AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 I det siste har kona mi reagert med å ikke spise etter vi har kranglet / hatt en diskusjon.. Hun tar alle diskusjoner og krangler så ufattelig tungt , og klarer liksom ikke gå videre. Dette oppleves utrolig frustrerende. I stad hadde vi en liten diskusjon, og hun gikk da ut på verandaen og var lei seg. Da jeg hadde laget middag, sa hun at hun ikke var sulten. Selv om hun ikke hadde spist på lenge, og vi snakket om middag rett før. Sånn som dette skjer omtrent hver gang , at hun sier at hun ikke er sulten og lar være å spise. Dette kan gjerne vare resten av dagen. Hun har også blitt ganske tynn det siste halvåret , og har aldri vært så skrapa som hun er nå. Er dette normalt? Anonymkode: 065fc...f4d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Skrevet 12. juli 2022 Nei, det er ikke vanlig. Men kanskje du burde prøve å snakke med henne? Anonymkode: f232f...996 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Skrevet 12. juli 2022 Jeg mister også matlysten av emosjonelt stress. Anonymkode: 7513d...590 15 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Skrevet 12. juli 2022 Da anbefaler jeg at du unngår å starte en krangel med kona di rett før et måltid. Jeg er også slik at jeg ikke klarer å spise dersom jeg er opprørt/nettopp har vært i en krangel. Samme hvor sulten jeg er så blir det å spise umulig. Min mann er kjent med utfordringen, og sparer da evt. klaging til etter middagen. 🤓😜 Anonymkode: 8c6f7...0ce 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #5 Skrevet 12. juli 2022 Krangler dere ofte? Krangler dere "rent"? Er det samme tema hver gang? Det er helt umulig å vite hvorfor hun reagerer som hun gjør, og det er vanskelig å ikke trekke inn egne erfaringer her. Jeg har opplevd å omtrent bli brukt som søplebøtte når det var annet som plaget han jeg var sammen med. Det var stygge angrep som gikk på meg som person med et ønske om å såre - og en forventning om at jeg skulle forstå at han ikke mente det. Det var aggressiv stemmebru og språkbruk. Da "kranglene" kom stadig tettere ble det både vanskeligere å forholde seg til og å skjule reaksjonene mine. Så min tanke er at hun er sliten av å krangle/diskutere - kanskje ting dere ikke kommer videre med? Det begynner å bli mye for henne å håndtere, og da kan man lett bli litt kvalm og miste matlysten. Anonymkode: 5c904...497 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #6 Skrevet 12. juli 2022 Jeg mister også matlysten av krangel. Anonymkode: 94fa5...265 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Skrevet 12. juli 2022 Slutt å krangle da! Anonymkode: a4c0c...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Skrevet 12. juli 2022 Høres noe ustabil ut, litt småkrangling tåler de fleste som er robuste. Kanskje hun trenger litt hjelp? Anonymkode: 8e3b2...cfd
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Skrevet 12. juli 2022 Jeg mister matlyst pga. krangle og diskusjon, men går i auto med rydde og vaske, uansett hva det må være. Jeg klager ikke, da jeg ikke er undervektig. Og kan holde på i flere timer. Man takler følelser på ulike måter. Synes der er søtt at du bryr så mye at du lager tråd om det ❤ Anonymkode: 007e7...387 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Krangler dere ofte? Krangler dere "rent"? Er det samme tema hver gang? Det er helt umulig å vite hvorfor hun reagerer som hun gjør, og det er vanskelig å ikke trekke inn egne erfaringer her. Jeg har opplevd å omtrent bli brukt som søplebøtte når det var annet som plaget han jeg var sammen med. Det var stygge angrep som gikk på meg som person med et ønske om å såre - og en forventning om at jeg skulle forstå at han ikke mente det. Det var aggressiv stemmebru og språkbruk. Da "kranglene" kom stadig tettere ble det både vanskeligere å forholde seg til og å skjule reaksjonene mine. Så min tanke er at hun er sliten av å krangle/diskutere - kanskje ting dere ikke kommer videre med? Det begynner å bli mye for henne å håndtere, og da kan man lett bli litt kvalm og miste matlysten. Anonymkode: 5c904...497 Jeg synes egentlig aldri det er krangler , eller diskusjon, men hun tar det som det.. Hun er ekstremt nærtagende og tåler svært lite før hun blir lei seg / sur på meg. Ts Anonymkode: 065fc...f4d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #11 Skrevet 12. juli 2022 Det er ganske vanelig å miste matlysten ja.. vist du kjenner dere må diskutere noe prøv å vent til ettermaten å vist ikke det går legg noe mat til henne i mikro eller kjøleskap så hun bare kan varme opp når hun kommer seg til hektene 😊 vondt når man får så vondt i magen at man ikke klarer å spise… spiser hun greit ellers? Hos meg var det første tegn på spiseforstyrrelse som jeg ikke tok noe til meg. Frisk får spiseforstyrrelse nå men kan enda ikke spise vist jeg er stressa Anonymkode: 145ac...b78
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #12 Skrevet 12. juli 2022 Det kan være to ting. Det kan være som de her i tråden som mister matlysten når de har kranglet. Eller det kan være manipulasjon. Neste gang dere har en diskusjon, så lar du henne vinne slik at hun ikke skal sulte seg etterpå. Bare at du ikke vet at det er planlagt fra hennes side. Anonymkode: 8d720...c28 1
NiceOrNothing Skrevet 12. juli 2022 #13 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes egentlig aldri det er krangler , eller diskusjon, men hun tar det som det.. Hun er ekstremt nærtagende og tåler svært lite før hun blir lei seg / sur på meg. Ts Anonymkode: 065fc...f4d Man har ingen rett til å diskutere andres følelser . Om hun er nærtagende eller om du er ufin vet vi ingenting om . Kun din side av saken . Å hvis du sitter med så nye kunnskap om hennes reaksjonsmønster , så slutt å diskutere før måltider . Helt normalt å miste matlysten av emosjonelt stress . 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #15 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan være to ting. Det kan være som de her i tråden som mister matlysten når de har kranglet. Eller det kan være manipulasjon. Neste gang dere har en diskusjon, så lar du henne vinne slik at hun ikke skal sulte seg etterpå. Bare at du ikke vet at det er planlagt fra hennes side. Anonymkode: 8d720...c28 Kan faktisk være det å ja.. om hun vinner betyr ikke at hun spiser uansett vist hun prøver å gi han dårlig samvittighet.. håper det er feil da Anonymkode: 145ac...b78
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #16 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun er ekstremt nærtagende og tåler svært lite før hun blir lei seg Hvorfor tar du ikke hensyn da når du vet dette??? Anonymkode: 39400...785 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. juli 2022 #17 Skrevet 12. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg synes egentlig aldri det er krangler , eller diskusjon, men hun tar det som det.. Hun er ekstremt nærtagende og tåler svært lite før hun blir lei seg / sur på meg. Ts Anonymkode: 065fc...f4d Ikke uvanlig å miste matlysten hvis man er stresset, trigget, kroppslig aktivert, eller overveldet på andre måter. Det trenger ikke å være "kjempealvorlig", typ brudd, dødsfall, direkte traumatiske erfaringer som utløser det. Når kroppen er stresset, uansett årsak, har sultfølelsen en tendens til å forsvinne. Endret 12. juli 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #18 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor tar du ikke hensyn da når du vet dette??? Anonymkode: 39400...785 Jeg må da kunne dra en enkel spøk , eller si meningen min ? Ts Anonymkode: 065fc...f4d 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #19 Skrevet 12. juli 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): Ikke uvanlig å miste matlysten hvis man er stresset, trigget, kroppslig aktivert, eller overveldet på andre måter. Det trenger ikke å være "kjempealvorlig", typ brudd, dødsfall, direkte traumatiske erfaringer som utløser det. Når kroppen er stresset, uansett årsak, har sultfølelsen en tendens til å forsvinne. Takk , da er det sikkert dette. Siden jeg synes ikke diskusjonene våre er så alvorlige. Ts Anonymkode: 065fc...f4d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #20 Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må da kunne dra en enkel spøk , eller si meningen min ? Ts Anonymkode: 065fc...f4d Ja Anonymkode: 145ac...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå