Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hormonspiral - flere som opplever dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Mirena i litt over 3 år og er egentlig fornøyd til tross for at jeg ikke har mistet mensen helt. Lurer bare på om flere enn meg opplever krampelignende smerter og stikk i livmoren innimellom? Det er svært ubehagelig. Flere? Var sist hos gyn for et halvt år siden og spiralen satt perfekt på plass da, ikke noe som tyder på at den er på vei til å støtes ut. Lurer bare på dette med smertene... Ser at mage- og ryggsmerter er en vanlig bivirkning, men det snakkes jo lite om, egentlig… Kan eggløsningssmerter og menssmerter bli verre med hormonspiral? Noen ganger virker det som om kramper og stikk er rundt de tidene…

Anonymkode: 38519...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg sliter med akkurat det samme. Har lurt på om det er vanlig eller ikke, tenkte å høre med legen neste gang jeg skal dit. Men "fint" at det er flere som sliter med det samme, kanskje det er vanlig 😛

Anonymkode: e2fe8...da1

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, hatt hormonspiral i 14 år, stort sett Mirena men har Kyleena nå. Har hatt perioder med sånne kramper og stikk som du beskriver, jevnt og trutt de siste 14 årene 😅 har også sjekket med innvendig ultralyd at den sitter riktig etc, men det gjør den alltid så har bare innfunnet meg med at disse plagene bare må være der..

Anonymkode: 27b04...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være cyster på eggstokkene. 
Det er en liten større sjanse at en kan få det når en har hormonspiral. 
Jeg hadde det iallefall den tiden jeg hadde hormonspiral 

Anonymkode: e11c9...a26

AnonymBruker
Skrevet

Spiral er djevelens verk! 

Anonymkode: 9e2a1...301

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det i ny og ne både med Mirena, og Kyleena som jeg har nå.

Den verste bivirkningen av Kyleena er at jeg mistet all utflod og ble knusktørr😐

Anonymkode: fc7fe...2cf

AnonymBruker
Skrevet

fikk sånne rier på høyre side av magen ved p sprøye . forsvant da jeg sluttet. 2 år helvete .  ble gal i hodet og mistet all sexlyst. samboer var utro. effektivt prevensjons middel det var det . 

Anonymkode: 30a46...d86

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. «Bra» at flere opplever dette med spiral innabords, da er det nok helt normalt bare at det ikke snakkes så mye om. Og spiralen vil vel på en måte røre litt på seg inni livmoren, den er jo et fremmedlegeme og er ikke sydd fast… Får bare ta Ibux hvis det blir ille - er jo veldig fornøyd med den ellers😊

Anonymkode: 38519...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...