Gå til innhold

Jeg vil ikke at de skal begynne i samme klasse.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter og min nevø er like gamle. Vi bor også slik til at de skal begynne på samme skole. Det er ikke et så stort sted, så jeg vet ikke om de har fler førsteklasser (de begynner neste år).

Helt ærlig vil jeg ikke at de skal begynne i samme klasse. Han har noen utfordringer, er voldelig mot datteren min og han får ingen konsekvenser hjemme. Han er under utredning for lettere psykisk utviklingshemming, så hva gjelder barneoppdragelse vet jeg ikke hvordan de gjør det.. De virker som gode, varme foreldre uansett. Men jeg har likevel et behov for å beskytte min datter, og når de er på skolen får jeg jo ikke skjermet henne.. 

Foreldrene hans ser ikke det jeg ser, naturlig nok. 

Jeg synes hele situasjonen er veldig vanskelig. Mannens familie har en annen kultur, så det er ikke bare å ta opp ting heller. Alle gleder seg til de kanskje skal begynne i samme klasse, samme skole, gå sammen dit osv, men jeg gjør ikke det. 

Jeg er nok i overkant pessimistisk, men jeg vurderer å søke henne inn på en annen skole. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 0aead...831

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun pga han utagerer mot datteren min, bare så det er sagt. Ikke noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du virker utrolig dømmende.

Anonymkode: 6b484...56a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Send en e-post til skoleadministrasjon :) 

Anonymkode: aa609...591

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvilken kultur kommer mannen hennes fra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du utdype dette? Hvordan er jeg dømmende? 

kajakk kåre skrev (1 minutt siden):

Hvilken kultur kommer mannen hennes fra?

Jeg vil ikke si, i fare for å bli gjenkjent. Midtøsten.. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du bør vel først og fremst finne ut hvor mange klasser det blir. Så kan du evt ta det opp med barnehagen (går de sammen der?), for barnehagen kommer med innspill til skolen dersom noen bør splittes.. evt ville jeg tatt kontakt med skolen i høst, og begrunner hvorfor du ønsker din datter i en annen klasse. Det er ingen garantier da. Og uansett kan det gå kjempefint for dem å gå i samme klasse. Det vet man jo ikke :) Får søskenbarnet en diagnose, vil han gjerne ha assistent med seg som følger med. 

Anonymkode: 469e6...b0f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å kontakte skolen. Men usikker på om de tar hensyn til sånt? Altså, noen må jo gå i klasse med ham, så med mindre du mener at datteren din er spesielt utsatt så ser jeg ikke helt hvorfor de skal sette henne i en annen klasse.

Anonymkode: 001cc...ad4

• Liker 5
Skrevet

Man kan ikkje skjerme barna 24/7. Barnet lærer å passe på seg selv. Å skjerme barna fra absolutt alt er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Jeg er fullstendig klar over at dette er brutalt og hjerterått skrevet, men det er den stygge sannheten.

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør vel først og fremst finne ut hvor mange klasser det blir. Så kan du evt ta det opp med barnehagen (går de sammen der?), for barnehagen kommer med innspill til skolen dersom noen bør splittes.. evt ville jeg tatt kontakt med skolen i høst, og begrunner hvorfor du ønsker din datter i en annen klasse. Det er ingen garantier da. Og uansett kan det gå kjempefint for dem å gå i samme klasse. Det vet man jo ikke :) Får søskenbarnet en diagnose, vil han gjerne ha assistent med seg som følger med. 

Anonymkode: 469e6...b0f

De går ikke i samme barnehage 😊 

Det er kanskje det beste alternativet, å håpe det går bra, og hvis det ikke gjør det, så kan jeg jo evt håpe de kan sette datteren min i en annen klasse, eller gjøre noe form for tiltak. 

Blir kanskje dumt å ta sorgene på forskudd. De vokser jo veldig mentalt denne tiden..

Det blir nok noe tiltak for nevøen min, så det kan hjelpe for hans del.. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jøyemeg skrev (Akkurat nå):

Man kan ikkje skjerme barna 24/7. Barnet lærer å passe på seg selv. Å skjerme barna fra absolutt alt er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Jeg er fullstendig klar over at dette er brutalt og hjerterått skrevet, men det er den stygge sannheten.

Det er den brutale sannheten ja. Men utrolig viktig. Streetsmart er en viktig egenskap. Har vurdert å be henne slå tilbake om noen slår henne, men jeg veit ikke hvor populært det er. Samt at hun er ikke typen til det, hun er sånn som sier ifra til en voksen.. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å kontakte skolen. Men usikker på om de tar hensyn til sånt? Altså, noen må jo gå i klasse med ham, så med mindre du mener at datteren din er spesielt utsatt så ser jeg ikke helt hvorfor de skal sette henne i en annen klasse.

Anonymkode: 001cc...ad4

Han utagerer kun slik på henne, fordi hun er den eneste som ikke tar igjen. Han har også begynt å skremme min ettåring også. Jeg tror hun er spesielt utsatt, men jeg vet jo ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full forståelse for situasjonen din. 

Jeg selv har en nevø med utfordringer og når broren min er på besøk med han og kona er øyene klistret på nesten fordi han har klart å skade min datter før. Jeg er på tåa helt til drar. 

Jeg gjør ikke det fordi jeg ser ned på han, men fordi min datter er yngre og svakere og har ikke samme mentalitet som han. Hun må beskyttes. Da han ble født så var jeg stormforelsket i han, vi hadde han ofte hos oss og jeg satt gratis barnevakt når enn jeg kunne for å avlaste  bror og kona. Jeg elsker han som mitt eget barn og han er utrolig verdifull for meg. Jeg får trår av å skive dette, er så fryktelig glad i han og det gjør så vondt å  se han slik som han er. 

Vi som pårørende ser det hele fra et annet perspektiv enn en fremmede på nettet som skal  kalle andre for fordomsfulle fordi de selv mangler innsikt.

Anonymkode: 5b90e...801

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den voldelige gutten bør gå på spesialskole! Barn som ikke kan oppføre seg bør gå på sånne skoler der de kan få den behandlingen og oppfølgingen de trenger. Vanlige lærere er ikke opplært til å hanskes med voldelige, utagerende bøllefrø. 

Anonymkode: 95a2f...e3e

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er den brutale sannheten ja. Men utrolig viktig. Streetsmart er en viktig egenskap. Har vurdert å be henne slå tilbake om noen slår henne, men jeg veit ikke hvor populært det er. Samt at hun er ikke typen til det, hun er sånn som sier ifra til en voksen.. 

Han utagerer kun slik på henne, fordi hun er den eneste som ikke tar igjen. Han har også begynt å skremme min ettåring også. Jeg tror hun er spesielt utsatt, men jeg vet jo ikke. 

Eller han føler seg trygg på henne.

Anonymkode: 51c52...fa0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den voldelige gutten bør gå på spesialskole! Barn som ikke kan oppføre seg bør gå på sånne skoler der de kan få den behandlingen og oppfølgingen de trenger. Vanlige lærere er ikke opplært til å hanskes med voldelige, utagerende bøllefrø. 

Anonymkode: 95a2f...e3e

"Sånne skoler" ærlig talt. Bøllefrø? Det ligger diagnose bak.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Håper hun finner en måte å sette seg i respekt på. Det vil hun ha så mye igjen for for alltid! Håper hun finner styrken sin. Si hun bare må være lik tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har full forståelse for situasjonen din. 

Jeg selv har en nevø med utfordringer og når broren min er på besøk med han og kona er øyene klistret på nesten fordi han har klart å skade min datter før. Jeg er på tåa helt til drar. 

Jeg gjør ikke det fordi jeg ser ned på han, men fordi min datter er yngre og svakere og har ikke samme mentalitet som han. Hun må beskyttes. Da han ble født så var jeg stormforelsket i han, vi hadde han ofte hos oss og jeg satt gratis barnevakt når enn jeg kunne for å avlaste  bror og kona. Jeg elsker han som mitt eget barn og han er utrolig verdifull for meg. Jeg får trår av å skive dette, er så fryktelig glad i han og det gjør så vondt å  se han slik som han er. 

Vi som pårørende ser det hele fra et annet perspektiv enn en fremmede på nettet som skal  kalle andre for fordomsfulle fordi de selv mangler innsikt.

Anonymkode: 5b90e...801

Veldig fint å lese dette.. Virker som vi har det ganske likt her. Husker da han ble født, gråt jeg av glede og holdt ham inntil meg hele tiden. Han har vært mye hos oss, og er det fortsatt. Jeg elsker ham jo, for jeg har sett han vokse opp.. 

Men samtidig, han er sterkere enn datteren min. Hun tenker jo ikke vold, å bli spontant dyttet inn i en vegg, sparket eller kløpet, er ting han har gjort bare nå den siste uken.. 

Uavhengig av relasjon, biologi osv, et barn skal slippe å bli fysisk angrepet.. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller han føler seg trygg på henne.

Det kan også hende! 

AnonymBruker
Skrevet
Jøyemeg skrev (5 minutter siden):

Håper hun finner en måte å sette seg i respekt på. Det vil hun ha så mye igjen for for alltid! Håper hun finner styrken sin. Si hun bare må være lik tilbake.

Det håper jeg og. Hun er jo en ganske inkluderende jente, fått masse gode tilbakemeldinger fra barnehagen, og jeg synes hun tar mange fornuftige valg ifbm det sosiale, til å være fem år 😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dømmende fordi hun vil forhindre at datter blir slått av fetter? Er det å være dømmende?

• Liker 13
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...