Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #1 Skrevet 17. november 2005 Er det noen som har prøvd denne serien? Jeg ble anbefalt denne av hudpleier.. Rensen, og en krem som heter SOS Nutrition. Rosa serie. Har noen gode erfaringer med denne serien? Jeg har kombi hud, men føles mest tør og den er mega følsom.. Tror dere dette er noe for meg? Eller vil den gi meg mere urenheter? Jeg stoler ikke alltid på hudpleiere, de vil jo bare selge!! Så jeg stoler mere på dere der ute
Debra Skrevet 17. november 2005 #2 Skrevet 17. november 2005 hallo??? du må stole på hudpleiere. går på hudpleieskole selv, og matis er utrolig bra, bruker den serien og decleor på skolen. . den ble kåret til den beste serien husker jeg.. fikk en oscar. selv om hudpleiere vil selge, vil de også hjelpe deg for at du skal bli fornøyd og komme tilbake og anbefale seg til flere. det er derfor de er her kjære venn... så go for matis. har prøvd matis sos for sensitiv hud selv. jeg er fornøyd:)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. november 2005 #3 Skrevet 17. november 2005 hallo??? du må stole på hudpleiere. går på hudpleieskole selv, og matis er utrolig bra, bruker den serien og decleor på skolen. . den ble kåret til den beste serien husker jeg.. fikk en oscar. selv om hudpleiere vil selge, vil de også hjelpe deg for at du skal bli fornøyd og komme tilbake og anbefale seg til flere. det er derfor de er her kjære venn... så go for matis. har prøvd matis sos for sensitiv hud selv. jeg er fornøyd:) ← Kan du fortelle meg litt om denne serien? Om den tilstopper porer? Jeg har lenge brukt decleor sin harmonie krem og en skummede rens, men den rensen tørker nok ut huden min litt. Den har gått bra i en periode, men nå føles huden tørr og irritert og da kommer jo urenhene også. Derfor lurer jeg på om jeg skal gå for rensen og SOS kremen fra Matis. All informasjon står jo på engelsk og jeg skjønner ingenting, så hvis du har lært litt om de produktene, hadde det vært fint om du kan skrive litt om de!!
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #4 Skrevet 17. november 2005 Rensen er nyydelig! Kremene syntes jeg ga for lite næring til huden. Jeg stoler aldri på for salgskåte hudpleiere, for de får jo prosenter av salget. Bukken til havresekken...
Debra Skrevet 17. november 2005 #5 Skrevet 17. november 2005 noen hudpleiere er nok salgskåte ja:) men de fleste vil bare hjelpe. hvis du har problemer med sensitiv hud ville jeg gå for matis isteden. ikke alle passer til alt i decleor serien. men en ting jeg kan anbefale deg er ihvertfall Rose D'orient. en olje som er meget beroligende . den inneholder rose. den koster litt. men du kjøper den billigere på strawberrynet.com(nesten halv pris)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. november 2005 #6 Skrevet 17. november 2005 Jeg har ikke rensen fra Delicate, men jeg har en som heter face lotion. Den skal ikke skylles av med vann, men tas bort med bomull. Kan jeg alikevel bruke den som rens og skylle den av med vann?? Fungere den på samme måte? Jeg liker ikke å ha noe liggende på huden bortsett fra kremen!
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #7 Skrevet 17. november 2005 Jeg bruker selv en blanding av produkter som jeg har funnet ut passer best for min hud (mer tørr enn egentlig sensitiv, men jeg har slitt litt med perioral dermatitt i det siste). Jeg bruker Ultracalming Cleanser fra Dermalogica, MD Formulations Facial Cream (kveld) (fjerner døde hudceller, gjør at kremer funker bedre), et C-vitamin-serum for å få antioksidanter, og krem fra enten Dermalogica (Intensive), eller Shiseido Bio-Performance.
Debra Skrevet 17. november 2005 #8 Skrevet 17. november 2005 man bør helst ikke blande produk¨ter... men decleor og matis går fint.. for de er noe av den samme greia
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #9 Skrevet 17. november 2005 man bør helst ikke blande produk¨ter... men decleor og matis går fint.. for de er noe av den samme greia ← Fordi at? Det der holder jeg for tull, men bra for produsentene som vil lure oss til å kjøpe komplette serier. Huden er ganske dum, den ser ikke etikettene på det vi smører på den, og to kremer fra ulike produsenter kan ha de samme virkestoffene. Rens skylles av huden, og da kan man bruke det meste som passer hudtypen. Kremer skal virke, men ikke alle serier har alle slags tilleggsprodukter. Multivitamin-kapslene fra Dermalogica koster mer enn de smaker, boosterne er ikke så veldig effektive, enkelte Decleor-produkter er rimelig low-tech.
Debra Skrevet 17. november 2005 #10 Skrevet 17. november 2005 du er helt håpløs elphaba...men den som vil tro meg får tro meg. mer sier jeg ikke på denne tråden ihvertfall.
Gjest Gjesta Skrevet 17. november 2005 #11 Skrevet 17. november 2005 Betyr håpløs at du ikke klarer å komme opp med gode motargumenter?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. november 2005 #12 Skrevet 17. november 2005 Jeg syntes vel egentlig at dere ødelegger tråden her.. Jeg lurte på deres erfaringer og ikke på hvem av dere som vet mest. Jeg spør igjen: Face lotion fra samme serie som fungerer som en slags rens som ikke skal skylles av. Kan jeg bruke denne som en vanlig rens, men at jeg skyller den av?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. november 2005 #13 Skrevet 20. november 2005 Nå har jeg vært å kjøpt rensen.. Den lukter nydelig og kjennes behagelig ut. Men til min store forskrekkelse så inneholder denne rensen "parafinnium liquidium" -altså mineralolje. Huden min som kan bli uren skal vel helst ikke ha mineraloljer i produktene?? Jeg ringte straks til hudpleier og spurte henne.. Og hun sa det ikke gjorde noe, for det var så lite av det!!! Jeg kunne altså trygt bruke denne, tross min litt urene hud!! Kan jeg stole på henne nå da??
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2005 #14 Skrevet 20. november 2005 Innholdsfortegnelsen er skrevet slik at det det er mest av, står øverst på lista. Sannsynligvis er vann det som nevnes først. Hva ang. mineralolje og kviser, kan jeg ikke svare på, men muligens kan du bli klokere hvis du tar en titt hos acne.org. (komedogen=tetter porene).
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. november 2005 #15 Skrevet 20. november 2005 Når jeg leser innholdsfortegnelsen står faktisk parafinium liquidium som nr 2. Det vil vel da si at det er ganske mye av det da? Men i følge hudpleieren min gjør visst ikke det noen ting for huden min.. Det er kanskje ikke så farlig så lenge det gjelder rens som skal skylles av? Og mulig huden min blir mindre uren hvis jeg behandler den skånsomt? Den er skikkelig irritert av ett. ell. annet!! Jeg blir litt utrygg på dette produktet nå!!
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2005 #16 Skrevet 20. november 2005 Du merker fort hvis den ikke er noe for huden din. Og hvis du har sensitiv hud, er gjerne mineraloljer mindre allergifremkallende enn planteoljer, derfor brukes de ofte i serier for sensitiv hud.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #17 Skrevet 20. november 2005 du er helt håpløs elphaba...men den som vil tro meg får tro meg. mer sier jeg ikke på denne tråden ihvertfall. ← Er hun håpløs fordi hun kan mer enn deg?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 21. november 2005 #18 Skrevet 21. november 2005 Er hun håpløs fordi hun kan mer enn deg? ← Glem nå det da! Helt utenfor tema spør du meg!!!
Melon Skrevet 22. november 2005 #19 Skrevet 22. november 2005 Kjøper aldri mer produkter med minerlolje. Får både sorte prikker, kviser og gusten hud av den. Dessutten er det ikke så veldig fristende å betale så mye penger for mineraloje når det finnes mange billigere alternativer på markedet. Liker heller ikke det at mineralolje legger seg som en hinne på huden og ikke lar den puste. Du kan jo skjekke A-Derma sine produkter + mange andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå