Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at babyer og småbarn lukter så godt? 

Da min gav seg med gulpingen har han hatt en ganske nybakt muffins lignende lukt. Idag holdt han et jordbær, og han lukter jordbærsyltetøy og vaniljesaus. Selvom han har badet. Og selvom det var kun ett jordbær. 

Han spiser jo ikke godteri og kake, (eller kake får han en gsng i blant, men det er sjelden) men likevel utvinnes det en kakeduft som er mer fremtredende i foldene og rundt halsen. 

Hvorfor er det slik? Noen som har peiling? 💕😅

Anonymkode: 740ab...0b1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det må være noe du innbiller deg....

AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

Det må være noe du innbiller deg....

Sikkert😂 men min mor har også kommentert det. Men er vel slik med familie.. 

AnonymBruker
Skrevet

Babyer lukter godt, ja. Har aldri kjent at lukter jordbær eller noe sånt, det bare lukter baby.

Anonymkode: e4fe7...368

• Liker 1
Skrevet

De lukter slik for å trigge noe i oss kvinner så vi ønsker barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehhhh!!!!!!! helt uenig!!! jobbet i barnehage mange år, og stort sett alle barn lukter sikkel, fett i håret, soveånde,pålegg, bleie. 

Anonymkode: 50a6e...170

• Liker 3
Skrevet

Har alltid tenkt det er hormonelt. Slik at man skal få lyst på barn (evnt flere barn). Akkurat som de har store øyne og runde kinn.

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Kun mine egne barn som luktet godt da de var babyer og småbarn, andre barn lukter og lukter veldig ekkelt. 

Anonymkode: fdf18...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Synes også min egen luktet best, og etter jeg fikk egne barn så syns jeg ikke lukten av andre babyer er så intens som før. Så har vel noe med instinktet vårt å gjøre.

Hender jeg finner ting som ble pakket bort rundt 1 års alderen og det dufter altså så deilig! Husker de ansatte i bhg kommenterte de første månedene at ungen luktet skikkelig baby, men nå er det gått over til total bhg unge lukt 😂

Anonymkode: b01ed...163

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes babyer og barn lukter ekkelt. 

Anonymkode: 3db8c...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er det som gjør at babyer og småbarn lukter så godt? 

Da min gav seg med gulpingen har han hatt en ganske nybakt muffins lignende lukt. Idag holdt han et jordbær, og han lukter jordbærsyltetøy og vaniljesaus. Selvom han har badet. Og selvom det var kun ett jordbær. 

Han spiser jo ikke godteri og kake, (eller kake får han en gsng i blant, men det er sjelden) men likevel utvinnes det en kakeduft som er mer fremtredende i foldene og rundt halsen. 

Hvorfor er det slik? Noen som har peiling? 💕😅

Babyer lukter overveldende av melk. Fordi de spiser melk. At du tolker lukten av melk som muffins, vaniljesaus, vafler eller annet handler om at du assosierer dette med nettopp lukta av melk. 

Jeg antar folk som ikke assosierer positive ting med melk (feks folk som har blitt matforgiftet av bedervet melk eller krem) synes babyer lukter kvalmende e.l. 

Anonymkode: f1121...e02

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Babyer lukter overveldende av melk. Fordi de spiser melk. At du tolker lukten av melk som muffins, vaniljesaus, vafler eller annet handler om at du assosierer dette med nettopp lukta av melk. 

Jeg antar folk som ikke assosierer positive ting med melk (feks folk som har blitt matforgiftet av bedervet melk eller krem) synes babyer lukter kvalmende e.l. 

Anonymkode: f1121...e02

Der sier du noe, jeg ble tvunget til å drikke melk som barn, og liker ikke barn. Sammenheng? ;) 

Anonymkode: dff79...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Synes også babyer lukter godt og har ingen selv 😊

Anonymkode: 74a2e...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke de lukter godt i det hele tatt.

Anonymkode: 16101...b8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine egne babyer lukter så godt! Spesielt på hodet! De lukter litt som varm kattungepels 😅 ikke melk i det hele tatt. Jeg kan sitte i evigheter å bare sniffe på hodet 🥰

Anonymkode: e092c...509

• Liker 1
Gjest StellaNova
Skrevet

Babyer lukter godt fordi de lukter litt av det fettet de har på kroppen når de ligger inne i magen (vernix), tar rundt 20 uker før lukten av det forsvinner helt, og så er det hormoner og de forsvinner senere. Babyer er ment til å lukte godt, for det trigger deg. Noen oppfatter baby lukten som vanilje eller melk. Bare melk for meg, søt cotage cheese. Og de er jo så utrolig myke at det å sniffe på dem er jo deilig i seg selv.

For små barn er den borte, men for deg så lukter det jo barnet ditt så de vil fortatt lukte godt, de lukter som seg. 

Dette har jeg jo ikke greie på, men leste dette når jeg lurte på det samme 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...