AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #1 Skrevet 13. juli 2022 4 åringen min er ikke så glad i brød. Da gir jeg han ofte middagsrester som han er glad i. Foreksempel hjemme laget pizza eller hjemmelaget burger, nudler, pasta osv Høres det greit ut? Anonymkode: cb85c...17b 2
Diskusjon69 Skrevet 13. juli 2022 #2 Skrevet 13. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: 4 åringen min er ikke så glad i brød. Da gir jeg han ofte middagsrester som han er glad i. Foreksempel hjemme laget pizza eller hjemmelaget burger, nudler, pasta osv Høres det greit ut? Anonymkode: cb85c...17b Det høres ikke ut som en bra diett for en 4 åring, så nei, for meg høres det ikke greit ut. 8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #3 Skrevet 13. juli 2022 Det er sikkert lov. Men ikke så sunt. Likevel bedre enn at han ikke spiser tenker jeg. I bhg hos mine har de gjerne pizza og bilder som varmtmåltid. Ikke alltid så sunne de heller med andre ord. Det er nå slik det er. Barn liker svært ofte ikke særlig sunn mat med grønnsaker, fisk og rent kjøtt. Anonymkode: 07b2d...6c7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #4 Skrevet 13. juli 2022 Ja, det er helt greit Anonymkode: 88f89...fe3 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #5 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sikkert lov. Men ikke så sunt. Likevel bedre enn at han ikke spiser tenker jeg. I bhg hos mine har de gjerne pizza og bilder som varmtmåltid. Ikke alltid så sunne de heller med andre ord. Det er nå slik det er. Barn liker svært ofte ikke særlig sunn mat med grønnsaker, fisk og rent kjøtt. Anonymkode: 07b2d...6c7 Det høres usunt ut med bare bilder av mat til lunsj og. Da ville jeg heller gitt burger. Anonymkode: bc907...9c1 9
Gjest Luksusbia Skrevet 13. juli 2022 #6 Skrevet 13. juli 2022 Det er vel greit innimellom. Barn som er aktive trenger næringsrik mat. Ville ikke brukt for mye salt, og servert salat eller andre grønnsaker ved siden av🥰
Mt3 Skrevet 13. juli 2022 #7 Skrevet 13. juli 2022 Det må jo være helt supert å sende med middagsrester som lunsj, i hvertfall om dette er rester som kan spises kald om de er på tur f.eks. Lurer på hvorfor noen av dere vil påstå at det er mindre sunt enn brødskive, TS skrev hjemmelaget så da kan hun lage med grovt brød og rent kjøtt, fiskeburger (om barnehagen oppbevarer lunsj boksen i kjøleskap frem til den spises) og grønnsaker. 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #8 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 4 åringen min er ikke så glad i brød. Da gir jeg han ofte middagsrester som han er glad i. Foreksempel hjemme laget pizza eller hjemmelaget burger, nudler, pasta osv Høres det greit ut? Anonymkode: cb85c...17b Nei. Ikke god matvane for en 4-åring Anonymkode: 7b5ae...098 1
Isambard Skrevet 13. juli 2022 #9 Skrevet 13. juli 2022 Helt OK. Mesteparten av verden overlever fint uten å spise brødskiver til lunsj. Hamburgere er kanskje den jeg synes er mest tvilsom siden det er mye kjøtt. Pizza inneholder det samme som en brødskive med ost, men har tomatsaus i tillegg. Du bør velge fullkornspasta, grov pizzabunn og grovt hamburgerbrød. 3
Gjest Hottentått Skrevet 13. juli 2022 #10 Skrevet 13. juli 2022 Tror ikke det er så populært at du kommer med pizza og burgere til ditt barn, mens de andre barna får brødskiver. Men det er jo ulempen med at bhg ikke står for maten🙈
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #11 Skrevet 13. juli 2022 Ville startet med litt sunnere middagsrester såfall Anonymkode: 9af9b...879 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Næringsmessig tenker jeg det er helt ok innimellom. Jeg spiser alltid såkalt "varmmat" til lunsj selv, da jeg ikke spiser brød, og er sunn og slank for det. Men man må tenke på at det er andre barn der som ser hva som blir spist, og da er det dårlig gjort. Det er mange andre ting du også kan lage som ikke er like fristende for andre. Anonymkode: 3d9bc...d31 1
Zwish Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 (endret) Luksusbia skrev (13 minutter siden): Det er vel greit innimellom. Barn som er aktive trenger næringsrik mat. Ville ikke brukt for mye salt, og servert salat eller andre grønnsaker ved siden av🥰 Salat 😂 til en fireåring. (Sorry altså, finnes sikkert fireåringer som vilke spist salat) Endret 13. juli 2022 av Zwish 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 Helt greit! En pizza betyr ikke at den er usunn. Kommer ann på hvordan du lager den! Du kan jo lage en miniburger (del den langs midten, så du får en flat bunn), og legg den på en grov brødskive med noe smør på? Nudler er ikke noe man blir mett lenge på. Hva andre har med seg av mat behøver du ikke tenke på. Blir de misunnelige, så får de læring i at alle spiser forskjellig typer mat. Og det er helt ok! Det beste hadde jo vært om de hadde felles måltid i barnehagen. Samme mat og pålegg på bordet. Det er til hjelp for kresne barn. Du kan jo foreslå det for barnehagen.. Anonymkode: f411c...cb4 2
Gjest Luksusbia Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Zwish skrev (43 minutter siden): Salat 😂 til en fireåring. (Sorry altså, finnes sikkert fireåringer som vilke spist salat) Mange barn liker salat, spesielt hvis de er med på å lage den selv
Gjest Hottentått Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Blir de misunnelige, så får de læring i at alle spiser forskjellig typer mat. Og det er helt ok! Anonymkode: f411c...cb4 Ja, la oss dra misunnelseskortet på 4 åringer og lære dem at det er helt greit at noen spiser tørre brødskiver med svett gulost i barnehagen mens andre spiser burgere og pizza🙃 det er KUN barna som lider av dette og de har ikke noe makt over hva de selv får med i barnehagen. Det er forferdelig vondt for et barn som aldri får noe annet enn brødmat å se på andre som spiser "luksus" i barnehagen, et sted hvor sånt burde være likt. Jeg skjønner ikke at ikke alle barnehager står for maten. Men det burde iallefall være retningslinjer man må følge.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 Jeg har selv et barn som ikke spiser brød annet enn til lunsj i barnehagen (noe som heller ikke skjer hver dag). Sender jeg med en matboks med brødskiver kommer den i retur uten å ha blitt rørt. Og ja, jeg prøvde i flere uker med forskjellig type brød. Vi gikk også til innkjøp av samme type brød som de har i barnehagen. Det endte med et barn som ikke spiste og hadde dårlige dager. Når varierer det med litt forskjellig middagsrester. Noen eksempler er fiskekaker på grovt burgerbrød, pastasalat med skinke eller kylling, grove matmuffins, kjøleskapsgrøt, innbakt pizza, grove pannekaker osv. Hver dag får hen også med seg grønnsaker og eventuelt noe frukt. Leser at flere nevner misunnelse fra andre barn og jeg har vært innom tanken selv. Her er det barnehagen selv som anbefalte at vi tok med middagsrester f.eks da de så tidlig at hen ikke spiste. Det å skulle tenke på hva alle andre barn kommer ikke i første rekke. For meg er det viktigst at mitt barn får i seg mat i løpet av dagen. Anonymkode: 1051a...5a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #19 Skrevet 13. juli 2022 Det handler om å sende med barnet pizza og hamburger i barnehagen altså? Det tenker jeg må være greit en gang iblant, ikke daglig. Det finnes mange andre alternativ hvis barnet ikke liker brødskiver. Anonymkode: b65e1...b3f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #20 Skrevet 13. juli 2022 Hottentått skrev (9 timer siden): Tror ikke det er så populært at du kommer med pizza og burgere til ditt barn, mens de andre barna får brødskiver. Men det er jo ulempen med at bhg ikke står for maten🙈 Altså flere som har led middagsrester og det er null problem Anonymkode: 88f89...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå