AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Jeg kjenner til hans kode i mobilbank og kortet var tilgjengelig. Han har ikke vært flink til å skjule kodene Kjøpte merkeklær, da jeg ble plutselig invitert på en fin fest. Gjorde det i dag morges men angret umiddelbart. Det er utrolig pinlig. Noen måte å få tak i klærne og skylde alt på svindel? Hvis det ikke er mulig å reversere dette? Anonymkode: 2e26c...762
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Du får vel avbestille det du har bestilt deg. Og svindel er det jo, selv om det er du som har brukt kortet hans. Anonymkode: 6bb09...e4a 8
Blåttvann Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Kan du ikke bare gi han penger og si at du lånte penger av han? Frekt var det jo, men likevel ikke verdens undergang. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Du har rett, det er svindel. Og det er du som er svindleren. Anonymkode: f28c6...487 6
Gjest Athena Catalina Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Du har stjålet penger fra din far, håper du blir tatt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Eneste måten å få denne saken ut av verden vil være å returnere klærne, innrøm skyld, betale faren din tilbake og si unnskyld. Umiddelbar skyldfølelse er en god ting, nå må du bare handle på den følelsen og gjøre opp for deg før alt blir mye, mye verre. For det kan det absolutt bli, hvis du begynner å lyve og det for eksempel blir en politisak. Anonymkode: 3a37f...981 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Dette er grovt tyveri som du kan fengsles for. Anonymkode: ae6fc...953 2 1
Diskusjon69 Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner til hans kode i mobilbank og kortet var tilgjengelig. Han har ikke vært flink til å skjule kodene Kjøpte merkeklær, da jeg ble plutselig invitert på en fin fest. Gjorde det i dag morges men angret umiddelbart. Det er utrolig pinlig. Noen måte å få tak i klærne og skylde alt på svindel? Hvis det ikke er mulig å reversere dette? Anonymkode: 2e26c...762 Det her virker for dumt til å være sant, troll? Om du er seriøs, burde du skjemmes, håper virkelig ikke du er over 15 år. Hadde min datter gjort noe sånt hadde jeg brutt alle bånd med henne på dagen og sørget for at det ikke var et øre igjen hun kunne få arve. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Du har angrerett når du handler på nett. Men du må sannsynligvis betale retur selv. Forsøk å kontakte butikken, så kan de muligens annullere ordren. Anonymkode: bdbc9...699
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner til hans kode i mobilbank og kortet var tilgjengelig. Han har ikke vært flink til å skjule kodene. Anonymkode: 2e26c...762 Du mener å si at du har spionert på ham slik at du lærte deg kodene, og så benyttet anledningen til å shoppe til deg selv. Det er skikkelig dårlig gjort, jeg hadde blitt så lei meg og såret om det var mitt barn som gjorde noe slikt. Ulovlig er det også, det du har gjort er bedrageri og rammes av straffelovens §371 . Anonymkode: 5ba2b...84c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Diskusjon69 skrev (6 minutter siden): Det her virker for dumt til å være sant, troll? Om du er seriøs, burde du skjemmes, håper virkelig ikke du er over 15 år. Hadde min datter gjort noe sånt hadde jeg brutt alle bånd med henne på dagen og sørget for at det ikke var et øre igjen hun kunne få arve. Wow, har du barn selv? Håper ikke det. Normalt å gjøre feil i den alderen, er en del av det å gjøre feil, lære og gjøre opp for seg etterpå. Hadde jeg vært ditt barn hadde jeg mest sannsynligvis kutta kontakten med deg og. Anonymkode: 238d6...dea 1 1
Mooza Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Mine barn kjenner koden min, fordi jeg har innprentet den i dem, slik at de kan ta kortet mitt å handle. Jeg stoler på dem. Så her ser det ut til at du har problemer med grenser. Du har lite sperre for å ta ting som ikke er dine. Dette er kanskje ikke første gang det skjer? Jeg vet ikke hvor gammel du er? Men det er noe med foreldre; vi kan tilgi mye. Prøv å ordne opp, avbestill. Fungerer ikke det, så kan du sende en melding til faren din om at du er veldig lei deg og har gjort noe dumt. De aller fleste foreldre vil det beste for barna sine, og faren din blir nok skuffet og lei seg, gjerne sint...men det kan være greit at han får beskjed fra deg, og ikke oppdager det selv. Det er noe med å angre sine synder som teller for noe. Lykke til, og jobb med deg selv. Søk hjelp. Denne type handlinger går aller mest ut over deg selv og ødelegger for deg. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du mener å si at du har spionert på ham slik at du lærte deg kodene, og så benyttet anledningen til å shoppe til deg selv. Det er skikkelig dårlig gjort, jeg hadde blitt så lei meg og såret om det var mitt barn som gjorde noe slikt. Ulovlig er det også, det du har gjort er bedrageri og rammes av straffelovens §371 . Anonymkode: 5ba2b...84c Mine barn vet min kode, ikke uvanlig det. Jeg pleier av og til å sende med dem mitt kort, for å handle for meg. De har aldri gjort noe sånt da. De er voksne. Anonymkode: 61126...a81 1
malifika Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 Diskusjon69 skrev (13 timer siden): Det her virker for dumt til å være sant, troll? Om du er seriøs, burde du skjemmes, håper virkelig ikke du er over 15 år. Hadde min datter gjort noe sånt hadde jeg brutt alle bånd med henne på dagen og sørget for at det ikke var et øre igjen hun kunne få arve. Nei, det hadde du ikke! Å bryte alle bånd til sitt eget barn, sørget for at hn blir arveløs pga en forseelse i situasjonens hete indikerer at du er gal!
Diskusjon69 Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 20 minutter siden, malifika said: Nei, det hadde du ikke! Å bryte alle bånd til sitt eget barn, sørget for at hn blir arveløs pga en forseelse i situasjonens hete indikerer at du er gal! Et barn som er voksent takk, da hadde jeg brutt alle bånd, det er noe annet om de ikke er over en viss alder enda. Du får mene jeg er gal om du vil, men jeg er ikke et følelsesstyrt hunnkjønn.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Mooza skrev (14 timer siden): Mine barn kjenner koden min, fordi jeg har innprentet den i dem, slik at de kan ta kortet mitt å handle. Jeg stoler på dem. Du har ikke lov til å gi koden til andre. Anonymkode: 71928...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 Diskusjon69 skrev (14 minutter siden): Et barn som er voksent takk, da hadde jeg brutt alle bånd, det er noe annet om de ikke er over en viss alder enda. Du får mene jeg er gal om du vil, men jeg er ikke et følelsesstyrt hunnkjønn. Bare et umenneskelig hannkjønn? Hvis dette er tankegangen er det ikke rart at så mange menn dør alene. Anonymkode: d167b...37d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ikke lov til å gi koden til andre. Anonymkode: 71928...ef2 Jo, det har du. Men du kan ikke etterpå kreve at banken erstatter penger stjålet. Anonymkode: d167b...37d
Akryl Skrevet 14. juli 2022 #19 Skrevet 14. juli 2022 Mooza skrev (På 13.7.2022 den 0.18): Mine barn kjenner koden min, fordi jeg har innprentet den i dem, slik at de kan ta kortet mitt å handle. Jeg stoler på dem. Så her ser det ut til at du har problemer med grenser. Du har lite sperre for å ta ting som ikke er dine. Dette er kanskje ikke første gang det skjer? Jeg vet ikke hvor gammel du er? Men det er noe med foreldre; vi kan tilgi mye. Prøv å ordne opp, avbestill. Fungerer ikke det, så kan du sende en melding til faren din om at du er veldig lei deg og har gjort noe dumt. De aller fleste foreldre vil det beste for barna sine, og faren din blir nok skuffet og lei seg, gjerne sint...men det kan være greit at han får beskjed fra deg, og ikke oppdager det selv. Det er noe med å angre sine synder som teller for noe. Lykke til, og jobb med deg selv. Søk hjelp. Denne type handlinger går aller mest ut over deg selv og ødelegger for deg. Rett og slett galskap og risiko å dele kodene. En dårlig dag, eller plutselig gjør barna impuls handling, så kan du bli gjeldsslave. Kodene er som elektronisk signatur. Det er ditt personlig. Verken barn eller mann skal kunne signere for deg. Hilsen fra en som jobber i bank og har møtt på mange naive folk som deler sine personlige koder. Dette handler ikke om tillit eller ikke tillit. Jeg leste innlegget ditt for en stund siden og tro meg jeg tenkte på det da jeg satt på jobben.
Mooza Skrevet 14. juli 2022 #20 Skrevet 14. juli 2022 Akryl skrev (5 minutter siden): Rett og slett galskap og risiko å dele kodene. En dårlig dag, eller plutselig gjør barna impuls handling, så kan du bli gjeldsslave. Kodene er som elektronisk signatur. Det er ditt personlig. Verken barn eller mann skal kunne signere for deg. Hilsen fra en som jobber i bank og har møtt på mange naive folk som deler sine personlige koder. Dette handler ikke om tillit eller ikke tillit. Jeg leste innlegget ditt for en stund siden og tro meg jeg tenkte på det da jeg satt på jobben. Det er jo begrenset hvor mye jeg har på brukskonto. Det er ikke der jeg har sparepengene, for å si det slik. Mannen min kjenner også koden min.... og jeg hans. Vi har dessuten felles sparekonto med noen hundre tusen. Hvis han skulle ranet meg, så hadde han ikke tatt brukskontoen min Så selvsagt kan barna mine tømme kontoen min, men jeg stoler på barna mine. DVS, de fleste av dem er flyttet ut og har gjerne glemt den koden. Samme kode da Så -...ro ned i skjegget. Det er situasjoner og det er barn. Mine barn har ofte mer på sin konto enn jeg har på min brukskonto dessuten. Så nei, ja... 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå