Gå til innhold

Hva synes egentlig innvandrere om oss Nordmenn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker de oss? Eller er vi mislikt? Hvordan snakker de sammen om oss, når vi ikke er til stede?

Anonymkode: 90270...d3b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel delta på det neste innvandrermøte. Hører at det er obligatorisk oppmøte for alle innvandrere og de går gjennom alle disse spørsmålene...

Akkurat som nordmenn, så er de fylt med alle type meninger. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem bryr seg

Anonymkode: c7649...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på er om de synes vi lukter rart? Jeg er ikke rasistisk, men synes mørkhudede har en egen lukt. Ikke de norske mørkhudede, men innvandrerne. 

Og siden jeg synes de lukter annerledes, må da de synes vi lukter annerledes også?

Anonymkode: 41490...e56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg lurer på er om de synes vi lukter rart? Jeg er ikke rasistisk, men synes mørkhudede har en egen lukt. Ikke de norske mørkhudede, men innvandrerne. 

Og siden jeg synes de lukter annerledes, må da de synes vi lukter annerledes også?

Innvandrere synes nordmenn lukter meieri (ku).

AnonymBruker
Skrevet

De tror alle elsker å gå på ski og når jeg sier jeg aldri går på ski, får de hakeslep 

Anonymkode: 07608...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere synes nordmenn lukter meieri (ku).

Det møøøøø være rart å gå å kjenne den lukten hele tiden😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er grunnet krydder, vi lukter vist sur melk,

AnonymBruker
Skrevet

sur melk blandet med tuborg..🙈

Anonymkode: 255f3...6a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det jeg lurer på er om det er genetisk, for her hjemme spiser vi kun utenlandsk mat med masse krydder. 

Anonymkode: 23bd9...a7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er Ikke  rasist fordi du synes noen utlendinger har annerledes lukt.

Er heller ikke rasist men norske hjem lukter enten som et sykehuskaffe eller røyk. Mange av de jeg har besøkt har det trolig møkkete hjem. Utlendinger har du enten lukten av røyk eller mat, eller begge deler.

Noen fra øst-asia, altså India og østover har en ekstrem sterk matlukt som jeg gjenkjenner før jeg ser hvem som bor der. Den tid da jeg leide så takket jeg pent nei etter å ha vært  på visning og gjenkjente lukten. 

Anonymkode: 44d35...3b7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange år siden jeg var ny i Norge. Tenkte da at nordmenn er veldig stressa. Lite "her og nå", bare stressa med å GJØRE noe hele tida. Hvis vi var i selskap så rydda og shine'a de alt før leggetid, istedetfor å ha det gøy helt til leggetid. Og alle er snusfornuftig. 

Anonymkode: 36798...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om ei som trodde det var en form for landesorg i landet, for alle var så stille på bussen.

Mange synes vi er for reserverte, og  vanskelige å komme i kontakt med. Usikker på om dette gjelder gode vennskap, eller for en generell prat mellom foreldre på foreldremøte. Eller begge deler. 

Andre igjen synes vi er smilende og høflige. Og opplever at ledere på toppen er mindre kalde enn ledere i hjemlandet sitt.

Anonymkode: 9ec4f...fac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de synes vi er naive/dumsnille. Vi er et folkeslag der tillit er en fundamental ting. Ta noe så banalt som DNT hytter, der ankommer vi en hytte og gjør opp for oss. Uten kontakt med noen "resepsjon". 

Tror også de synes vi er kalde, i form av at det ikke er så lett å bli kjent med oss. 

I jobbsammeng tror jeg de synes vi er svært lite formelle. 

Anonymkode: 0c02f...d99

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns at nordmenn er type rolige, mye respekt mellom dem, hyggelige, smarte, flinke til mye som å jobbe, reise, ordne livet sitt, og ha det gøy samtidig. 
Jenter er sterke og har stor del i samfunnet og det liker jeg veldig og støtter det. 
Jeg syns bare det gode om mitt ikke andre land men første land ( hjemme ) og folket ligner mye min type personlighet 😘

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Slikt vil jo alltid være relativt til den kulturen de har vokst opp med. 

Jeg jobba med noen tyskere som syntes at vi nordmenn var lite direkte i konflikter, eller potensielle konflikter. Viktig at alle liker en, heller enn å si ifra om noen tråkker en på tærna. 

Også lurte de veldig på når nordmenn hadde hatt et kollektiv fellesmøte der alle var blitt enige om å spise taco på fredager, raspeball på torsdag, pizza og godteri på lørdag, og ribbe på julaften - det syntes de var veldig rart. 

Og at vi sier unnskyld, eller går ut av rommet når vi snyter oss.

Anonymkode: 7faff...60c

AnonymBruker
Skrevet

Det beviser det faktum at man er det man spiser, og lukter det man spiser. 

Selv har jeg sluttet med kumelksprodukter og spiser heller hvitløk. 

Anonymkode: 833fc...681

Gjest Adobyen
Skrevet

Det er bare de verste tilfellene, der gutter fra enkelte andre kulturer ser ned på norske jenter.  Det er like ille som norske rasister.

Jeg har likt alle jeg har truffet, men jeg reagerer litt om det lukter mye karri.

Hva de synes om meg? Kanskje at jeg er en merkelig gubbe…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er Ikke  rasist fordi du synes noen utlendinger har annerledes lukt.

Er heller ikke rasist men norske hjem lukter enten som et sykehuskaffe eller røyk. Mange av de jeg har besøkt har det trolig møkkete hjem. Utlendinger har du enten lukten av røyk eller mat, eller begge deler.

Noen fra øst-asia, altså India og østover har en ekstrem sterk matlukt som jeg gjenkjenner før jeg ser hvem som bor der. Den tid da jeg leide så takket jeg pent nei etter å ha vært  på visning og gjenkjente lukten. 

Anonymkode: 44d35...3b7

Var et hjem som var leid ut der eieren slet med å få bort matlukta etter de som hadde bodd der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slikt vil jo alltid være relativt til den kulturen de har vokst opp med. 

Jeg jobba med noen tyskere som syntes at vi nordmenn var lite direkte i konflikter, eller potensielle konflikter. Viktig at alle liker en, heller enn å si ifra om noen tråkker en på tærna. 

Også lurte de veldig på når nordmenn hadde hatt et kollektiv fellesmøte der alle var blitt enige om å spise taco på fredager, raspeball på torsdag, pizza og godteri på lørdag, og ribbe på julaften - det syntes de var veldig rart. 

Og at vi sier unnskyld, eller går ut av rommet når vi snyter oss.

Anonymkode: 7faff...60c

Nordmenn høres ut som en gjeng med nisser uten egne meninger. Jeg spiser pinnekjøtt på julaften og ribbe på lefse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...