Gå til innhold

Hvor ofte stryker dere klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vandt med fra oppveksten at vanlige klær ikke strykes, bare penklær som skjorter og bunadskjorter før bruk. Tenkte dette var det vanlige, før jeg ble sammen med han som nå er samboeren min for fire år siden. Før vi kjøpte leilighet sammen, hendte det at mine klær havnet i klesvasken til svigers. Hver gang det skjedde, fikk jeg klærne tilbake nyvasket og nystrøket, noe jeg satte veldig pris på. Tror hun stryker det meste som kan strykes av klær, men vet ikke om hun gjør det etter hver eneste vask. 

Det både ser og føles mye finere ut når det er strøket, synes jeg. Får bare mer og mer fnatt av krøllete t-skjorter for tiden, og har tenkt litt på å begynne å stryke ting, men da må jeg kjøpe strykebrett først. Det har fått meg til å lure på hva som er vanlig når det kommer til å stryke klær? Hvor ofte gjør dere det?

Anonymkode: 154e2...ecc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stryker aldri klærene mine

Anonymkode: ec09a...4f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eier ikke engang et strykejern.

Anonymkode: c13a4...cca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er vandt med fra oppveksten at vanlige klær ikke strykes, bare penklær som skjorter og bunadskjorter før bruk. Tenkte dette var det vanlige, før jeg ble sammen med han som nå er samboeren min for fire år siden. Før vi kjøpte leilighet sammen, hendte det at mine klær havnet i klesvasken til svigers. Hver gang det skjedde, fikk jeg klærne tilbake nyvasket og nystrøket, noe jeg satte veldig pris på. Tror hun stryker det meste som kan strykes av klær, men vet ikke om hun gjør det etter hver eneste vask. 

Det både ser og føles mye finere ut når det er strøket, synes jeg. Får bare mer og mer fnatt av krøllete t-skjorter for tiden, og har tenkt litt på å begynne å stryke ting, men da må jeg kjøpe strykebrett først. Det har fått meg til å lure på hva som er vanlig når det kommer til å stryke klær? Hvor ofte gjør dere det?

Jeg har og plutselig oppdaget hvor sinnsykt mye finere klærne er når de er strøket. Nå stryker jeg alt mulig. Til barna og. Klærne ser jo nesten nye ut 😊

Føler meg vel når skjorter/ bluser er nystrøkne.

Anonymkode: 7e38c...00e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Aldri, har ikke  strykejern heller.

AnonymBruker
Skrevet

Det  vanlige er sånn du er vant med, og så har du unntakene sånn som svigermoren din. Moren min holdt også på sånn. Altså, for all del, nystrøket sengetøy er helt nydelig å legge seg i, men ALDRI i verden om jeg orker å stryke alt, det tar tiiimevis. Moren min var hjemmeværende. 

Anonymkode: f97ec...b7a

• Liker 3
Skrevet

Når det trengs... Men jeg stryker mer og oftere nå enn da jeg var yngre - skjørt og kjoler, utvalgte topper, duker og tøyservietter - og kjøkkenhåndklær, etter å ha lært av min tante at de tar mye mindre plass i skuffen da :fnise: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høytider og sosiale tilstelninger som krever finklær. 

Anonymkode: bd3a0...e78

• Liker 1
Skrevet

Jeg stryker aldri noenting, ikke engang bunadsskjorta må jeg inrømme.

Jeg har dampmaskin til klær, den er mye raskere og lettere å håndtere synes jeg så den bruker jeg til pentøy, bunad inkludert.

Samboer stryker skjorter, slips og litt annet men han har blitt utsatt for dårlig inflytelse over mange år fra meg så det blir stadig skjeldnere.

Skrevet

Jeg har ikke strykejern lenger. Det forsvant for seks år siden da jeg pakket for å flytte ut av huset jeg hadde med eksen. Siden har jeg aldri kjøpt nytt, da jeg ikke har noen klær som MÅ strykes. Henger man opp og strekker og glatter til litt tøyet mens det er vått og tar det ut av vaskemaskinen MED EN GANG den er ferdig å vaske, så krøller det ikke.

Jeg tror jeg har et strykebrett oppe i loft-boden, når jeg tenker meg om.

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Bare enkelte plagg som blir krøllete, men det er ikke ofte jeg bruker den typen klær. Å stryke klær er noe av det verste jeg vet. Så utrolig kjedelig å bruke tid på.

Min mor strøk også alt som kunne strykes før, men hun har også sluttet med det sånn stort sett. Jeg tror ikke at hun savner å gjøre det :P

Mange klær trenger ikke å strykes så da er det ikke noe man trenger å bruke tid på.

Endret av AprilRyan
AnonymBruker
Skrevet

"Hjemme klær" stryker jeg aldri. Men klær som brukes på jobb og kjoler/tunikaer som jeg bruker om sommeren strykes alltid

Anonymkode: 4cc4b...095

AnonymBruker
Skrevet

To, kanskje tre ganger i året.

Anonymkode: 9b8ae...c08

AnonymBruker
Skrevet

Hver 16.mai.

Anonymkode: 4ee9d...989

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stryker bunadskjorta når den skal brukes, og mannen og sønnenes penskjorter når de skal brukes. Stryker sjelden andre klær. Bruker ellers strykejernet til å stryke på navnelapper på klær, stryke duker eller gardiner. 

Anonymkode: 8e7a6...f87

Skrevet

Ca en gang i uka mens jeg bretter finvask. Glatter på enkelte plagg som krøller seg i tørketrommelen eller i vask. 

Stryker også putevar og ofte dynetrekk sånn kjapt. Det er så deilig med nystrøkne putevar! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da er visst svigermoren min unntaket, ja 😄 Er så herlig når vi får klesplagg og lignende fra henne, tok på noen hotellputetrekk her en dag som hun hadde strøket og det var så utrolig tilfredsstillende! Det er så stor forskjell på strøket og ustrøket. Det er jo helt uviktig egentlig, men jeg forstår godt hvorfor hun liker å gjøre det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg personlig stryker aldri klær, men det strykes en del hjemme hos oss. Mannen min er stryke-generalen, siden han går med (pene) skjorter på jobben stryker han ofte klær, og dermed er han så mye bedre på å stryke enn jeg at den jobben har jeg overlatt til ham.

AnonymBruker
Skrevet

Stryker det som må strykes. Duker, skjorter etc. resten får være. Jeg har ikke nok timer i døgnet til å gidde å bruke opp tiden på å stryke vanlige klær eller sengetøy. Kjenner ei som stryker alt mulig. Til og med sokker og truser. 

Anonymkode: 0e84c...6ea

Skrevet

Stryker det som må strykes. Duker, noen bluser, noen skjørt, noen kjoler…. Kommer an på stoffet. Duker stiver jeg gjerne også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...