AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Skrevet 12. juli 2022 Jeg har en jobb hvor det er mye fokus på videreutdannelse. Det er også mye fokus på å være påkoblet. Man skal også være effektiv, samtidig som man gjør jobben grundig. Hos oss ser jeg enkelte brenne seg ut. Nyutdannede som får praksissjokk når de begynner i yrket og flere som prøver seg på teori, hvordan det skal være, mens praksisen, hvordan det egentlig er, blir mer gjeldende. Jeg er stikk motsatt. Er i et yrke med ikke den beste lønnen. Tungt arbeid med mye fravær. Hvordan løser jeg det? Jo, med at det er uaktuelt å stresse. Jeg sier nei, står opp for meg selv og jeg strekker meg ikke utover det som går på bekostning av meg selv. Javel, det er sykdom idag igjen, men jeg kan ikke bytte vakt idag også. Nei, jeg kan ikke hjelpe deg på din avdeling heller. Ja, jeg bruker tid på oppgavene, fordi jeg vil gjøre det skikkelig og fordi jeg ikke vil at det går utover min psykiske og fysiske helse. Må le når jeg ser disse som hele tiden skal være på, som skal være effektive, som skal strekke seg.. Og som ender opp sykemeldte gang på gang. Etter 10 år i mitt yrke har jeg lært masse, jeg er trygg på meg selv og det jeg gjør. Selv om jeg bruker tid. Jeg er et menneske, ikke en datamaskin Anonymkode: f5854...0f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå