AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #1 Del Skrevet 12. juli 2022 Hei! Jeg er en av de svært uheldige som er blitt syk i ferien. Dette er 3.dagen jeg er sengeliggende med feber mellom 39-40, hoste og vond hals. Ikke noe særlig koselig å bruke feriedagene sine på slik, spesielt ikke etter et hektisk år på jobb. De 6 årene jeg har jobbet som intensivsykepleier, har jeg aldri krevd noe som helst fra jobb. Jeg bare møter opp på jobb, gjort mitt beste og dratt hjem. Takket ja til dårlige avtaler (som å jobbe hver andre helg i nesten 2 år, uten å få en eneste «gode» tilbake). …. Nå tar jeg meg selv i å argumentere for hvorfor jeg vil ta igjen feriedagene på et senere tidspunkt 🙈 Slik jeg har forstått det, har jeg vel krav på det? Så hvordan går jeg frem? Må jeg kontakte lege og arbeidsgiver nå? Eller må jeg «se an» hvor mange dager jeg er syk, før jeg kontakter lege? Må arbeidsgiver varsles nå? Hun har ferie samtidig som meg 😅 Anonymkode: c7a2b...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #2 Del Skrevet 12. juli 2022 Og taper jeg på det økonomisk?? Anonymkode: c7a2b...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #3 Del Skrevet 12. juli 2022 Du må kontakte lege fra dag en for å få sykemelding for alle dagene. De er borte. Så kontakt lege nå. Du gir beskjed til arbeidsgiver om sykdom og mulighet for å flytte ferien. Anonymkode: df466...43b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #4 Del Skrevet 12. juli 2022 Du må få sykemelding og deretter gi beskjed til arbeidsgiver om at du pga sykdom ønsker å få ferien igjen senere. Ferien skal da i utgangspunktet avvikles så snart råd er, men man får ofte komme med ønske om når man helst vil ta den, avhengig av hvor mange dager man ender opp med å utsette. Anonymkode: 0114d...ca4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 12. juli 2022 #5 Del Skrevet 12. juli 2022 Kun ved sykemelding fra lege du får ta igjen ferien ja. Så det er da snakk om kommende feriedager og ikke de som har vært. Skjedde meg for fire år siden, så fikk avvikle en uke ferie i høstferien istedetfor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 12. juli 2022 #6 Del Skrevet 12. juli 2022 Skal man kontakte egen lege eller lege i utlandet som bekrefter sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #7 Del Skrevet 12. juli 2022 Du må ha sykemelding også må du kreve ferien tilbake uten ugrunnet opphold når du er tilbake på jobb. Anonymkode: ce55f...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #8 Del Skrevet 12. juli 2022 *nordby* skrev (6 minutter siden): Skal man kontakte egen lege eller lege i utlandet som bekrefter sykdom? Man må ikke bare «bekrefte sykdom», man trenger en sykmelding. I allefall om det skjer i Norge. Vet ikke helt hva kravene er om det er i utlandet, utenlandske leger kan ikke akkurat skrive ut norske sykmeldinger til nav. Anonymkode: a33b1...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #9 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du må ha sykemelding også må du kreve ferien tilbake uten ugrunnet opphold når du er tilbake på jobb. Anonymkode: ce55f...235 Dette er viktig. Ikke vent med å legge inn krav om tilbakeføring av ferie. Med sykemelding og krav levert Iten ugrunnnet opphold så er dette en rutinesak. Ikke noe stress. Anonymkode: bc8c1...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #10 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Jeg er en av de svært uheldige som er blitt syk i ferien. Dette er 3.dagen jeg er sengeliggende med feber mellom 39-40, hoste og vond hals. Ikke noe særlig koselig å bruke feriedagene sine på slik, spesielt ikke etter et hektisk år på jobb. De 6 årene jeg har jobbet som intensivsykepleier, har jeg aldri krevd noe som helst fra jobb. Jeg bare møter opp på jobb, gjort mitt beste og dratt hjem. Takket ja til dårlige avtaler (som å jobbe hver andre helg i nesten 2 år, uten å få en eneste «gode» tilbake). …. Nå tar jeg meg selv i å argumentere for hvorfor jeg vil ta igjen feriedagene på et senere tidspunkt 🙈 Slik jeg har forstått det, har jeg vel krav på det? Så hvordan går jeg frem? Må jeg kontakte lege og arbeidsgiver nå? Eller må jeg «se an» hvor mange dager jeg er syk, før jeg kontakter lege? Må arbeidsgiver varsles nå? Hun har ferie samtidig som meg 😅 Anonymkode: c7a2b...d03 Du må i hvert fall kontakte lege raskest mulig. Ikke alltid de tilbskedaterer. Jeg ringte etter et par dagers sykdom og fikk det registrert. Når jeg da fortsatt var syk etter en uke, kunne legentilbakedatere og jeg følte det var innafor å være sykmeldt. Anonymkode: 16dba...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå