Gå til innhold

Jente som flørter med meg og gir tegn, men ikke vil gå videre??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt kjent med ei jente på jobb (vi er begge 19), vi har kjent hverandre i rundt ett år nå. Vi har alltid hatt en litt flørtende tone. Vi har også kysset... I det siste har jeg åpnet meg og fortalt om følelsene mine overfor henne, har spurt om hun vil ut på date. Hun har svart litt unnvikende, men sa ja at hun ville.

Men hun er alltid opptatt de dagene jeg spør om hun vil ut. Det er jo greit nok det, men hun tar svært lite initiativ til å finne en dag det passer for henne og sier at hun ikke vet når hun er ledig. Hvis hun hadde prioritert det så er det ikke kjempevanskelig, jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun ikke er en  travel person. Hun har heller ikke vært lett å finne på noe med som venner før jeg ble forelsket, egentlig. Det er mest på jobb vi møter hverandre, og vi snakker med hverandre som noe mer enn bare venner, kan man si. Det blir jo litt intimt av og til.

Det er greit hvis hun ikke er interessert og vil forbli venner, men da synes jeg gjerne at hun skal slutte å flørte og prøve å lokke meg til henne når det egentlig ikke ser ut som at hun vil noe mer? Kan noen forklare?

Anonymkode: 8f510...d39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg selv mer attraktiv, altså ikke vær så needy. Tren, ha det gøy med venner og kos deg med livet, så kommer hun hvis hun vil være en del av dette. Damer liker ikke menn som maser på dem.

Anonymkode: 6bdce...307

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke problemet nødvendigvis er at du er needy, som anonym bruker over meg mener. Jeg tror det like gjerne kan være at hun er usikker og nervøs. Det å flørte på jobb kan nok føles ganske trygt, det er jo grenser for hvor langt det kan gå (fysisk og følelsesmessig), mens det å gå på date er plutselig mer seriøst og uforutsigbart. Kanskje har hun aldri vært i et forhold før, eller datet noen? Kanskje stresser hun med hva dere skal prate om på date, hvordan det skal ende, kanskje er hun redd du ikke vil like henne om du kommer mer innunder huden på henne? Jeg har i hvert fall mange venninner som har vært og er litt sånn, altså ekstremt mye nervøsitet og usikkerhet så fort det blir hakket mer seriøst med en fyr, spesielt da vi var på den alderen. Har nok vært litt sånn selv også. Det betyr ikke nødvendigvis at man ikke er interessert.

Eller så er det en helt annen grunn, det er jo umulig for oss å vite sikkert. Men hvis det fortsetter sånn her en stund, at du foreslår datoer og hun aldri kan, så kan du kanskje rett og slett snakke med henne om det? Si at du får litt rare vibber, og si at det er helt greit om hun ikke vil ta dette steget videre, men at det i så fall er kjekt for deg å få beskjed så du slipper å gå med falske forhåpninger. Hvis man er forelska i noen som kanskje ikke er forelska tilbake, eller klar for noe mer, er det viktig å verne litt om egne følelser så man ikke blir gående på vent i flere år. 

Lykke til med dating og kjærilgheten! Og husk at så lenge det ikke er noe mer mellom dere, har du lov til å holde øynene åpne for eventuelle andre søte jenter som kommer din vei ☺️

(Hilsen kvinne i starten av 30-åra)

AnonymBruker
Skrevet
Vulpes skrev (På 13.7.2022 den 9.51):

Jeg tror ikke problemet nødvendigvis er at du er needy, som anonym bruker over meg mener. Jeg tror det like gjerne kan være at hun er usikker og nervøs. Det å flørte på jobb kan nok føles ganske trygt, det er jo grenser for hvor langt det kan gå (fysisk og følelsesmessig), mens det å gå på date er plutselig mer seriøst og uforutsigbart. Kanskje har hun aldri vært i et forhold før, eller datet noen? Kanskje stresser hun med hva dere skal prate om på date, hvordan det skal ende, kanskje er hun redd du ikke vil like henne om du kommer mer innunder huden på henne? Jeg har i hvert fall mange venninner som har vært og er litt sånn, altså ekstremt mye nervøsitet og usikkerhet så fort det blir hakket mer seriøst med en fyr, spesielt da vi var på den alderen. Har nok vært litt sånn selv også. Det betyr ikke nødvendigvis at man ikke er interessert.

Er ikke veldig needy egentlig, men har kanskje blitt det litt i det siste etter at jeg ble svært utålmodig siden hun går fram og tilbake som hun gjør. Er egentlig ute etter et ærlig og direkte svar. Jeg har vært tydelig på at det ikke nødvendigvis trenger å være seriøst, egentlig vil jeg bare treffes og bli enda bedre kjent og ha det fint sammen. Trenger ikke å bli et forhold ut av det nødvendigvis. Men jeg liker henne, hun er mer spesiell enn mine andre venninner som gjør at jeg kjenner litt forelskelse. Hun har hatt kjærester før og har hatt litt dårlige erfaringer med at gutter behandler henne dårlig, så du kan ha rett med at det er nervøsitet og usikkerhet som gjør dette. Men jeg har vært veldig tydelig på at jeg ikke er ute etter noe annet enn å bli bedre kjent og ha det fint sammen, har ikke lyst til at hun skal føle seg ukomfortabel med noe. 

Eller så er det en helt annen grunn, det er jo umulig for oss å vite sikkert. Men hvis det fortsetter sånn her en stund, at du foreslår datoer og hun aldri kan, så kan du kanskje rett og slett snakke med henne om det? Si at du får litt rare vibber, og si at det er helt greit om hun ikke vil ta dette steget videre, men at det i så fall er kjekt for deg å få beskjed så du slipper å gå med falske forhåpninger. Hvis man er forelska i noen som kanskje ikke er forelska tilbake, eller klar for noe mer, er det viktig å verne litt om egne følelser så man ikke blir gående på vent i flere år. 

Det har jeg allerede gjort. Hun prøver å avfeie det hver gang jeg tar det opp, og prøver å skyve vekk problemet. Jeg har vært tydelig på at jeg ikke blir sur hvis hun ikke er interessert i meg. Da hadde hun vel også skjøvet meg mer vekk hvis hun var totalt uinteressert. For hun vil gå ut med meg på date, det har hun sagt, men er alltid opptatt. Hun tar lite initiativ til ting, men når jeg er på jobb så virker hun veldig interessert. Det virker som hun bare liker å ha meg som en flørt og som en spenning uten å gå videre, som plager meg.

Lykke til med dating og kjærilgheten! Og husk at så lenge det ikke er noe mer mellom dere, har du lov til å holde øynene åpne for eventuelle andre søte jenter som kommer din vei ☺️

(Hilsen kvinne i starten av 30-åra)

Vet ikke hvordan jeg skal tolke situasjonen min nå, men mens hun står i midten nå og er passiv, så tenker jeg det er greit at jeg holder øynene åpne for andre også.

Har sagt det til noen venner, og de mener det er absurd slik hun holder på og at jeg bør gå videre. Det jeg liker best med henne er den flørtete delen, delvis utseendet og hvor godt vi kommer overens, så det er forelskelsen som kanskje gjør meg blind. Trodde personligheten var bra, men innser nå at den ikke holder helt mål med mine forventninger.

Anonymkode: 8f510...d39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...