Gå til innhold

Angrer kansellering av flybilletter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på telefonen da jeg skulle holde på med flybillettene mine. Derfor var jeg nok litt distrahert når jeg så at billettene mine var bestilt men ikke bekreftet (nesten ett døgn etter at jeg bestilte) og klarte å kansellere 😩 det er så typisk meg .... Har skikkelig ammehjerne, fader...

Jeg prøvde å ringe kundeservice med en gang , chatte med sånn ubrukelig robot og ringe men kom ikke igjennom. Skrev mail at jeg hadde gjort en feil å ønsket å beholde billettene.

Jeg bestilte i tillegg gjennom sånn dum lavpris søkemotor side som jeg ser mange skriver dårlige anmeldelser på (at de har dårlig kundeservice, svindlere osv).

Er alle pengene tapt nå? 😩 Det er virkelig krise hvis jeg ikke får dratt. (Skal ikke på ferie, men se ektemann og ha med barn han ikke har møtt).

Klarer ikke betale nye billetter. 

Er det noen som har klart å reversere kanselleringer før? En venninne sa hun fikk betale 1000 kr og fikk tilbake billetter hun kansellerte.

Hjelp 😫

Anonymkode: 37338...d72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva slags billetter det er, refunderbare eller ikke. Og noen tilbyr gratis avbestilling innen noen timer, typisk 24. 

Anonymkode: 160ae...dd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var på telefonen da jeg skulle holde på med flybillettene mine. Derfor var jeg nok litt distrahert når jeg så at billettene mine var bestilt men ikke bekreftet (nesten ett døgn etter at jeg bestilte) og klarte å kansellere 😩 det er så typisk meg .... Har skikkelig ammehjerne, fader...

Jeg prøvde å ringe kundeservice med en gang , chatte med sånn ubrukelig robot og ringe men kom ikke igjennom. Skrev mail at jeg hadde gjort en feil å ønsket å beholde billettene.

Jeg bestilte i tillegg gjennom sånn dum lavpris søkemotor side som jeg ser mange skriver dårlige anmeldelser på (at de har dårlig kundeservice, svindlere osv).

Er alle pengene tapt nå? 😩 Det er virkelig krise hvis jeg ikke får dratt. (Skal ikke på ferie, men se ektemann og ha med barn han ikke har møtt).

Er det noen som har klart å reversere kanselleringer før? En venninne sa hun fikk betale 1000 kr og fikk tilbake billetter hun kansellerte.

Hjelp 😫

Pengene er nok tapt ja.

Anonymkode: a4d39...970

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pengene er ikke tapt, men det kan ta tid før du får dem tilbake. Men billettene er nok tapt ja. 

Anonymkode: c38bb...09f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er billettene bestilt? Og hvor skal du?

Anonymkode: 5d8cb...fb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor er billettene bestilt? Og hvor skal du?

Anonymkode: 5d8cb...fb2a

Søkte frem billettene på enten Kayak eller Google travel, husker ikke... Og kjøpte via Bravofly 😫

Jeg skal til Etiopia. Flyselskapet var Qatar Airlines...

AnonymBruker
Skrevet

Har du kommet igjennom på telefon nå? Viktig å få kontakt med selskapet ASAP, hvis det skal være noen sjanse i det hele tatt... Ville regnet med at pengene er tapt, men hvis du treffer rett kundebehandler kan det hende du har flaks.

Anonymkode: 1c363...148

AnonymBruker
Skrevet

Men hva mener du med at du har kansellert billettene? Har du avbestilt reisen? Det krever en del steg for å gjøre det vanligvis, så ikke noe man gjør med ett klikk.

Men hvis det er du som skulle reise med to tre måneder gamle tvillinger så skal jeg være så ærlig å si at det nok er for det beste. Etiopia er ikke et land man besøker med spedbarn. Det er en grunn til at etiopere får asyl i Norge. 

Anonymkode: 05a0e...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 21.11):

Hjelp 😫

Du får ikke tilbake plasser på avbestilte billetter og er det ikke refunderbare så får du ikke pengene tilbake heller. 

Anonymkode: c4fb8...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2022 den 21.16):

Pengene er ikke tapt, men det kan ta tid før du får dem tilbake. Men billettene er nok tapt ja. 

Anonymkode: c38bb...09f

Det er nok mest sannsynlig lavpris billetter hun hadde  kjøøp og da er pengene og billettene tapt. Billig billetter er sjelden refunderbare, kun få krober i flyskatter vil hun få tilbake. Det er ikke angrerett på kjøp av billetter hos de fleste flyselskap. Og hun sier de var bestilt men ikke bekreftet så kan en jo lure hva hun surrer med, bebstiller du på disse. Og en alene foorelder får heller ikke reise alene med 2 barn under 2 år, det er det regler på. Du skal klare ta deg av barna om det skjer en ulykke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og en alene foorelder får heller ikke reise alene med 2 barn under 2 år, det er det regler på. Du skal klare ta deg av barna om det skjer en ulykke

Say what?

Anonymkode: 160ae...dd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og en alene foorelder får heller ikke reise alene med 2 barn under 2 år, det er det regler på. Du skal klare ta deg av barna om det skjer en ulykke

Klart man kan, men en av dem må ha eget sete (bilsete). Det to barn på fanget som ikke er lov.

Anonymkode: c00c9...867

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...