Gå til innhold

Har psykologen taushetsplikt overfor IPS jobbspesialist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til psykolog og har gjennom psykologen fått en IPS jobbspesialist som skal hjelpe meg i jobb. Men hvordan er taushetsplikteten til psykologen overfor jobbspesialisten? F.eks om jobbspesialisten sier jeg skal søke 3 stillinger i uka. Jeg sier til jobbspesialisten at jeg søker 3 stillinger i uka, men forteller psykologen at jeg ikke søker på jobber fordi jeg er livredd for å komme på jobbintervju. Vil psykologen da sladre til jobbspesialisten?

Dette er kun et tenkt eksempel så ønsker svar angående taushetsplikten og ikke  kommentarer om at jeg må være ærlig eller at jeg må ta meg sammen og begynne å søke jobber. 

Anonymkode: 87b66...f15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg psykologen og jobbspesialisten sitter sammen og jobbspesialisten sier at jeg er superflink og søker på jobber kommer psykologen da til å bare jatte med og late som om hun ikke vet at jeg ikke søker jobber?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen kan ikke si noe uten ditt samtykket. Da jeg hadde IPS så var det jeg som sto for snakkingen på første møtet som også psykologen var med på. Hun sa bare en kort innledning som hun hadde fått godkjenning av meg først. Etter dette var ikke psykologen med på møter med jobbspesialisten. 

Anonymkode: 7c3b5...e39

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Psykologen kan ikke si noe uten ditt samtykket. Da jeg hadde IPS så var det jeg som sto for snakkingen på første møtet som også psykologen var med på. Hun sa bare en kort innledning som hun hadde fått godkjenning av meg først. Etter dette var ikke psykologen med på møter med jobbspesialisten. 

Anonymkode: 7c3b5...e39

Tusen takk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er vitsen med å lyve til jobbspesialisten i utgangspunktet? Vedkommende er jo der for å hjelpe deg med utfordringene DU har og det får hn jo ikke gjort hvis du ikke sier det som det er?

Anonymkode: 8b519...f26

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo tullete å lyve til jobbspesialisten. 

Anonymkode: f0005...1f7

Skrevet

Jobbspesialisten vår satt og så på at jeg fikk depot sprøyte så så mye taushetsplikt virker det ikke som hun hadde 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Marye said:

Jobbspesialisten vår satt og så på at jeg fikk depot sprøyte så så mye taushetsplikt virker det ikke som hun hadde 

Hvorfor så jobbspesialisten på at du fikk sprøyte? 

Anonymkode: c5352...a88

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst. Når du bevisst går inn for å motarbeide den hjelpen du får så burde det fått konsekvenser. 

All økonomisk bidrag burde bli stoppet, kun sosial stønad og tak over hodet på et hospits. 

Anonymkode: 775cc...064

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva er vitsen med å lyve til jobbspesialisten i utgangspunktet? Vedkommende er jo der for å hjelpe deg med utfordringene DU har og det får hn jo ikke gjort hvis du ikke sier det som det er?

Anonymkode: 8b519...f26

Nå skulle ikke tråden handle om det er lurt å lyve. Men for å svare på spørsmålet ditt. Jeg er feig og tør ikke alltid være ærlig med jobbspesialisten.  Samtidig har jeg lyst til å være ærlig med psykologen og derfor lurte jeg på om psykologen kom til å sladre til jobbspesialisten . 

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå skulle ikke tråden handle om det er lurt å lyve. Men for å svare på spørsmålet ditt. Jeg er feig og tør ikke alltid være ærlig med jobbspesialisten.  Samtidig har jeg lyst til å være ærlig med psykologen og derfor lurte jeg på om psykologen kom til å sladre til jobbspesialisten . 

TS

Oppfordrer deg til å være ærlig med psykologen om at du ikke er 100% ærlig med jobbspesialisten - det er nok en lur til å utforske litt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst. Når du bevisst går inn for å motarbeide den hjelpen du får så burde det fått konsekvenser. 

All økonomisk bidrag burde bli stoppet, kun sosial stønad og tak over hodet på et hospits. 

Anonymkode: 775cc...064

Det er noe av det jeg frykter. At om jeg er ærlig med psykologen så sladrer hun til jobbspesialisten som sladrer til nav og så blir jeg straffet.

22 minutter siden, Lill3My said:

Oppfordrer deg til å være ærlig med psykologen om at du ikke er 100% ærlig med jobbspesialisten - det er nok en lur til å utforske litt :)

Jeg skal spørre psykologen neste time om hun har taushetsplikt overfor jobbspesialisten og nav. Og om hun kan bruke opplysningene jeg gir henne mot meg. VIl være sikker før jeg sier noe. Er en del som står på spill.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor så jobbspesialisten på at du fikk sprøyte? 

Anonymkode: c5352...a88

Fordi jeg skulle snakke med han etterpå 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...