Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg slet med spiseforstyrrelser for noen år siden, og har fått problematiske tanker som gravid. Før noen beskylder meg for å være overflatisk henger dette sammen med overgrep og kontroll, ikke utseende. 

Jeg kjenner at det er så stort fokus på vekt og mål at jeg trenger annen type oppfølging. Ser Villa Sult foreslår hyppige UL-er istedet. 

Er det noen som har vært i samme situasjon? Hvilken oppfølging fikk dere?

Anonymkode: 36395...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor tok dette opp me meg helt selv siden dette sto i journalen min at jeg slet med anoreksi og bulimi fra tidligere. Heldigvis følte jeg ikke som du gjør. Men dette er bare noe du selv må ta opp, tipper oppfølgningen er veldig bra. Jordmor spurte meg hvergang jeg var på kontroller og undersøkelser også sykehuset - om hvordan jeg føler det i dag, og om jeg er komfortabel med å være gravid osv. ❤️Hadde jeg fått tilbake spiseforstyrrelsen pga graviditet hadde det blitt tettere oppfølgning 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring om dette med spiseforstyrrelser. Men føler mange ikke har skjønt hvorfor man veies så ofte som gravid. For det har ikke så mye med hva man totalt går opp, men heller dersom det skjer en plutselig økning i vekt, spesielt på slutten. Da dette kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Magemålet er for å følge med på baby. Plutselig økning kan være pga mer fostervann enn vanlig eller veldig økning i vekst hos foster. Som kan skyldes svangerskapsdiabetes.

Synes det har blitt alt for mye fokus på dette med vekt hos gravide. Men fra folk på forum og sosiale medier. Fra helsepersonell sin side føler jeg fokuset har vært lite. De vil bare man skal ha litt oversikt. 

Anonymkode: a2ef8...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...