevert riktig antall nøkler (fungerte også til hoveddør), gi ut litt informasjon osv.

Anonymkode: ba3d5...20a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor står det? Tok en raskt titt på loven, og finner ikke noe om 20 dager?

Da jeg satt i styre i et borettslag, gjorde vi avtale med ny og "gammel" eier. Noen ganger etter noen dager, andre ganger tok det litt mer tid. Var egentlig opp til de selv. Hos oss var det fordi styret gjerne ville hilse på ny andelseier, kontrollere at det ble overlevert riktig antall nøkler (fungerte også til hoveddør), gi ut litt informasjon osv.

Paragraf 4-5

(Finner ikke "paragraftegnet" på telefonen min😏)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Paragraf 4-5

(Finner ikke "paragraftegnet" på telefonen min😏)

Det står vel strengt tatt at de 20 dagene gjelder i situasjoner der ny andelseier ikke blir godkjent. Så hører du ikke noe, betyr vel det at du da er godkjent?

Det står også at de 20 dagene regnes fra etter at søknaden er kommet frem. Så om den sendes i posten (vet ikke om slikt foregår elektronisk nå?), så må du regne med 2 - 4 dager postgang. 20 dager er ganske sikkert kalenderdager, inkl lørdag/søndag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det står vel strengt tatt at de 20 dagene gjelder i situasjoner der ny andelseier ikke blir godkjent. Så hører du ikke noe, betyr vel det at du da er godkjent?

Det står også at de 20 dagene regnes fra etter at søknaden er kommet frem. Så om den sendes i posten (vet ikke om slikt foregår elektronisk nå?), så må du regne med 2 - 4 dager postgang. 20 dager er ganske sikkert kalenderdager, inkl lørdag/søndag. 

Søknad ble sendt på e-post for 20 dager siden, og styret har ikke gitt lyd fra seg i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...