AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Er det mye av det samme? Jeg føler at alt er dyrere. Anonymkode: 59989...5f7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Dette landet «syden» heter kanskje noe annet? Er vel forskjell på landene i sør-Europa også. Anonymkode: 8f0e6...3f0 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Hvis Hellas går som "syden" så vil jeg si det er likt. Anonymkode: 88692...626 1
Vaffelhunden Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Jeg er lei av den evige Syden-kveruleringen. Kan ikke syden bare være en fellesbetegnelse for landene rundt Middelhavet man drar på badeferie til. 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 23 minutter siden, Vaffelhunden said: Jeg er lei av den evige Syden-kveruleringen. Kan ikke syden bare være en fellesbetegnelse for landene rundt Middelhavet man drar på badeferie til. Jo, for så vidt, men enda mer lei av de som bruker uttrykket. Anonymkode: 5345d...21d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Vaffelhunden skrev (1 time siden): Jeg er lei av den evige Syden-kveruleringen. Kan ikke syden bare være en fellesbetegnelse for landene rundt Middelhavet man drar på badeferie til. Jo, men det er merkelig å dra Frankrike, Spania, Italia, Malta, Hellas, Kroatia, Montenegro, Albania, Tyrkia, Kypros og muligens enda flere land under en kam. Anonymkode: 1fa6b...17e 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, men det er merkelig å dra Frankrike, Spania, Italia, Malta, Hellas, Kroatia, Montenegro, Albania, Tyrkia, Kypros og muligens enda flere land under en kam. Anonymkode: 1fa6b...17e Vi kunne kanskje kalt det "billig solferie i et ikke alt for fjernt utland lenger sør". Men syden er jo et enkelt og bra innarbeidet begrep på norsk og alle skjønner hva man mener og sånn bør det få fortsette å være. Hvis man sier man skal til Kroatia høres det ut som man skal noe spesielt akkurat der, mens det egentlig bare var det tilfeldige landet som så fristende ut på bildene og prismessig da man fikk lyst på sol. Anonymkode: 3d514...5dd 6
Gjest fransine Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 (endret) Slettet Endret 7. oktober 2022 av fransine
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kunne kanskje kalt det "billig solferie i et ikke alt for fjernt utland lenger sør". Men syden er jo et enkelt og bra innarbeidet begrep på norsk og alle skjønner hva man mener og sånn bør det få fortsette å være. Hvis man sier man skal til Kroatia høres det ut som man skal noe spesielt akkurat der, mens det egentlig bare var det tilfeldige landet som så fristende ut på bildene og prismessig da man fikk lyst på sol. Anonymkode: 3d514...5dd Er jo nettopp den tankegangen som gjør at jeg og mange synes «Syden» høres harry ut. Vi ønsker jo å dra til et bestemt sted, ikke bare til en tilfeldig strand. Det er stor forskjell på å være i Italia og Tyrkia. Og nettopp derfor gir det ikke så mening å si om noe har endret seg i «syden» siden pandemien. Om noe har endret seg i Alicante, gjelder neppe det samme for Alanya. Anonymkode: 1fa6b...17e 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mye av det samme? Jeg føler at alt er dyrere. Anonymkode: 59989...5f7 Alt er dyrere overalt, verdien til krona er ekstremt lav og det er masse inflasjon overalt. Anonymkode: 58ed6...862 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 fransine skrev (3 minutter siden): Drar ofte til sør Frankrike men tenker ikke på at jeg da har værtbi "Syden " Jeg tenker ikke at jeg har vært i syden når jeg er i Hellas heller. For meg er syden Kanariøyene og andre steder som kun er til for turister. Jeg skjønner likevel at Hellas er syden for andre så da jatter jeg bare med om at det var fint i syden. Det er ikke verdens undergang, men jeg liker å spesifisere hvor jeg drar fordi det er ikke bare for solseng og basseng jeg drar. Det er jo rimelig likt overalt. Anonymkode: 88692...626
reiseglad Skrevet 13. juli 2022 #12 Skrevet 13. juli 2022 Hva med å svare ts på det hun spør om? Dere skjønner hva hun vil frem til. Jeg har bare vært på Kreta etter korona, og der var det som før på de fleste områdene, men færre turister enn normalt i mai, flere av restaurantene jeg kjente fra tidligere, var stengt. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #13 Skrevet 13. juli 2022 På Mallorca var det litt dyrere med mat enn tidligere. Sist var det også fryktelig få russere der. Har pleid å være mange. Anonymkode: 27664...f31
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #14 Skrevet 13. juli 2022 På Gran Canaria har det blitt merkbart mer kriminalitet under pandemien siden det ikke var mulig å deportere tusenvis av ulovlige migranter. Anonymkode: 92ac9...667 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #15 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På Gran Canaria har det blitt merkbart mer kriminalitet under pandemien siden det ikke var mulig å deportere tusenvis av ulovlige migranter. Anonymkode: 92ac9...667 De kan vel få komme til Norge? Vi har god plass. Anonymkode: 29a68...7d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #16 Skrevet 13. juli 2022 Jeg var i Sitges utenfor Barcelona i mai og det var ikke så mange turister der. Siden byen er kjent for sine gode restauranter, var det ofte fullt på restaurantene pga mange lokale drar dit, så man måtte bestille bord på forhånd mange steder. Sånn har det aldri vært før. I taxi og på apotek måtte man ha munnbind, men de var ikke så strenge på det syns jeg. I Tyrkia i juni var det også lite turister, og de som var der var mest russere og skandinaver. God plass på stranda, og ingen problem med å få bord på barer/restauranter. De som jobbet der sa at økonomisk har det vært tøft og de ble glad for alle turister som tok turen ned dit Anonymkode: 08e31...1f0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #17 Skrevet 13. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): De kan vel få komme til Norge? Vi har god plass. Anonymkode: 29a68...7d3 Nei, de fyller ikke vilkårene for å oppholde seg lovlig i Europa og dessuten så trenger vi ikke flere kriminelle analfabeter uten relevant utdanning. Heldigvis så har myndighetene på øyene kommet godt i gang med deportasjonen igjen og så godt som alle sammen blir sent tilbake til Afrika, men så lenge menneskesmuglerne fortsatt operer så forsvinner ikke problemet med det første. Etter at EU og Marokko startet avtalen som sier at Marokko skal stoppe migrantene mot betaling så ble problemet flyttet fra middelhavsområdet til Vest-Afrika. https://canariavisen.no/en-frisorsalong-i-arguineguin-ledet-menneskesmuglere/ Anonymkode: 92ac9...667 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2022 #18 Skrevet 13. juli 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Er jo nettopp den tankegangen som gjør at jeg og mange synes «Syden» høres harry ut. Vi ønsker jo å dra til et bestemt sted, ikke bare til en tilfeldig strand. Det er stor forskjell på å være i Italia og Tyrkia. Og nettopp derfor gir det ikke så mening å si om noe har endret seg i «syden» siden pandemien. Om noe har endret seg i Alicante, gjelder neppe det samme for Alanya. Anonymkode: 1fa6b...17e "Syden" er kanskje mer en betegnelse på en ferie-form enn et ferie-sted En tur til eks Hellas eller Spania kan både være en "Sydentur" og ikke en Sydentur Anonymkode: db35d...085 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå