Gå til innhold

Alt blir så dyrt - håper jeg at ingen vil kjøpe varer eller tjenster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at prisen på varer og tjenster blir så dyrt at folk ikke vil kjøpe de.

Ser bare at prisen på mat har økt til skyhøye priser. Så da håper jeg at folk ikke er så korkadumme at de kjøper de. Da kan heller rotne på rot, og buikkene må bare selge alt til halv pris, eller ikke få solgt de...

Nå får vi ikke være så dumme at vi normenn være så våkne og si at vi støtter ikke kjeder som skal suge blod ut av kunden....

Anonymkode: 13bd6...710

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så da sulter du heller ihjel?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Reduserer kraftig i matbudsjett og strøm. Handler aldri, dog fordi jeg er minimalist, men likevel. Boikott og spar!

Anonymkode: 8d0df...02d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Makset ikke boliglånet.

Så har fortsatt rikelig til å kjøpe akkurat den maten jeg ønsker. Samt pusse opp, og alt mulig annet jeg føler for. 

Anonymkode: 7d347...555

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du spise framover? Må innrømme at jeg selv er så korka dum at jeg kommer til og fortsette og kjøpe mat.. 

Anonymkode: 8010a...f87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilbud og etterspørsel justerer prisene. Noen ting vil alltid være så dyrt at mange ikke kan (eller vil) kjøpe det. Sånn vil det alltid være.

Når matvareprisene går opp, vil etterspøselen gå ned. Folk kjøper karbonader i stedet for biff, og dropper wienerbrødet.

Luksusvarer er naturligvis lettere å kutte ut enn mer nødvendige varer. Dobbel pris på wienerbrød? Dropp det. Dobbel pris på bleier... vel... ikke fullt så lett å droppe. Og mat må man jo ha.

Prisene på trelast har vært veldig høye i det siste. Det har ført til avlyste og utsatte byggeprosjekter, som igjen har ført til lavere etterspørsel. Så nå er prisene på vei ned igjen. Det er ikke boikott, det er mekanismen i et fritt marked.

Anonymkode: 8f87c...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...