Gå til innhold

Hvorfor er svenske menn mer frampå enn norske menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ei 21 år gammel jente som nylig var på ferie i Stockholm, og forskjellen mellom mennene der og i Norge er helt annerledes. 

Jeg flyttet nylig til Oslo, og har ikke hatt noe flaks med karer i storbyen. Har kanskje blitt sjekket opp kun én gang, og det var av en mye eldre kar, noe som gjorde meg svært ukomfortabel. Ellers virker bare som om jeg har blitt glodd på 24/7. Jeg er pen, i god form, har langt krøllete hår, bra personlighet og får stadig vekk høre dette av både jenter og det motsatte kjønn. Problemet er at jeg aldri blir spurt ut, og etter at jeg var i Stockholm ble jeg enda mer bevisst på dette. 

Mitt opphold i Stockholm var helt fantastisk. Jeg ble kjent med nye folk, og ble sjekket opp flere ganger, både på gata, kjøpesenter, barer, you name it!! Det var spesielt en kar som skilte seg fra de andre, og vi hadde det veldig koselig sammen. Snakket om alt og ingenting, og han var både generøs, en god lytter og ekstremt kjekk. Vi endte kvelden med å kline før jeg ga han nummeret mitt. Siden har han sendt meg bilder av bøker vi hadde snakket om, og ulike sanger vi begge liker. Jeg innså at inntrykket jeg hadde av svenske var helt feil. Hele livet har jeg blitt fortalt at de er enda verre enn oss nordmenn på å danne vennskap, være vennlige osv, men ingenting av dette stemmer? Hvorfor er svenske menn mer komfortable med å gå etter jenter de liker enn norske menn? Er norske menn for arrogante til å si hei til ei jente de liker, eller altfor sjenerte?  Denne turen har inspirert meg til å ta et semester i Stockholm. Jeg tror jeg hadde likt meg der langt bedre enn i Norge. 

Anonymkode: 85906...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Svensker» ? Er ikke mange etniske svensker igjen der. 

Anonymkode: 8770f...3a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Svensker» ? Er ikke mange etniske svensker igjen der. 

Alle som sjekket meg opp var etnisk svenske. Så mange svenske menn overalt der 

-TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle som sjekket meg opp var etnisk svenske. Så mange svenske menn overalt der 

-TS

Ok. Ja, forstår godt at du undrer deg. Jeg ble spurt av en svenske da jeg skulle ombord i Flytoget i Oslo, om han skulle hjelpe meg med kofferten min. Jeg sa ja, og han fikk hakeslepp. Fordi svenske damer tar det som en fornærmelse, der skal nemlig ikke være forskjell på kvinner og menn. Likestilling tatt til det ekstreme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er norske menn for arrogante til å si hei til ei jente de liker, eller altfor sjenerte? 

Det handler nok mest om å være genert eller ikke ønske å støte. Eksemplene dine (bli sjekket opp på kjøpesenter og gata) er det i Norge kjørt kampanjer mot av feminister som ikke ønsker at menn skal ta kontakt på en hyggelig og høflig måte i mer hverdagslige settinger, så mange vegrer seg nok for å ta kontakt utenfor "kjøttmarkedene". 

For et par år siden var det en ung student som stilte dette spørsmålet; "er det ikke bare å si her". Han fikk passet sitt behørig påskrevet og fikk et bryskt nei, og en påfølgende twitterkampanje. Den slags har nok en del å si for sjekkekulturen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, herzeleid said:

Det handler nok mest om å være genert eller ikke ønske å støte. Eksemplene dine (bli sjekket opp på kjøpesenter og gata) er det i Norge kjørt kampanjer mot av feminister som ikke ønsker at menn skal ta kontakt på en hyggelig og høflig måte i mer hverdagslige settinger, så mange vegrer seg nok for å ta kontakt utenfor "kjøttmarkedene". 

For et par år siden var det en ung student som stilte dette spørsmålet; "er det ikke bare å si her". Han fikk passet sitt behørig påskrevet og fikk et bryskt nei, og en påfølgende twitterkampanje. Den slags har nok en del å si for sjekkekulturen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dritt-lei-menn-som-bare-vil-snakke-litt/71199213

Svenskene er ENDA mer feministiske og politisk korrekte

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kilde?

Anonymkode: 1b360...bff

AnonymBruker
Skrevet

Eh, hun ser helt vanlig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi norske kvinner har vært ute i media mange ganger og forklart at de er livredde for menn, eller kan være traumatiserte av menn og at menn ikke overhodet må ta kontakt på noen som helst måte med en kvinne på gaten, bussen etc, for da har han gått langt over grensen. Dette har jeg hørt så mange ganger at jeg bare har gitt opp... er selv kvinne som gjerne tar imot både komplimenter og flørting anytime, men jeg må bare innse at slik adferd er  ferd med å dø ut i Norge. Fordi kvinnene er livredde...i verdens tryggeste land.

Anonymkode: 13995...614

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilde?

Det klarer du selv. Bare se til deres politikk og ta et Google søk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (4 timer siden):

Jeg er på ingen måte noen feminist, men jeg vil på ingen måte bli sjekket opp på gata/kjøpesenter/i kassakøen. Det er sosiale antenner sånne menn som gjør dette mangler. Jeg vil faktisk kunne gå ut min egen dør uten å bli tilsnakket av fremmede menn. Det er en grunn til at det finnes barer/apper osv. Dessuten virker det som du legger til grunn at menn som snakker til damer alltid er høflige og "bare skal si hei", noe jeg kan fortelle deg så absolutt IKKE stemmer. 

Nei, ikke alle menn er sånn. Men når skal dere lære? For mange ubehagelige opplevelser gjør at vi automatisk blir defensive i sånne settinger. I stedet for å sutre over damer, bør menn generelt oppdra hverandre i oppførsel og å ta nei for et nei. 

Anonymkode: 74e35...bf7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi norske kvinner har vært ute i media mange ganger og forklart at de er livredde for menn, eller kan være traumatiserte av menn og at menn ikke overhodet må ta kontakt på noen som helst måte med en kvinne på gaten, bussen etc, for da har han gått langt over grensen. Dette har jeg hørt så mange ganger at jeg bare har gitt opp... er selv kvinne som gjerne tar imot både komplimenter og flørting anytime, men jeg må bare innse at slik adferd er  ferd med å dø ut i Norge. Fordi kvinnene er livredde...i verdens tryggeste land.

Anonymkode: 13995...614

Dette er fra 2020: Over 20 prosent av kvinner oppgir at de har vært utsatt for et seksuelt overgrep før de er fylte 18 år. 9 % av kvinner har blitt voldtatt i løpet av livet. Nesten en fjerdedel av kvinner, 22 %, oppgir at de har vært utsatt for alvorlig vold etter 18 år. 17 % av kvinner har blitt utsatt for vold fra samlivspartner. 

Det er ikke et TRYGT land. Ikke for oss damer. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi svenske menn har mer lyst på fitte enn norske menn. 

Anonymkode: 0efd2...349

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ei 21 år gammel jente som nylig var på ferie i Stockholm, og forskjellen mellom mennene der og i Norge er helt annerledes. 

Jeg flyttet nylig til Oslo, og har ikke hatt noe flaks med karer i storbyen. Har kanskje blitt sjekket opp kun én gang, og det var av en mye eldre kar, noe som gjorde meg svært ukomfortabel. Ellers virker bare som om jeg har blitt glodd på 24/7. Jeg er pen, i god form, har langt krøllete hår, bra personlighet og får stadig vekk høre dette av både jenter og det motsatte kjønn. Problemet er at jeg aldri blir spurt ut, og etter at jeg var i Stockholm ble jeg enda mer bevisst på dette. 

Mitt opphold i Stockholm var helt fantastisk. Jeg ble kjent med nye folk, og ble sjekket opp flere ganger, både på gata, kjøpesenter, barer, you name it!! Det var spesielt en kar som skilte seg fra de andre, og vi hadde det veldig koselig sammen. Snakket om alt og ingenting, og han var både generøs, en god lytter og ekstremt kjekk. Vi endte kvelden med å kline før jeg ga han nummeret mitt. Siden har han sendt meg bilder av bøker vi hadde snakket om, og ulike sanger vi begge liker. Jeg innså at inntrykket jeg hadde av svenske var helt feil. Hele livet har jeg blitt fortalt at de er enda verre enn oss nordmenn på å danne vennskap, være vennlige osv, men ingenting av dette stemmer? Hvorfor er svenske menn mer komfortable med å gå etter jenter de liker enn norske menn? Er norske menn for arrogante til å si hei til ei jente de liker, eller altfor sjenerte?  Denne turen har inspirert meg til å ta et semester i Stockholm. Jeg tror jeg hadde likt meg der langt bedre enn i Norge. 

Norske menn er forsiktige med å ta kontakt av hensyn til damene. Mange av dine medsøstre har gitt klart uttrykk for at det er ubehagelig når menn tar kontakt, og det tar norske menn stort sett hensyn til.

Anonymkode: 61b5b...ac9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er norske menn for arrogante til å si hei til ei jente de liker, eller altfor sjenerte?  

Under har du strengt tatt svaret ditt TS. Ditt ønske om å kunne oppnå hyggelig kontakt utenfor kjøttmarkedene kolliderer med andres ønske om å aldri bli snakket med av fremmede menn. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er på ingen måte noen feminist, men jeg vil på ingen måte bli sjekket opp på gata/kjøpesenter/i kassakøen. Det er sosiale antenner sånne menn som gjør dette mangler. Jeg vil faktisk kunne gå ut min egen dør uten å bli tilsnakket av fremmede menn. Det er en grunn til at det finnes barer/apper osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Under har du strengt tatt svaret ditt TS. Ditt ønske om å kunne oppnå hyggelig kontakt utenfor kjøttmarkedene kolliderer med andres ønske om å aldri bli snakket med av fremmede menn. 

Det handler om måten det blir gjort på. Er det en høflig grei mann så går det bra, men er det en "untelligent" person som tråkkker over grenser eller en gammel gris som er nærgående så blir det ubehagelig.

Anonymkode: 800d4...a93

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det handler om måten det blir gjort på. Er det en høflig grei mann så går det bra, men er det en "untelligent" person som tråkkker over grenser eller en gammel gris som er nærgående så blir det ubehagelig.

Anonymkode: 800d4...a93

Hvis du leser posten min vil du se at det var nettopp "høflig grei" det ble arrangert kampanje mot, og i innlegget over skriver du nettopp at du ønsker å ikke bli sjekket opp eller snakket til. Det legger naturlig nok føringer på andres oppførsel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det klarer du selv. Bare se til deres politikk og ta et Google søk. 

"Jeg har ingen beviser så kan ikke du google noen for meg"

Nei, det er ikke sånn det fungerer. Vil du underbygge en påstand du kommer med så må du også finne beviser for den. At det rølpes mye rart på høyreekstreme sider tar ikke jeg så veldig seriøst. Det må pent bevises. Ellers handler det bare om enkeltes følelser. Følelser er så flyktige. En milliardær som har mistet mye av sin formue og bare sitter igjen med 100 millioner kroner vil føle seg fattig. En uteligger som har vunnet 100 millioner kroner vil føle seg rik. Følelser er flyktige.

Finn frem forskning som bekrefter påstanden din om at 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...enn nordmenn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor avsluttet dere forholdet? kunne du ikke holde på han du møtte i Stockholm?

Anonymkode: 093e9...c8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også merket, hver gang jeg er i Sverige føler jeg meg som Britney Spears! Møter masse hyggelige menn :) Ingen som kaller meg en stygg hore, som jeg er vant til her i Norge. Siden norske menn elsker å mobbe kvinner de syns er stygge. 

Anonymkode: 1e363...f21

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...