Gå til innhold

Tips til og bli flinkere til og lakke negler?.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri vært noe særlig begeistret for og lakke neglene mine, men tenkte jeg skulle prøve og resultatet kunne vel vært bedre?.817172-8-1282915581549.jpg.4c9dd5217e6c7a411864dcf15d989686.jpg817172-11-1330541214642.jpg.1bd5e173060e26b38119404d8043cb88.jpg

Anonymkode: d0d62...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fil dem slik at neglene har samme lengde.

Bruke basecoat.

To lag lakk.

Toppcoat.

Griset rundt fjerner du med en q-tip eller makeup-børste og neglelakk.

Anonymkode: de2ca...97e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ikke lakk helt inntil neglebåndene, legg seg 2 mm ut.

Anonymkode: de2ca...97e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det burde være jevnere, men det kommer seg nok om du øver deg. Ellers så får du noen bra tips over her.

Anonymkode: 5c277...c50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var ikke så pent, men øvelse gjør mester! Så det er bare å lakke i vei, så blir du bedre.

Lurer også på om lakken er litt gammel, den ser veldig klumpete ut. Noen lakker er også lettere å legge enn andre, jeg synes Isadora sin glir fint og har god børste.

Ikke legg så tykke strøk eller gå over mange ganger når lakken er våt, prøv deg med å legge tynnere lag, så venter du til det tørker og legger et lag til.

Anonymkode: 8997e...f6a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mayah skrev (2 minutter siden):

Er neglelakken gammel? Synes den så litt tykk ut i konsistensen. 

Det så ikke helt bra ut, nei. Om neglelakken ikke er gammel (flaska ser jo full ut) tenker jeg TS har lagt på lag nr. 2 før lag nr. 1 har vært skikkelig tørt. Et annet alternativ er at lakken har stått så lenge at den har skilt seg litt. Da kan den rulles mellom hendene så den blandes igjen. (Det heter nemlig at den ikke skal ristes, uten at jeg er helt sikker på hvorfor, men jeg må innrømme at jeg alltid rister den selv.)

Anonymkode: 74f2d...d2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke så pent, men øvelse gjør mester! Så det er bare å lakke i vei, så blir du bedre.

Lurer også på om lakken er litt gammel, den ser veldig klumpete ut. Noen lakker er også lettere å legge enn andre, jeg synes Isadora sin glir fint og har god børste.

Ikke legg så tykke strøk eller gå over mange ganger når lakken er våt, prøv deg med å legge tynnere lag, så venter du til det tørker og legger et lag til.

Anonymkode: 8997e...f6a

Enig i dette, og at Isadora er god å legge. Men det synes jeg Essie er også, selv om det er lit forskjell fra farge til farge. En burgunder lakk jeg har virker f.eks. litt "seigere" i konsistensen enn en klarrød, uten egentlig å være tykkere. 

For å oppsummere noen manikyr-råd for oss ikke-proffe:

• Sørg for at lakken er godt blandet. Rull flaska mellom hendene så blandekulene får gjort jobben sin. Evt. rist den og la den stå litt, så luftboblene får gått ut. Er lakken for gammel hjelper ikke dette, og det vil være veldig vanskelig å få et jevnt og pent resultat.
  • Neglene bør være jevnt og pent filt, med ca lik lengde og uten "hjørner" (som på venstre langfinger og lillefinger på bildet). 
  • Skyv neglebåndene forsiktig tilbake. 
  • Ikke ha for mye lakk på penselen, da blir det lett søl. Ha heller ikke for lite, da legger lakken seg ujevnt. (Dette er en treningssak, du finner fort ut hvor mye som er passe for dine negler.)
  • Ikke legg lakk helt inn til neglebåndet, hold deg 1-2 mm unna. Legg den heller ikke helt ut på siden. (Du kan legge den nærmere etter hvert som du blir stødigere på hånda.) 
  • Legg heller flere tynne strøk enn ett tykt (men ikke så tynne at de blir ujevne, jfr. mengde lakk på penselen). 
  • Start gjerne med et lag base coat, som sørger for at neglelakken sitter bedre, og motvirker misfarging fra lakk med sterk farge. (Knallrød lakk gjør neglene gule.)
  • La lakken tørke helt før du legger neste strøk, ellers løser neste strøk opp det forrige og det kladder seg. 
  • Avslutt gjerne med et lag topplakk, som gir ekstra glans og bedre holdbarhet.
  • Fjern søl rundt neglebåndene med neglelakkfjerner på en bomullspinne eller make-up-pensel. Det finnes også egne "korrekturpenner" til dette formålet. 

Du har pene negler, TS. Med litt trening kommer dette til å bli kjempebra. :) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også startet med en helt lys farge til du får mer trening. Jeg har en fra Chanel som kun gir et hint av farge. 

Anonymkode: 3fa98...196

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ts, men jeg prøvde topcoat og basecoat, og syns det gjorde at neglelakken satt mye dårligere.. brukte samme merke som lakken. Er det noe triks her jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 5c84e...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke ts, men jeg prøvde topcoat og basecoat, og syns det gjorde at neglelakken satt mye dårligere.. brukte samme merke som lakken. Er det noe triks her jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 5c84e...011

Merkelig. Hvilke produkter brukte du?  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern neglebånd først , men ikke klipp, bruk neglebåndsfjerner.

Neste dag avfett neglene med neglelakkfjerner.

Rist flaska og påfør en tynn neglelakk som base. La de tørke og påfør den igjen.

Forsiktig gå rundt med neglene og fjern lakken som er over neglene dine ( neglebånd ).

Du trenger

Essence Neglebåndsfjerner | BilkaToGo

BaByliss Neglebåndspinner 10 stk - Billigmarkedet.no

Endret av kaledonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ett annet tips til å komme nært neglebånd uten å grise er å legg litt lakk ytterst på neglen, så midt på så klemmer du penselen lett ned og skyver penselen mot neglebåndet (altså mot pensel hår) og drar ut penselen. Den lakken som ligger ytterst gjør at penselen ikke blir tom for lakk og du få ett langt og jevnt strøk over hele neglen. 

Anonymkode: 1b9a2...e10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lakker egne negler hver uke. Og resultat som dette får jeg kun om lakken er gammel. Eller om jeg jobber for lenge med lakken. Eller om man lakker i sola. Det vil si at du drar "halvtørr" lakk over neglene. 

Man må pleie neglene godt først. File, fjerne neglebånd, olje, så fjerne alt fett med neglelakkfjerner. Og man må som nevnt holde seg 1-2mm fra neglebåndet. 

Så tar man ett tynt strøk midt på neglen, ett på hver side. Lar det tørke. Så samme prosess en gang til. 

Anonymkode: 2764e...850

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tjukk neglelakk er det mogleg å bruka tynnar. Nokre dråpar av den i neglekken, rista godt og la det stå og virke over natta. Opi har ein grei tynnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse

For meg virker det som at du hadde for lite lakk på kosten og at du ikke ventet lenge nok før du la på lag nr 2 tålmodighet er en dyd men drit pen farge mint candy apple ruler 🤘💅

Anonymkode: b6188...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...