AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Jeg går til psykolog og har gjennom psykologen fått en IPS jobbspesialist som skal hjelpe meg i jobb. Men hvordan er taushetsplikteten til psykologen overfor jobbspesialisten? F.eks om jobbspesialisten sier jeg skal søke 3 stillinger i uka. Jeg sier til jobbspesialisten at jeg søker 3 stillinger i uka, men forteller psykologen at jeg ikke søker på jobber fordi jeg er livredd for å komme på jobbintervju. Vil psykologen da sladre til jobbspesialisten? Dette er kun et tenkt eksempel så ønsker svar angående taushetsplikten og ikke kommentarer om at jeg må være ærlig eller at jeg må ta meg sammen og begynne å søke jobber. Anonymkode: 87b66...f15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Om jeg psykologen og jobbspesialisten sitter sammen og jobbspesialisten sier at jeg er superflink og søker på jobber kommer psykologen da til å bare jatte med og late som om hun ikke vet at jeg ikke søker jobber? TS Anonymkode: 87b66...f15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Psykologen kan ikke si noe uten ditt samtykket. Da jeg hadde IPS så var det jeg som sto for snakkingen på første møtet som også psykologen var med på. Hun sa bare en kort innledning som hun hadde fått godkjenning av meg først. Etter dette var ikke psykologen med på møter med jobbspesialisten. Anonymkode: 7c3b5...e39
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Psykologen kan ikke si noe uten ditt samtykket. Da jeg hadde IPS så var det jeg som sto for snakkingen på første møtet som også psykologen var med på. Hun sa bare en kort innledning som hun hadde fått godkjenning av meg først. Etter dette var ikke psykologen med på møter med jobbspesialisten. Anonymkode: 7c3b5...e39 Tusen takk! TS Anonymkode: 87b66...f15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Men hva er vitsen med å lyve til jobbspesialisten i utgangspunktet? Vedkommende er jo der for å hjelpe deg med utfordringene DU har og det får hn jo ikke gjort hvis du ikke sier det som det er? Anonymkode: 8b519...f26 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Det er jo tullete å lyve til jobbspesialisten. Anonymkode: f0005...1f7
Marye Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Jobbspesialisten vår satt og så på at jeg fikk depot sprøyte så så mye taushetsplikt virker det ikke som hun hadde
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 3 minutter siden, Marye said: Jobbspesialisten vår satt og så på at jeg fikk depot sprøyte så så mye taushetsplikt virker det ikke som hun hadde Hvorfor så jobbspesialisten på at du fikk sprøyte? Anonymkode: c5352...a88
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Seriøst. Når du bevisst går inn for å motarbeide den hjelpen du får så burde det fått konsekvenser. All økonomisk bidrag burde bli stoppet, kun sosial stønad og tak over hodet på et hospits. Anonymkode: 775cc...064
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva er vitsen med å lyve til jobbspesialisten i utgangspunktet? Vedkommende er jo der for å hjelpe deg med utfordringene DU har og det får hn jo ikke gjort hvis du ikke sier det som det er? Anonymkode: 8b519...f26 Nå skulle ikke tråden handle om det er lurt å lyve. Men for å svare på spørsmålet ditt. Jeg er feig og tør ikke alltid være ærlig med jobbspesialisten. Samtidig har jeg lyst til å være ærlig med psykologen og derfor lurte jeg på om psykologen kom til å sladre til jobbspesialisten . TS Anonymkode: 87b66...f15 2
Lill3My Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå skulle ikke tråden handle om det er lurt å lyve. Men for å svare på spørsmålet ditt. Jeg er feig og tør ikke alltid være ærlig med jobbspesialisten. Samtidig har jeg lyst til å være ærlig med psykologen og derfor lurte jeg på om psykologen kom til å sladre til jobbspesialisten . TS Anonymkode: 87b66...f15 Oppfordrer deg til å være ærlig med psykologen om at du ikke er 100% ærlig med jobbspesialisten - det er nok en lur til å utforske litt 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst. Når du bevisst går inn for å motarbeide den hjelpen du får så burde det fått konsekvenser. All økonomisk bidrag burde bli stoppet, kun sosial stønad og tak over hodet på et hospits. Anonymkode: 775cc...064 Det er noe av det jeg frykter. At om jeg er ærlig med psykologen så sladrer hun til jobbspesialisten som sladrer til nav og så blir jeg straffet. 22 minutter siden, Lill3My said: Oppfordrer deg til å være ærlig med psykologen om at du ikke er 100% ærlig med jobbspesialisten - det er nok en lur til å utforske litt Jeg skal spørre psykologen neste time om hun har taushetsplikt overfor jobbspesialisten og nav. Og om hun kan bruke opplysningene jeg gir henne mot meg. VIl være sikker før jeg sier noe. Er en del som står på spill. TS Anonymkode: 87b66...f15 1
Marye Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor så jobbspesialisten på at du fikk sprøyte? Anonymkode: c5352...a88 Fordi jeg skulle snakke med han etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå