Gå til innhold

Jobbintervju

Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmålene pleier å gå på kreativitet, hva som motiverer deg, hvordan du jobber best, samarbeidsevne, om du er utadvendt osv. Det er ikke åpne spørsmål, du velger et at flere bestemte svar. Det er ikke slik at det ene svaret er bedre eller mer riktig enn de(t) andre, de skal bare få fram hvem du er. F.eks. "Jeg setter mest pris på: a) min gode fantasi eller b) min gode virkelighetssans".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en sånn i forbindelse med jobbintervju en gang. Den kartla en 6-8 kategorier av type egenskaper (kreativitet, lederevner, pliktfølelse, stå-på-vilje tror jeg var noen) ved hjelp av en hel haug spørsmål som var gruppert slik at man ikke ville kunne "lure" testen ved å svare det man tror arbeidsgiver vil høre. Etterpå fikk jeg en times konferanse hvor vi gikk gjennom testen og de forklarte hva de hadde lest ut av den, og jeg fikk anledning til å si om jeg var enig eller uenig i resultatet på delnivå og helhetsnivå. Det var OK. Det at jeg fikk være med å diskutere testformen og -resultatet syntes jeg gjorde at det var greit å bli testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...