GÃ¥ til innhold

Nordmenn snakke engelsk😂

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom over denne videoen på tiktok og har alltid lurt på hvorfor vi nordmenn snakker engelsk på denne måten. Litt morsomt da😂 Verri gud. Har faktisk ikke møtt en nordmenn snakke sånn skikkelig amerikansk 

https://vm.tiktok.com/ZMNPKKjY4/?k=1

Anonymkode: ea817...b00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi snakke skikkelig amerikansk? Ja til aksent :) Det har andre land, og det kan vi også ha. 

Anonymkode: 9d53c...693

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare nordmenn som gidder å bry seg om det der. Jeg har aldri i mitt liv hørt noen andre - engelskspråklige eller ei - som synes nordmenns engelsk er for dårlig, tvert i mot: flere sier de er imponert over engelskkunnskapene våre.

Hva så om noen snakker med aksent? Det gjør jo alle de andre også.

Anonymkode: dcf07...8b6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk er Harry. Mye mer classy å snakke britisk engelsk for de som ikke er amerikanere. 

Anonymkode: 2f77f...0af

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for sånne som deg. Som ler av engelsken min. Denne r skikkelig dårlig. Jeg var alltid redd for å snakke på skolen, folk som deg mobba når man sa noe feil.

Anonymkode: 21472...895

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å snakke med engelsk og amerikansk aksent når man er norsk, det er bare harry. Snakk med norsk aksent.

Anonymkode: 27fcc...8ea

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De fleste fra engelsktalende land synes nordmenn/skandinaver er svært gode i engelsk. Selv har jeg nok mer britisk aksent, men er litt papegøye gaper ubevisst etter de jeg snakker med. 

Jeg fniste litt i skjul da min svenske kollega måtte snakke engelsk med en servitør på restaurant i Oslo fordi den svenske aksenten ble så tydelig, men han tenkte sikkert det samme om meg. :fnise: 

Anonymkode: bd485...da5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å snakke med engelsk og amerikansk aksent når man er norsk, det er bare harry. Snakk med norsk aksent.

Hvorfor er det harry? Man blir påvirket av de man er rundt. Da jeg gikk på videregående hadde min engelsk en rar britisk schwung på den fordi jeg snakket mye med en kollega. Så fikk jeg amerikansk kjæreste og nå er engelsken min rimelig plettfri amerikansk. Har også ei venninne som har bodd der. Hun høres ut som hun er derfra når hun slår om. Vi får begge spørsmål om hvorfor vi snakker så bra. Kan ikke se hvorfor det er harry? Vi har mestret et annet språk til tilnærmet perfeksjon, det er alt annet enn harry, vil jeg påstå.

Anonymkode: b6c90...be6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk-engelsk, kanskje med unntak av noen stater nord på østkysten er jo helt forferdelig, verst er sånn Cali-aksent, spesielt hos kvinner.

Anonymkode: f579a...ff0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Amerikansk er Harry. Mye mer classy å snakke britisk engelsk for de som ikke er amerikanere. 

Enig, man er da europeer og ikke amerikaner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener det stikk motsatte. Snakker man britisk blir man fort en wannabe-snob.

Anonymkode: fa207...946

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags norsk aksent? Trønder? Østlandsk? Bergensk med skarring?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En ting man alltid kjenner igjen nordmenn på er at de ikke vet at "V" og "W" uttales helt forskjellig.

Svenskene klarer ikke "J" i starten av ord.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det viktigste er vel å bli forstått? 

Anonymkode: ab575...1ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn har som oftest veldig bra ordforråd når det kommer til engelsk. Men de aller fleste som ikke har engelsk som morsmål snakker med aksent. Engelsktalende bryr seg filla om det snakkes med aksent. 

Anonymkode: a1008...0a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare nordmenn som gidder å bry seg om det der. Jeg har aldri i mitt liv hørt noen andre - engelskspråklige eller ei - som synes nordmenns engelsk er for dårlig, tvert i mot: flere sier de er imponert over engelskkunnskapene våre.

Hva så om noen snakker med aksent? Det gjør jo alle de andre også.

Jepp. Jeg har bodd nesten 10 år i et engelskspråklig land (ikke USA). Vi var en stor gjeng med skandinavere som jobbet med et prosjekt der.

Jeg ble ofte spurt av amerikanere hvilken stat jeg kom fra. Og jeg fikk ofte høre hvor utrolig gode skandinavere er i engelsk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lurer mer på hva slags aksent Stoltenberg har. Aldri hørt noen andre nordmenn snakke med hans særegne aksent. Mulig det kommer av at han har bodd i flere ulike land?

Anonymkode: b4acb...f19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En ting man alltid kjenner igjen nordmenn på er at de ikke vet at "V" og "W" uttales helt forskjellig.

Er ikke det noe alle vet?

Anonymkode: ba1ae...841

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er ikke det noe alle vet?

Anonymkode: ba1ae...841

Kanskje de vet det, men de klarer i hvert fall ikke uttale forskjellen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lurer mer på hva slags aksent Stoltenberg har. Aldri hørt noen andre nordmenn snakke med hans særegne aksent. Mulig det kommer av at han har bodd i flere ulike land?

Anonymkode: b4acb...f19

Mulig han har lært av f.eks. Thorvald at det ikke nødvendigvis er noen fordel at folk tar ham for å være amerikaner eller brite ;) De er ikke like populære overalt og i alle sammenhenger for å si det forsiktig. 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...