AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Ønsker å høre hva menn som ser etter seriøst forhold tenker om dette. Dama nærmer seg 40 og har full jobb og grei lønn. Klarer seg fint selv, og betaler ned på gjeld i tillegg til alle utgifter en singelhusholdning har. Men hun har usikra gjeld på noen hundre tusen pga valgene hun har tatt tidligere. Hva hadde du tenkt om dette var en dame du hadde vært på date med flere ganger, og dette kom fram når dere begynte å bli kjent? Hadde det påvirket valget ditt for evt seriøst forhold? Når i et nytt forhold er det naturlig å snakke om økonomi? Anonymkode: 327e5...d80
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Har overhodet ingenting å si. Menn er ikke som kvinner. De bryr seg kun om utseende. Anonymkode: 1d7a6...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Så lenge hun betaler ned, ikke tar opp ny gjeld og ellers har en sunn økonomi bør det jo være ok.. Anonymkode: fdfb8...c01 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Det kommer vel an på om hun fortsatt levde over evne.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Dealbreaker for min del. Har selv ryddig økonomi og ønsker ikke møte noen som ikke har det. Anonymkode: 163c1...670 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Dealbreaker om det er noen hundre lapper. Det er ekstremt mye som usikret gjeld og vil påvirke hva en kan gjøre felles som hus/hytte osv. Anonymkode: ebe1e...193 1
Jr.Garcon Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ønsker å høre hva menn som ser etter seriøst forhold tenker om dette. Dama nærmer seg 40 og har full jobb og grei lønn. Klarer seg fint selv, og betaler ned på gjeld i tillegg til alle utgifter en singelhusholdning har. Men hun har usikra gjeld på noen hundre tusen pga valgene hun har tatt tidligere. Hva hadde du tenkt om dette var en dame du hadde vært på date med flere ganger, og dette kom fram når dere begynte å bli kjent? Hadde det påvirket valget ditt for evt seriøst forhold? Når i et nytt forhold er det naturlig å snakke om økonomi? Anonymkode: 327e5...d80 Så sant hun tar andre valg nå - så hun ikke havner i samme situasjon igjen - og evner å betjene gjelden sin så er ikke det noen dealbreaker for min del. Hadde valgt den dama jeg likte best uavhenig av hennes økonomiske stilling. Syns det er naturlig å snakke om økonomi - hvis det er noe spesielt med egen økonomi som en partner bør vite om - når man har blitt kjent og går i retning av å bli et par. Endret 12. juli 2022 av Jr.Garcon 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 Person nærmere 40 som har kredittkortgjeld? Nei takk. Hadde man vært 21, så kunne jeg kanskje forstått det. Anonymkode: b6e00...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Som så mange andre ting er det negativt, men ikke en dealbreaker i ordets rette forstand. Det er ikke slik at du kommer til å bli droppa kun pga dette Anonymkode: 77a6e...d69 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 Jeg lurer så på...om menn blir kjempeforelska og alt stemmer... dropper dere virkelig dama da pga dette? Kan man da egentlig si at dere er forelska? Høres mer ut som et "fornuftsforhold". Skjønner at man bør holde seg unna tunge rusmisbrukere og kriminelle, men... eller kanskje jeg er for følelsesstyrt 😄 Anonymkode: 0100a...8ae 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Er man forelsket i en person så bør man ikke droppe sjansen pga økonomien til vedkommende (som ikke en gang er DITT problem.) Du trenger ikke gifte deg og ta over gjeldsproblemene hennes…. Anonymkode: 89353...eec 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er man forelsket i en person så bør man ikke droppe sjansen pga økonomien til vedkommende (som ikke en gang er DITT problem.) Du trenger ikke gifte deg og ta over gjeldsproblemene hennes…. Anonymkode: 89353...eec Enig! Jeg tenker slik at hvis man er skikkelig forelska, så klarer man jo ikke droppe noen pga dette. Og hvis man ikke er skikkelig forelska bør man jo ikke gå inn i et forhold med noen uansett? Jeg ville ikke ønsket at en mann skulle valgt meg hovedsakelig basert på min ryddige økonomi 😄 Anonymkode: 0100a...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 Kan bare snakke for min egen del, men hadde jeg møtt en mann jeg fikk hjertebank av å omgås så hadde jeg ikke brydd meg om han så levde på gata. Anonymkode: 89353...eec 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 Jeg ville vært skeptisk. Økonomisk rot er gjerne lenket til personlighetstrekk jeg misliker, som å være generelt rotete og mangle oversikt, dårlig impulskontroll, dårlig vurderingsevne osv. Anonymkode: a2bc5...36b 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig! Jeg tenker slik at hvis man er skikkelig forelska, så klarer man jo ikke droppe noen pga dette. Og hvis man ikke er skikkelig forelska bør man jo ikke gå inn i et forhold med noen uansett? Jeg ville ikke ønsket at en mann skulle valgt meg hovedsakelig basert på min ryddige økonomi 😄 Anonymkode: 0100a...8ae Hadde vært ganske turn off om mannen bare «nei den gjelden din fra år **** den gjør meg litt skeptisk.» Vil ha en mann som tør å ta sjanser i livet, og evt inspirerer meg til å bli bedre på alle plan. Ikke en som er redd. Anonymkode: 89353...eec 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 Problemet er at uryddig økonomi gjør at en havner på helt ulike steder når den første forelskelsen er over. Det er himla plagsomt å være sammen med noen som har ett helt annet forhold til økonomi enn seg selv. Har vært i slike forhold før og det blir ikke igjen. Anonymkode: ebe1e...193 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 Hva er usikret gjeld? Studielån? Anonymkode: db92c...b4e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at uryddig økonomi gjør at en havner på helt ulike steder når den første forelskelsen er over. Det er himla plagsomt å være sammen med noen som har ett helt annet forhold til økonomi enn seg selv. Har vært i slike forhold før og det blir ikke igjen. Anonymkode: ebe1e...193 At noen har hatt uryddig økonomi tìdligere betyr vel ikke at de alltid vil ha det? Noen lærer av egne feil Anonymkode: 327e5...d80 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At noen har hatt uryddig økonomi tìdligere betyr vel ikke at de alltid vil ha det? Noen lærer av egne feil Anonymkode: 327e5...d80 Nei men har du noen hundre tusen i forbrukslån så er det med deg en god del år og sier litt om hvor ute å kjøre en har vært Anonymkode: ebe1e...193
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er usikret gjeld? Studielån? Anonymkode: db92c...b4e For forbrukslån/kredittkort og lignende. Mem ja en kan sikkert tenke studielån også men regner ikke med at det er det TS tenker på Anonymkode: ebe1e...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå