AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Nå kan de også fjernutkoble strømmen hjemme hos deg for å rasjonere strømmen. Jeg tror det er noe lureri på gang her. Planlagt lenge. Anonymkode: aed00...1f5 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Ja, enig. dette henger sammen! Anonymkode: afe7b...c36 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå kan de også fjernutkoble strømmen hjemme hos deg for å rasjonere strømmen. Jeg tror det er noe lureri på gang her. Planlagt lenge. Anonymkode: aed00...1f5 Enten kan en tro på slik svada,eller så kan en gå å se hvor mye vann det er i bekker og vann i Norge,så kanskje du finner svaret der også 🙂 Anonymkode: 951f7...793 10 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enten kan en tro på slik svada,eller så kan en gå å se hvor mye vann det er i bekker og vann i Norge,så kanskje du finner svaret der også 🙂 Anonymkode: 951f7...793 hovedproblemet er utenlandskablene, fritt marked som i perioder har fått dem til å tappe ned magasinet for å presse opp prisene, i tillegg til den massive eksporten. Norske politikere er mer opptatt av å smiske med EU enn å sikre vår egen befolkning. Det er bare helt sykt at vi finner oss i det. Anonymkode: 8ab2e...f7c 9 3
Gjest Adobyen Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 (endret) Jeg aner ikke. Kunne det ha noe med strømbørsen å gjøre? Jeg synes det var fint å slippe avlesning hver måned, men tenkte aldri over det. Kaosprisene kom jo med de to store kablene, og senere har det vært krig og andre ting. Grønt skifte, miljø. Lurer på om det noen gang roer seg ned igjen. Endret 12. juli 2022 av Adobyen
tdm900 Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Dette er bare tull! Strømprisen gikk rett i været når utenlandskablene var oppe og vi ga fra oss strømmen billig. Det blir kun konspirasjon å tro noe anna! 6 2
Topsi Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Jeg synes det er veldig rart at flere ganger er strømforbruket høyest når prisen er høyest, selv om jeg er på jobb, og det eneste som bruker strøm er ett lys og kjøleskapet 5
klondrik Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå kan de også fjernutkoble strømmen hjemme hos deg for å rasjonere strømmen. Jeg tror det er noe lureri på gang her. Planlagt lenge. Dette er bare konspirasjonsteorier. Om du holder deg til faktaopplysninger som er dokumentert så ser du at vannmagasinene var overfylt i 2020 i motsetning til 2021. Vi setter også hele tiden nye rekorder i strømforbruk. 5 1
Topsi Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 klondrik skrev (4 minutter siden): Dette er bare konspirasjonsteorier. Om du holder deg til faktaopplysninger som er dokumentert så ser du at vannmagasinene var overfylt i 2020 i motsetning til 2021. Vi setter også hele tiden nye rekorder i strømforbruk. Det er uansett ikke en konspirasjonsteori at utenlandskablene er årsaken til den syke prisen, ekspertene sier det selv skal de redusere eksport må vi betale det samme som Tyskland. Profittjag i det kvalmeste 5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 En ams måler kan ikke koble ut strømmen din, det ligger i navnet "avanserte måle- og styringssystem" Anonymkode: a0aeb...6e4 1 1
Tone83 Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 7 minutter siden, Topsi said: Jeg synes det er veldig rart at flere ganger er strømforbruket høyest når prisen er høyest, selv om jeg er på jobb, og det eneste som bruker strøm er ett lys og kjøleskapet Hva med varmtvannstanken som varmer opp vann etter morgendusjen? Og fryseboksen? Kjøleskapet er nok også begynt å dure mer etter du slapp inn varme på morgenen. Kanskje andre ting som blir styrt av termostater? vet ikke🤷🏼♀️ 3 1
Topsi Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Tone83 skrev (1 minutt siden): Hva med varmtvannstanken som varmer opp vann etter morgendusjen? Og fryseboksen? Kjøleskapet er nok også begynt å dure mer etter du slapp inn varme på morgenen. Kanskje andre ting som blir styrt av termostater? vet ikke🤷🏼♀️ Jeg har kun kombiskap, og det eneste andre som kan trekke strøm er varmtvannstank, men den trekker jo strøm rett etter jeg har dusjet. Kan godt være den må bruke litt for å holde varmen, men merkelig at det skjer akkurat når det er dyrest innimellom. 2
Tone83 Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 Just now, Topsi said: Jeg har kun kombiskap, og det eneste andre som kan trekke strøm er varmtvannstank, men den trekker jo strøm rett etter jeg har dusjet. Kan godt være den må bruke litt for å holde varmen, men merkelig at det skjer akkurat når det er dyrest innimellom. Kanskje noen stjeler strøm hos deg, lader bilen sin mens du er på jobb😅 1
Topsi Skrevet 12. juli 2022 #14 Skrevet 12. juli 2022 Tone83 skrev (2 minutter siden): Kanskje noen stjeler strøm hos deg, lader bilen sin mens du er på jobb😅 Sånt skjer 😅
Anonymburker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enten kan en tro på slik svada,eller så kan en gå å se hvor mye vann det er i bekker og vann i Norge,så kanskje du finner svaret der også 🙂 Anonymkode: 951f7...793 Det kunne ha flommet over i alle bekker og vann, og likevel hadde de funnet en måte å holde strømprisene oppe på. 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 klondrik skrev (19 minutter siden): Dette er bare konspirasjonsteorier. Om du holder deg til faktaopplysninger som er dokumentert så ser du at vannmagasinene var overfylt i 2020 i motsetning til 2021. Vi setter også hele tiden nye rekorder i strømforbruk. Tja, det er jo mulig å koble ut strømmen. Åssen skal de ellers gjennomføre rasjonering tenker du? Anonymkode: 7044e...15c 1
klondrik Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Tja, det er jo mulig å koble ut strømmen. Åssen skal de ellers gjennomføre rasjonering tenker du? Det jeg svarte på var at det er en konspirasjonsteori dersom man tror at ams-måleren forårsaker strømprisene. Det er helt andre faktorer som driver strømprisene som f.eks inflasjon, lite nedbør, lite vind, krig, eksport osv... 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En ams måler kan ikke koble ut strømmen din, det ligger i navnet "avanserte måle- og styringssystem" Anonymkode: a0aeb...6e4 Den kan koble ut, men ikke inn igjen i følge han på elverket jeg spurte om det en gang. Anonymkode: e02f6...936
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den kan koble ut, men ikke inn igjen i følge han på elverket jeg spurte om det en gang. Anonymkode: e02f6...936 Nei, det er ingen bryter eller kontaktorfunsjon. Kun målesløyfer Anonymkode: a0aeb...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 klondrik skrev (2 timer siden): Dette er bare konspirasjonsteorier. Om du holder deg til faktaopplysninger som er dokumentert så ser du at vannmagasinene var overfylt i 2020 i motsetning til 2021. Vi setter også hele tiden nye rekorder i strømforbruk. Konspirasjonsteorier om andre ting har stemt i mye. Anonymkode: 766c7...029 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå