Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi er et par som har bestemt oss for å prøve med å få barn. Har gitt utrykk tidligere om at vi egentlig skulle avvente litt fordi vi ikke har eget plass å bo (leier) og fordi jeg nå mistet jobben for ikke lenge siden.

Idag søker jeg jobb som bare det og håper det ordner seg, man blir jo litt kokos av å sitte alene hjemme også da.

Hvordan har dere det? Er det slik at dere alle andre som prøver har alt i orden, økonomi, bil, hus osv....

Skulle vært godt om det var noen her i samme sit som oss, få høre åssen dere takler det og om dere har kommet på noen gode løsninger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Minnie_*
Skrevet

Hei. Vi er i den situasjon at vår økonomi ikke er på det sterkeste akkurat nå. Han studerer (nettopp startet med studier...)og jeg er i vikariat, men håper på å kunne få erfaring for å etterhvert kunne få noe mer fast. Har tro på at en dag vil vi også ha en god og stabil økonomi. Vi leier bare hus, og slik vil det nok være noen år fremover.

Ok, strengt tatt burde vi vente til vi begge har faste trygge jobber, men da vil jo jeg eventuelt være rundt 31 år, og så lenge har jeg ikke lyst til å vente. Vi vet jo ikke om vi kan få barne engang! Det er jo ingen selvfølge.

Vi vet vi vil klare det hvis vi blir gravide. Vet vi får masse hjelp. og at dette barnet vil få prioritet 1. Jeg vil ikke vente i 4 år til! Så jeg har ingen betenkligheter sånn sett på å prøve å bli gravid, men kan forstå hvis noen har det.

Jeg tror for oss er det ingen måte å takle det på før det eventuelt skjer noe. Vi har snakket litt om at det blir andre prioriteringer når det bli barn, men vi er jo enige om at vi har lyst på barn, så det er det jo bare å kjøre på.... ;)

Skrevet

Takk for at du ville dele deres tanker med oss

Nå er det jo slikt at mannen min har jobb, så sånn sett så er det jo ikke såååå galt. Og du har helt rett i at det bare er å kjøre på for å det å få er ingen selfølge lenger.... har mange i min krets som strever.

Noen flere som har tanker å dele med oss?

Skrevet

Regn på hvordan økonomien vil bli i værste tilfelle (du ikke får jobb og arbeidsledighetstrygd blir grunnlaget for fødselspengene?), og om dere har så dere klarer dere da. Jeg ville ha venta til jeg hadde fast jobb, men om dere ser at dere klarer dere uten så er det jo ikke noe hinder for å prøve. Det at man leier i stede for å eie synes jeg ikke gjør så mye, men tenk på om dere har plass (eget rom, stellebord på badet, plass til barnevogn ute?) der dere bor til et barn eller om der vil bli tvunget til å flytte til noe dyrere raskt etter at barnet er født.

Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet lærer nå i vår, og får ikke fast jobb. Jobber som vikar på 3 ulike steder, og vet aldri hvor mye jeg får inn fra måned til måned. Man vet ikke når jobbmarkedet for lærere blir bedre, og i verste fall kan det godt ta opp til 5 år, og sikkert mer også. Så vi tenker å bare sette i gang nå :) Håpet er at jeg får jobbet såpass mye at jeg får en ok sum i fødselspenger mens jeg har permisjon. Synes det er veldig slitsomt å jobbe som vikar og aldri vite hvor mye jeg får jobbe, så i tillegg blir det godt å slippe det for en liten periode mens jeg venter på bedre tider i jobbsituasjonen for lærere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...