Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på en mnd som sover stort sett hele tiden. Hun velsigner oss stort sett med to våkenperioder på 1-2 timer hver ila et døgn. Utenom det våkner hun kun for mat (vi vekker henne også av og til). Hun kan sove i enormt lange strekk, spesielt på dagtid hvor vi gjerne har henne i vogn eller i bæresele. Er det vanlig? Min første var IKKE sånn, men skal sies at vi var mer i ro med henne og at soveøktene stort sett foregitt oppå oss på den alderen. 

lurer også på når dere begynte å merke rytme / mønster i sovingen…. Typ våken rundt samme tidspunkt per dag osv.

Anonymkode: bbee6...c49

AnonymBruker
Skrevet

Min sov omtrent ikke i den alderen 😂 

Døgnrytmen kom rundt 2/3 mnd - da begynte våkenperiodene/behov for dupp å komme på ca samme tid.

Anonymkode: cb03a...b90

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si det er så mye rytme på det. Hun har mange men ofte korte sovestrekk på dagen, med mindre hun er i bæresjal eller på fanget/puppen. (Vogn funker også men hun våkner med en gang den står stille). Vil ligge og spise hele kvelden, og har gjerne et 4-5 timers sovestrekk på begynnelsen av natta. Men, hun fyller to måneder denne uka og er mye mer våken og med enn hun var for noen uker siden. Så det går seg til! 

Anonymkode: bd7f1...e37

AnonymBruker
Skrevet

Min baby er åtte uker gammel. Hun sover i strekk på 3-4 timer på natta, og alt fra en halvtime til to timer av gangen på dagen. Tipper det egentlig ikke er en døgnrytme som sådan, men at hun får sove uforstyrret om natta, mens på dagen våkner hun mer av det som skjer rundt. Hun sover lengst om hun blir båret i bæresjal/sele. På kvelden er hun gjerne mye våken og veksler mellom å amme og å skrike. Mens på dagtid begynner hun nå å være litt mer våken så det ikke bare blir amming og bleieskift mellom duppene, men også tid til pludring. Jeg merker ikke noen rytme utover dette, men så prøver vi heller ikke å være nøye på faste tidspunkt osv. I tillegg kan hennes behov  variere en del – i går sov hun f.eks. gjennom hele kvelden uten kveldsuro, hun har hatt noen netter hvor hun sover 6-7 timer sammenhengende, mens andre netter trenger hun en ekstra runde med nattamming eller bruker lang tid på å sovne om kvelden.

Anonymkode: 71f40...464

AnonymBruker
Skrevet

Sånn har begge mine vært frem til 3.5-4 mnd. De har ikke vært mer våkne enn maks en time, og bare et pr ganger på dagen. Natt har de sovet unntatt for mat 1-3 ganger. 4-10 mnd har derimot vært jævlige på natta 😆

Anonymkode: ed7d0...490

AnonymBruker
Skrevet

10 uker her. Sov mye mer for et par uker siden. Men ikke noe mønster ennå.

sover fra 30-2 timer sammenhengende på dagtid, mer 30 minutter nå de siste par ukene. Legger seg med meg mellom kl 22 og 00 og kan noen dager slite litt med å finne roen da hvis hun har sovet dårlig tidligere på dagen. Kan sove opp til 5-timers strekk første del av natten.

Sover best ved puppen på dagtid fortsatt. 

Anonymkode: 5f06a...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...