Gå til innhold

Jeg har vært utro. Fortelle når jeg uansett skal gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i et forhold i 7 år. Er i slutten av 20-årene. Har vært utro (ligget med) en kollega én gang. Føler meg som et forferdelig menneske. Har ikke følelser for samboer og har ikke hatt det på 1 år+. Lå med en kollega etter sommerfest for et par uker siden, etter litt uskyldig flørting på jobben. Han har også samboer. Uansett, er ikke forelsket i kollega. Har gått i meg selv og funnet ut jeg har lav terskel for å være utro pga. manglende følelser.

Siden jeg uansett skal gjøre det slutt, skal jeg la være å fortelle om at jeg har ligget med kollega synes dere? Det vil knekke han fullstendig. Redd samboer skal slite med selvtillit, sinne. Det frister mest å bare gå og skylde på manglende følelser (som faktisk er grunnen). 

Setter stor pris på svar. Er skikkelig flau og lei meg…

Anonymkode: f90c8...44d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja bare si det, så blir det lettere for samboeren din å komme seg videre. Er alltid lettere å få sannheten enn å gå å gruble i månedsvis.

Anonymkode: eb964...973

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør si ifra til kollegadns samboer, i alle fall. 

Anonymkode: 85020...2d1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke skjønner hvorfor du skal legge din skam over på det du vet blir en eks.

Først skal du dumpe ham (som du jo må), og så «åja forresten - bare for å gni det inn, har så lite følelser for deg at det presset meg til å ligge med en annen mann».

Nei.

Om du skammer deg - ei den selv. Ikke legg den over på din snarlige eks. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Vi har vært sammen i 7 år og har aldri så mye som flørtet med en annen mann før nå. Samboer er vekke 200 dager i året, føler meg ensom i forholdet. Verden er ikke sort-hvit. Skulle gjort det slutt før utroskapen selvfølgelig, og føler meg allerede elendig. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke fortelle han om kollegaen din. Gjør det slutt pga manglende følelser og la det være det. 

Hilsen ei i samme situasjon.

Anonymkode: 2900b...5e3

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønner hvorfor du skal legge din skam over på det du vet blir en eks.

Først skal du dumpe ham (som du jo må), og så «åja forresten - bare for å gni det inn, har så lite følelser for deg at det presset meg til å ligge med en annen mann».

Nei.

Om du skammer deg - ei den selv. Ikke legg den over på din snarlige eks. 

Takk for et konstruktivt svar. Dette jeg tenker også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La være å si noe, ingenting vil bli bedre av at du forteller.

Anonymkode: a8c63...9bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. 

Og til de som spyr ut gruff her - hvor vanlige tror dere ikke slike historier er? Mistet følelser, har tenkt å gjøre det slutt, men det er vanskelig, nøler, blir sjarmert på en fest, innser at dette er dråpen for en selv og den andre, gjør det slutt. Det skjer HELE tiden. 

Man kan gjerne skape en idealverden inni hodet sitt der ingen er utro og alle gjør det respektfullt slutt før man kysser en annen, men verden er ikke sånn og mennesker fungere ikke slik. Tenåringer blir gravide, folk er utro. Mennesket er ikke et helt ideelt moralsk vesen, kan man kanskje si. Det er det bare å forholde seg til. 

Anonymkode: 598fc...88f

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for et konstruktivt svar. Dette jeg tenker også.

Altså, det skjedde noe EN gang.

Ikke vær så hard mot deg selv. Du ønsker deg ut av forholdet, og det er essensen. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Når en har vært offer for utroskap, har en medskyld i utroskapet. Har man vært utro selv er man verdens største drittsekk. Ihvertfall viss man skal ta utgangspunkt i KGs visdom...

Kjenner samboeren denne kollegaen du har ligget med? Er det overhengende fare for at han finner ut av det på et senere tidspunkt er det kanskje bedre at det kommer fra deg. Viss ikke er det vell best å la det ligge viss du uansett skal slå opp. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe! 

Anonymkode: 759a1...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Når du velger det riktige med å gå, så synes jeg du ikke skal fortelle. Hva godt vil komme ut av det. 

Anonymkode: 74565...d39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (8 minutter siden):

Når en har vært offer for utroskap, har en medskyld i utroskapet. Har man vært utro selv er man verdens største drittsekk. Ihvertfall viss man skal ta utgangspunkt i KGs visdom...

Kjenner samboeren denne kollegaen du har ligget med? Er det overhengende fare for at han finner ut av det på et senere tidspunkt er det kanskje bedre at det kommer fra deg. Viss ikke er det vell best å la det ligge viss du uansett skal slå opp. 

Nei. Slik jeg ser det er det veldig liten sjanse for at det skulle komme fram. De har ingen felles bekjente, jobber i ulik bransje osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har vært sammen i 7 år og har aldri så mye som flørtet med en annen mann før nå. Samboer er vekke 200 dager i året, føler meg ensom i forholdet. Verden er ikke sort-hvit. Skulle gjort det slutt før utroskapen selvfølgelig, og føler meg allerede elendig. 

Ikke si noe om utroskap, det vil bare gjøre alt verre for han. Du er ikke alene om å ha gjort noe dumt en gang.  Ta lærdom av det som har skjedd, tilgi deg selv, og gå videre med livet ditt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tenker at det er unødvendig. Du gjør det jo slutt og tar sånn sett ansvar for dine handlinger. Å fortelle vil jo bare gi ham en enda større jobb med å hele seg selv etterpå. La det være og trøst deg med at du har lært noe om deg selv, og la ham gå videre med et så godt utgangspunkt for kjærlighet som mulig 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg ville visst, og det er fordi jeg setter ærlighet ekstremt høyt, uansett hvor vondt sannheten treffer. Sannheten setter deg fri.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe, du skal uansett gjøre det slutt. 

Anonymkode: baa92...dcf

Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (9 minutter siden):

Jeg ville visst, og det er fordi jeg setter ærlighet ekstremt høyt, uansett hvor vondt sannheten treffer. Sannheten setter deg fri.

Enig, og i hvert fall om han spør deg TS, om du har hatt sex med noen eller "om det er noen andre" som han sikkert vil spørre om. Hvis han skjønner at du lyver, eller finner det ut senere, kan han begynne å tvile på om andre ting du har sagt i løpet av samlivet har vært sant. Han kommer over dette med tiden. Det viktigste er at du ikke har sex med han uten å fortelle at du har hatt sex med andre! Det ville tatt knekken på meg; å vite at jeg hadde hatt sex med kjæresten etter han hadde vært med en annen, uten å si fra. 😨 Jeg har alltid sagt at jeg er klar over at statistisk sett kan utroskap skje, og i så fall har partner ansvar for å si fra.  Verden er virkelig ikke svart hvit og vi har ikke hele historien.

Endret av McMary

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...